Jeg har hatt to korte og et langt.
Hadde 7-8 sprøytedager på kort og 11-12 på langt. Fikk omtrent like mange modne egg.
Nå var de to korte på Riksen, der de er veldig forsiktig i forhold til overstimulering. Så der ble det dager med både halve doser og dager helt uten pga høy verdi på blodprøvene. De tømte heller ikke alle folliklene, da de mente 10-12 var et fint antall.
Det lange regime var på privatklinikk der de kun er opptatt av en ting, nemlig statistikk i forhold til å lykkes (fikk jeg inntrykk av). Så der var det tømming av alle follikler (både store og små, totalt rundt 35) og innsett tross kraftig overstimulering. Men jammen meg resulterte det i verdens herligste baby
Min opplevelse av langt regime var helt pyton. Jeg ble veldig dårlig, spesielt etter uttak (var innlagt).
De to korte forsøkene på Riksen var mye enklere, selv om jeg også var litt overstimulert her også.
Kvaliteten på de eggene som ble hentet ut på kort regime var nokså dårlig, mens på langt regime var den mye bedre. Men det kan ha flere forklaringer. Jeg brukte menopur på begge de korte, mens Puregon på det lange. På de korte hentet de bare ut noen egg, mens på det lange tømte de alt. På de korte justerte de dosen opp og ned i forhold til blodprøveverdiene, mens på det lange bare gasset de på uten å ta blodprøve.
Tror det er mange tilfeldigheter som ligger til grunn om det lykkes eller ikke, og kanskje ikke det spiller så stor rolle om det er kort eller langt regime. I følge en av legene kan det være så lite som en mild forkjølelse som kan ødelegge.... Jeg har tro på kosthold og hvile. Jeg spiste nesten bare økologisk, tok sink og vitamin e (for å øke blodgjennomstrømmingen i livmoren) og fikk fotsoneterapi i forkant av siste forsøk. Jeg gikk også på albyl e og etterhvert fragmin (pga ohss). Ikke noe av dette gjorde jeg før de to første.
Lykke til