Dere som har/hatt korona

Sunshiine92

Forelsket i forumet
Dere som har hatt korona nå som gravide, hvordan har sykdoms forløpet gått? Nå har jenta vår testa positivt, og jeg må si at jeg er noe bekymret for den lille i magen. Men jeg kan på ingen måter isolere meg fra henne. Har egentlig allerede symptomer med litt sår hals.

Jeg har ikke hatt det selv. Mannen i huset har det nå, og jeg har ikke isolert meg, for jeg tenker at jeg snart får det uansett. De gravide venninnene mine som har hatt det har bare opplevd det som en sterk forkjølelse/mild influensa. Ingen tegn på at den lille i magen har blitt negativt påvirket av det :) dette gjelder både de som har bare 1 dose vaksine, og de som har hatt 3 doser. Og jordmoren min sa at det kom til å gå helt fint om jeg fikk det, og at jeg ikke skulle bekymre meg.

Jeg har tre doser, og har nettopp hatt korona. Slapp unna feber, det var mer som en forkjølelse. Det har gått helt fint med både meg og den lille i magen. Håper dere får milde forløp!

Jeg er uvaksinert og har korona nå. Var syk på torsdag med litt muskelverk, veldig lav feber og utmattelse. Symptomene forsvant over natten nesten, var litt sliten i går og litt i dag. Men så og si frisk igjen alt:happy: Mannen min ble litt dårligere og fikk litt høy feber, men mye bedre han og på kort tid. Det går nok helt fint! Tror forøvrig sykdomsforløp varierer veldig ut i fra hva jeg ser. Men hos de fleste virker det å være kortvarig

Både jeg og minsta starte med symptomer på mandagen. Jeg kløende veldig i halsen. Dagen etter testa henne positivt, dagen etter det testa sønnen min postitivt og da på torsdagen testa jeg oxo positiv.
Jeg slet med intens hodepine, svimmelhet, tett nese, sår hals og hosta sånn at jeg brakk meg. Den hosta hadde jeg neSten i 2,5uke. Tirsdags kveld var jeg på det værste, holdte på å svime av hele tiden så dra til legevakt. Der var det svært lite de kunne gjøre, fikk beskjed om å dra hjem å ta meg en Paracet. Nå i ettertid blir jeg så utrolig fort sliten av ingenting

Dere som har hatt korona nå som gravide, hvordan har sykdoms forløpet gått? Nå har jenta vår testa positivt, og jeg må si at jeg er noe bekymret for den lille i magen. Men jeg kan på ingen måter isolere meg fra henne. Har egentlig allerede symptomer med litt sår hals.

Jeg er endelig oppe og går i dag. Var fullstendig sengeliggende fra onsdag kveld til fredag ettermiddag. Kunne være litt oppe i går ettermiddag, men fortsatt lite energi og matlyst. Smertene var fortsatt slitsomme.

For meg ble det som en kraftig forkjølelse/influensa, men høy feber og masse smerter i ledd og rygg har vært det tøffeste for meg. Kunne vært hvilket som helst annet virus som ga det samme.

Tror ikke du skal være engstelig :Heartred Var ingenting spesielt med det for min del, selv om jeg var en av de uheldige som fikk en kraftig forkjølelse av det, og ikke en mild en som mange andre! Jeg er ikke helt ferdig med det enda(dag 3), men jeg har vært i stand til å fungere ganske så normalt i dag. Har bare fortsatt den ugne følelsen i kroppen av at jeg akkurat har vært syk.

Jeg fikk ingen hodepine og ingen vond hals da. Det syntes jeg var litt spesielt! Er liksom det jeg hører alle andre fikk.

Kan forøvrig legge til at legen min mente det bare var fint om jeg fikk det nå, da babyen i magen da også får antistoffer. Dette var i starten av januar jeg fikk den beskjeden. Jeg har 3 doser i tillegg. Ikke det at jeg følte de hjalp så veldig da det stod på som verst :hilarious: (men, absolutt ikke behov for legevakt e.l. Tok bare Paracet)

Jeg har tre doser, og hadde det for noen uker siden ☺️ For min del var det litt tredelt

mandag-onsdag, sår hals, som noe «satt fast»
Tirsdag kveld- torsdag, halsen ble helt fin, men fikk en helt vill hodepine
Etterpå: så har snørra rent og har hostet, men mer som en forkjølelse som ikke gir seg :hilarious:

Hei!
Ikke bekymre deg unødvendig. For de aller fleste går det jo helt fint. Jeg hadde vondt i halsen og litt vondt i hodet, men det gikk fort over. Jeg synes det verste var å bekymre seg for hvor ille det skulle bli. Så ille ble det ikke!
Faktisk så synes jeg det var verre å en runde med omgangssyke før jul enn korona. (Sånn for å sette det i perspektiv.)

Her har hele familien testet positivt i tur og orden denne uka. Guttungen tirsdag, jeg torsdag og mannen fredag. Stort sett milde symptomer på meg. Begynte med hodepine, tett nese og sår hals. Har etterhvert fått ganske stygg tørrhoste og lett feber. Det som plager meg mest nå er definitivt hosten :dead: håper den roer seg litt snart :inpain: har 2 vaksinedoser!

Tre doser, å fikk et forløp uten feber, men syns det er/var veldig langvarig.

Vet jo ikke i hvilken grad svangerskapet bidro, men var ekstremt utslitt, energitom deluxe, tom i hodet, tung i hodet, sår i halsen, har hostet masse, vært tett i nesen, hatt vondt i bihulene - det endret seg liksom med nye/endrede symptomer daglig! Å nå to uker etter første symptom sitter forkjølelsen enda i igjen i form av forkjølt nese og hes stemme, samt har fremdeles hodepine daglig.

Er svært lite syk til vanlig, så har ikke så mye å sammenligne. Men syns det er slitsomt at det aldri slutter:shy:

Sniker. Her startet det med kroppsverk (i underkroppen :hilarious:) og oppkast. Dagen etter var det helt borte og byttet ut med sår hals og generelt forkjøla. Slapp unna både feber og hodepine. Er akkurat to uker siden første symptom og er fortsatt bittelitt forkjøla. Men energien er helt tilbake og alt virker bra med babis. Jeg har ingen vaksinedoser og var småbekymra før påvist korona. Ble overhodet ikke så ille og skummelt som jeg fryktet☺️. God bedring til dere, og håper det blir kortvarig ❤️

Flere som har totalt mistet smak og luktesans etter noen dager?? :wideyed:

Jeg gjorde det både med delta og omikron!:p Luktet på kaffepulveret hver dag, og én dag luktet det plutselig ingen ting!o_O Kom tilbake etter en ukes tid forrige gang, og bare etter et par dager denne gangen, gradvis da!:)

Noen som har små barn hjemme (under 1,5 år) som har hatt korona? Har ei lita jente på 1 år og 2 mnd som vi trodde var ganske bra igjen, men så fikk hun skikkelig hostekule natt til i dag og hadde feber igjen nå før vi la hun. Andre med lignende erfaringer av fæle hostekuler / tilbakevendende feber hos småbarn?

Våknet med sår hals og lett hodepine søndag, ble i ganske dårlig form søndag kveld med sterkere hodepine og muskelverk. Lett feber, muskelverk og hodepine natt til mandag, og muskelverk og veldig sliten hele mandagen.. I dag er formen ganske grei, bare snørr og hoste så håper jet ikke får noe «tilbakefall» :p Har forresten 3 doser.

Last edited:
Noen som har små barn hjemme (under 1,5 år) som har hatt korona? Har ei lita jente på 1 år og 2 mnd som vi trodde var ganske bra igjen, men så fikk hun skikkelig hostekule natt til i dag og hadde feber igjen nå før vi la hun. Andre med lignende erfaringer av fæle hostekuler / tilbakevendende feber hos småbarn?

Ja, vesla mi hadde varierende form i over 1 uke. Kunne plutselig bli veldig slapp etter en aktiv dag. Helt ulikt henne. Hun er helt frisk nå, og det tok vel 1,5 uke hvertfall :)

Ja, vesla mi hadde varierende form i over 1 uke. Kunne plutselig bli veldig slapp etter en aktiv dag. Helt ulikt henne. Hun er helt frisk nå, og det tok vel 1,5 uke hvertfall :)
Holdt du henne hjemme fra bhg (om hun går i det) hele perioden?

Holdt du henne hjemme fra bhg (om hun går i det) hele perioden?

Hun er bare 11mnd så har henne ikke i bhg enda, men jeg ville holdt henne hjemme hele tiden ja fordi hun ikke var helt 100% i dagene inni der hvor hun likevel var bedre :) antall sykedager er doblet i år også.

Også hatt/har korona. Er som en forkjølelse for min del. Hadde feber en dag/natt men ikke noe verre enn andre ganger. Mildere enn influensa for meg. Har gått litt over en uke, hoster enda og blir fort sliten. Jeg er uvaksinert.

Back
Topp