Dere som har hatt kolikkbarn.. ?

Villemoen

Forumet er livet
Når oppstod kolikken?
Og hvordan var babyen i tiden før?

Kjenner eg har panikk for at vi skal få ei til med kolikk...

Han var rolig og sov godt (og mye) frem til han var ca 3 uker... så var det "pressing" og gråting hver kveld fra ca 16-01 frem til han var ca 8 måneder :(  Håper virkelig dere slipper unna :)

Hun var mye mere urolig en nr 1.Og fikk kolikk når hun var 4 uker.
Håper ikke det er det som er på vei hos dere.
Lykke til!

mi var veldig rolig og snill baby. da ho var 1 mnd gammel begynte skrikinga.. 
begynte i 17-18 tiden kvar kveld og holdt på til 23-24 tiden.
da var det mat og ho sov hele natten.
skrike tiden var tung, men ellers en kjempe snill og rolig baby.
det ga seg da ho var 4 mnd.
ho hadde heldigvis ikkje den verste kolikken, men dei timene på kvelden var kjempe tunge. 
håper dåke slipper det.

Min gutt var prematur, så han sov stort sett hele døgnet (med unntak av akkurat da han fikk mat) til å begynne med, men ca 3-4 uker etter at vi fikk han hjem, da var han 8 uker gammel ca, begynte skrikinga... Holdt på fra kl 19 til kl 02-03.. Resten av dagen var helt fint og klaget ikke i det hele tatt..

PøOmPø skrev:
Sov som en bjørn i hi om vinteren, og det knirket knapt i ham før han ble 2,5 uke gammel. Da brøt helvete løst, og vi sliter enda. Han er nå 1,5 år gammel.

Vi sleit også til hun var over 2 år.

begynte v 3 uker, og skreik fra 1-2 tiå på dagen t 1-2 tiå på nattå! va kun rolig når han fikk mat, oppsøkte manuellterapaut når han va 7 uker og beli en ny gutt allerede itte første behandling! han hadde låsninger i nakke, skuldre,ryggen og den eine hofta!! stakkars lille gullet mitt hadde fryktelig vondt , men han sleit en del me magen fram t han va stor nokk t å spise fruktmos, då va alt som en drøm :D

Jente nr 2 var rolig de 3 første dagene, så kom skrikinga for fullt. Skreik minst 20 timer i døgnet og sov bare 10 min om gangen. Hu hadde kiss/kidd. Hverken manuell terpeut eller kiropraktor hjalp. Kinesolog blei redningen for oss. Skrikingen ga seg etter 9 mnder. men var våken 8-12 ganger pr natt fram til hu var 15 mnder. Håper dere slipper det igjen. For er et sant mareritt som tærer på alle i familien. Jente nr 1 var bare rolig og blid.

Hun begynte å gråte hver kveld da hun var ca ei uke. Hun hadde grått mye før den tida også, men da gikk det systematikk i det. Hun gråt hver kveld fra ca 17.00-18.00 og fram til kl. 23.00-24.00. Det betyr at vi fikk "fri" store deler av døgnet, men det var ikke lett med hver kveld med intense smerteskrik i fem-seks timer i strekk i tre måneder heller.

Da hun ble tre måneder sluttet det brått...helt av seg selv. Det var som å skru av en bryter.

Startet med 7-8 ukers alder ... og skrek da hver kveld fra 18-20 til  23. Sov godt om natten og om dagen... men hele kvelden gikk vekk til skriking. Gikk til kiropraktor og ble noe bedre..... Neste gang skal jeg ta med bebbis til manuellterapaut tidlig for å se etter problemer og kanskje fikse før kolikken slår ut.

Frøken Plaske skrev:
Han var rolig og sov godt (og mye) frem til han var ca 3 uker... så var det "pressing" og gråting hver kveld fra ca 16-01 frem til han var ca 8 måneder :(  Håper virkelig dere slipper unna :)

Starta på samme måte her, vi gikk til manuell terapeut og veldig glad for d. var litt låsninger her! Erfaringa jeg har med størstegutten her per i dag så annbefaler jeg en sjekk for mye enn for lite hos en manuell terapeut. Jeg hadde ikke slått meg til ro med kolikk før etter d hadde vært prøvd i alle fall! Barn lærer seg faktisk å leve med smerten, ofte så merker man d ikke før i skolealder som vi har gjort nå. Og nå går d desverre utover skolearbeidet hannes også!

Frøken Plaske skrev:

Starta på samme måte her, vi gikk til manuell terapeut og veldig glad for d. var litt låsninger her! Erfaringa jeg har med størstegutten her per i dag så annbefaler jeg en sjekk for mye enn for lite hos en manuell terapeut. Jeg hadde ikke slått meg til ro med kolikk før etter d hadde vært prøvd i alle fall! Barn lærer seg faktisk å leve med smerten, ofte så merker man d ikke før i skolealder som vi har gjort nå. Og nå går d desverre utover skolearbeidet hannes også!

Back
Topp