Dere som har hatt keisersnitt

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Kjenner dere noe til arret?

Jeg har hatt 2 KS'er, det siste for snart 2 år siden.
Nå helt brått og plutselig har det begynt å stikke og være ømt i arret.
Andre som har opplevd det?

Ikke keisersnitt, men har hatt andre arr som klør flere år etter de ble lagd. Fordi huden fortsatt drev og grodde inni arret. Med mindre du begynner å få keloid are dannelse hadde jeg ikke stressa over det.

Hva er "keloid are dannelse"?
Keloide arr er arr som står ut av huden/buler opp. Sånn jeg har skjønt det er det ikke farlig, men kan være ganske ubehagelig og kan behandles noe.

Dype arr fortsetter å gro/endre seg i mange år.

Jeg tok keisersnitt for litt over 10 mnd siden, og det "stikker" av og til i arret, og kan noen ganger være "vondt" å ta borti, men ikke alltid. Har i tillegg ingen følelse i huden over arret, og det føles veldig merkelig :p

5,5 år siden siste keisersnitt og innimellom er det sårt og stikkende, men stort sett er det kun dovent.

Snar 5 år og 3 mnd siden. Kjenner aldri noe til det.

Hadde ks for 4,5 år siden og aldri kjent noe i arret?[emoji4]

3 år siden, aldri kjent noe i etterkant.

Jeg merker det litt. Tok keisersnitt i oktober og er gravid igjen og merker der ganske ofte.. nå er mitt sår ganske ferskt da..

Ja, kan ikke ha på meg truse eller bukse som ligger over, da blir det sykt vondt når jeg tar den av. Arret er fint, men har en pølse over selv om magen er blitt flat, så om jeg har highwaistbukse på blir det fælt.. 13mnd siden nå☺

1 år siden, om jeg trener eller anstrenger meg kan jeg kjenne det stikker i det.

Tok KS for 4 år siden. Kan ikke huske at jeg har kjent noe fra det etterpå.... [emoji53]
Eneste som er er at det blir en følelse av ubehag når æ drar fingret på huden under snittet og så over det. Det kiler ubehagelig.

Back
Topp