Dere som har hatt keisersnitt.

Frkn

Forelsket i forumet
Når kommer man seg etter keisersnitt? Hva er de største utfordringene? Ligger her dag 2 etter keisersnitt og har endelig fått kommet meg opp for å ta en dusj, men er ellers ganske immobil.

Jeg kom meg ganske fort. Var oppe å gikk i løpet av samme dag, men det merkes ganske godt av magemusklene får seg en trøkk ja. Håper jeg kommer meg like raskt denne gangen som de foregående.

Jeg var heller ikke oppe å gikk før på dag 2, men følte meg mye bedre på dag 3 allerede :) men det tok en uke før jeg følte jeg kunne fungere uten den meste hjelpen. Ble fort sliten, uvell osv.

Jeg var heller ikke oppe å gikk før på dag 2, men følte meg mye bedre på dag 3 allerede :) men det tok en uke før jeg følte jeg kunne fungere uten den meste hjelpen. Ble fort sliten, uvell osv.

OK, en uke skal gå fint :) hvor lenge lå du på barsel?

Jeg kom meg ganske fort. Var oppe å gikk i løpet av samme dag, men det merkes ganske godt av magemusklene får seg en trøkk ja. Håper jeg kommer meg like raskt denne gangen som de foregående.

Hadde ikke sjans i går. Smertestillende fungerer dårlig på meg, så bruker kun paracet og voltaren. Hvor lenge lå du på barsel?

Jeg var sengeliggende over en uke av andre årsaker, men når jeg først kom meg opp så gikk det seg til ganske raskt :-) Det verste var vel at kroppen visner så raskt når man ligger. Men smerten i såret synes jeg forsvant raskt, selvom det var ubehagelig selvsagt.

På Ahus var det minst 3 døgn :) og etter 3 døgn var jeg veldig klar for å komme hjem :)

Hørtes med jordmor her nettopp, var visst 3 døgn her og. Tenker med skrekk og gru alle trappene opp til leiligheten :o håper jeg er bedre til i morgen!

Jeg var sengeliggende over en uke av andre årsaker, men når jeg først kom meg opp så gikk det seg til ganske raskt :) Det verste var vel at kroppen visner så raskt når man ligger. Men smerten i såret synes jeg forsvant raskt, selvom det var ubehagelig selvsagt.

Ja føler meg ti ganger bedre etter å ha dusjet og gått på en liten sightseeing på kk her, så er ven noe med det.

Ja føler meg ti ganger bedre etter å ha dusjet og gått på en liten sightseeing på kk her, så er ven noe med det.
Ja, det er en grunn til at de pusher oss litt etter et ks, eller operasjon generelt. Litt skremmende når man merker hvor svak man blir av å ligge bare noen dager synes jeg :-O Men det er godt at du føler deg litt bedre.

Jeg var oppe å gikk samme dag, men var nok mest fordi jeg var høy på både adrenalin og smertestillende :P Måtte ha hjelp de 3-4 første dagene til å reise meg opp fra sengen, og de største smertene avtok først etter 1,5 uke ca. For meg hjalp det veldig med en varm lang dusj sittende på dusjsstol på barsel. Dusjet 20-30 minutter første gangen etter fødsel :P
Er 1 måned siden ks nå og har fortsatt noe ubehag i såret og ryggen. Men plages fortsatt i tillegg enda med bekkenet da. Har lest det kan ta opptil 6 mnd før kroppen er seg selv etter et ks.

Ja, det er en grunn til at de pusher oss litt etter et ks, eller operasjon generelt. Litt skremmende når man merker hvor svak man blir av å ligge bare noen dager synes jeg :-O Men det er godt at du føler deg litt bedre.

Det har også å gjøre med blodsirkulasjonen, som må i gang for å forhindre blodpropp i beina. :)

Jeg var oppe å gikk samme dag, men var nok mest fordi jeg var høy på både adrenalin og smertestillende :p Måtte ha hjelp de 3-4 første dagene til å reise meg opp fra sengen, og de største smertene avtok først etter 1,5 uke ca. For meg hjalp det veldig med en varm lang dusj sittende på dusjsstol på barsel. Dusjet 20-30 minutter første gangen etter fødsel :p
Er 1 måned siden ks nå og har fortsatt noe ubehag i såret og ryggen. Men plages fortsatt i tillegg enda med bekkenet da. Har lest det kan ta opptil 6 mnd før kroppen er seg selv etter et ks.

Den første dusjen etter 38 timer med rier og keisersnitt nå ha vært den aller aller beste dusjen jeg har tatt i hele mitt liv! Sto sikker 20 min og nøt det!

Håper ikke det går sååå lang tid! Håper å kunne gjøre helt normale ting med jenten min i permisjonen nå :)

Keisersnitt kl 16.00 og var på barsel kl 21.30 på kvelden. Oppe å gikk, dusja dagen etter. Det var vondt! Men ble bedre for hver gang jeg kom meg opp:)

Var på barsel i åtte dager da jeg sliter med svangerskapsforgiftning også etter fødsel.

Nå 23 dager etter er jeg ok. Noe vondt ennå og blir fort sliten, men det kan også være kroppen som sier i fra etter noen røffe uker både før og etter fødsel:)

Var oppe å gikk noen timer etter lokalbedøvelsen var gått ut. Tror det er veldig individuelt hvor fort man kommer seg, kommer an på form i utgangspunktet, hvor mye blod man har mistet osv. Fikk oxynorm hvis jeg ba om det de 2 første døgnene, tok det litt før jeg skulle stå opp eller dusje. Jeg var mye mer selvhjulpen etter keisersnitt enn vanlig fødsel

Skal ta ks på voss i morgen tidlig... Så kjenner eg grugleder meg... Her er det vanlig å vere inne 2-4 dager sa de... Så er spent på korleis fomen min er etterpå :-)

Back
Topp