Dere som har hatt keisersnitt?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Jeg hadde det i Desember i fjor. Sårer grodde fint og jeg har ikke vært noe særlig plaga. Men nå siste tiden har jeg hatt brennende følelser i nedre del av magen. Å det er veldig ubehagelig å ha bukse som klemmer eller om småen sparker meg i magen når han sover med meg feks.

Noen andre som har hatt det sånn?

Jeg hadde det sånn et par dager etter snittet jeg, og ei uke eller to . Var mest når jeg fikk noe varmt på, som å dusje. Da brant det godt en stund.

Var på sykehuset heldigvis, og det nærmeste de kom frem til var at det var nervebanene som drev og fant nye veier, og at de var irriterte.

Jeg mener å ha lest at det kan ta opptil ett år før alle nervebanene var på plass igjen, så kan være det?

Jeg hadde det sånn et par dager etter snittet jeg, og ei uke eller to . Var mest når jeg fikk noe varmt på, som å dusje. Da brant det godt en stund.

Var på sykehuset heldigvis, og det nærmeste de kom frem til var at det var nervebanene som drev og fant nye veier, og at de var irriterte.

Jeg mener å ha lest at det kan ta opptil ett år før alle nervebanene var på plass igjen, så kan være det?

Ja vet de nevnte på sykehuset at det kunne ta opp til et år. Så har tenkt tanken at det kanskje er det som skjer nå. Kjempe ubehagelig. Men ikke sånn at jeg tenker på det hele tiden. Men da får jeg tro det er nervene som våkner til liv igjen :P

Ja det tok meg 3 år å kunne bruke olabukse etter første. Kan enda kkke bruke det nå heller etter yngste på snart to.

Ja det tok meg 3 år å kunne bruke olabukse etter første. Kan enda kkke bruke det nå heller etter yngste på snart to.

Ååh?? Så da er det kanskje normalt? Folk sier til meg at du er nok sydd sammen feil osv. Men kan jo ikke tro det siden jeg ikke har vært mer plaga enn dette. Heldigvis liker jeg ha buksene godt opp på magen, så ikke no savn å gå med lave bukser. Men prøvde ei bukse med knapp i. Å det gikk dårlig!

Her var jeg plaget med smerter i mange år. Først når jeg hadde fått nr 2 forsvant smertene, for da strakk arret seg og det var ikke så stramt lengre. Husker det var vondt noen dager etter intimbarbering for da satte hårene seg fast i trusa og det røska i arret...

Her var jeg plaget med smerter i mange år. Først når jeg hadde fått nr 2 forsvant smertene, for da strakk arret seg og det var ikke så stramt lengre. Husker det var vondt noen dager etter intimbarbering for da satte hårene seg fast i trusa og det røska i arret...

Kanskje det er derfor?? Høm.. Håper jeg får keisersnitt neste gang også! Ja det utroligste kan gi skikkelig smerter. Bare en brett på senge lakenet å man ligger på magen gjør veldig vondt i arret :(

Jeg har hatt smerter i arret etter keisersnitt for 14 år siden...
Har spesielt hatt brennende og stikkende smerter under menstruasjon, ingen kan fortelle meg hvorfor.
Etter at jeg ble gravid nå så har jeg ikke kjent noen ting, veldig deilig kan du si :)
Veldig spent på hvordan det vil bli fremover.

Jeg har hatt smerter i arret etter keisersnitt for 14 år siden...
Har spesielt hatt brennende og stikkende smerter under menstruasjon, ingen kan fortelle meg hvorfor.
Etter at jeg ble gravid nå så har jeg ikke kjent noen ting, veldig deilig kan du si :)
Veldig spent på hvordan det vil bli fremover.
Opplevde det jeg også
Kjente ingenting under graviditeten etterpå.
Har mye mindre ubehag i arret nå etter 2 KS, enn etter et

Jeg har samme problem med bukser etter KS tidligere i år, jeg bruker gravidbuksene når jeg må ha olabukse på, men de begynner å bli ganske slitt.. Noen tips?

Ååh?? Så da er det kanskje normalt? Folk sier til meg at du er nok sydd sammen feil osv. Men kan jo ikke tro det siden jeg ikke har vært mer plaga enn dette. Heldigvis liker jeg ha buksene godt opp på magen, så ikke no savn å gå med lave bukser. Men prøvde ei bukse med knapp i. Å det gikk dårlig!
Jeg har snitt fra navlen og ned til der hårene begynner, så jeg sliter litt. Selv om bukselinningen er kjempehøy over navlen blir det for stramt.

Jeg hadde en kikhullsoperasjon i navlen ett år etter og da så de ingen ting for vevet hadde vokst sammen, så de måtte gå inn fra siden. Da jeg ble åpnet for andre gang brukte de en time på å få vekk arrvev fra forrige gang.

Jeg har samme problem med bukser etter KS tidligere i år, jeg bruker gravidbuksene når jeg må ha olabukse på, men de begynner å bli ganske slitt.. Noen tips?
Her går det mye i tights og joggebukser som man kan brette opp kanten på (som blir som en type gravidebukse). Eller penere bukser som er litt vide med strikk i livet.
Har blitt anbefalt å massere godt med fuktighetskrem hver dag.

Last edited:
Jeg har ikke hatt keisersnitt på de to siste, og det er jeg glad for :)

Jeg får helt angst av tanken på å føde. Jeg lå i 2 døgn med rier som kom med 2 min mellomrom. Jeg var så sliten og følte meg så mislykka. En dårlig start som mamma å ikke få til å føde. Å hadde styrt rier de to siste timene. Jeg ville faktisk bare dø. Å når keisersnittet var gjort som egentlig var en veldig fin opplevelse. Var jeg helt utslitt. Turte nesten ikke holde babyen min for jeg var så redd for å sovne å miste han.
Har kjempe lyst på en til unge, men tørr ikke pga jeg ikke vil ha en sånn opplevelse igjen :(

Back
Topp