dere som har hatt keisersnitt

stinesin

Glad i forumet

Jeg skal ha keisersnitt nå i august, dette er mitt 3. men det er første gang jeg er noe urolig. jeg hadde en operasjon hvor jeg måtte  fjerne galleblæren like etter keisersnitt nummer to og da fikk jeg det samme smertelindrende middelet, ketorax, som jeg hadde fått ved keisrsnittene mine, dessverre reagerte jeg litt alergisk på det begynte å fryse, hovnet opp og følte meg ikke bra, muligens fikk jeg litt høyere hjerteaktivitet også.

spørsmålet mitt er vel egentlig om noen av dere har vært borti slik allergi eller fått noe annet etter keisersnitt eller en annen operasjon enn morfin, ketorax og liknende?

noen som vet noe om dette hadde det vært fint å høre? 

De vil finne et alternativt smertestillende til deg .Gi beskjed om dette til gyn.post når du skal legges inn kvelden før,så de kan legge en plan for deg. 

ja de vet godt om det, men bekymrer meg litt likevel jeg. sikkert grunnet at jeg har en veldig alvorlig allergi mot  noen anestesi midler.  Har tenkt på paragin forte men det er vel ikke sterkt nok

stinesin skrev:

ja de vet godt om det, men bekymrer meg litt likevel jeg. sikkert grunnet at jeg har en veldig alvorlig allergi mot  noen anestesi midler.  Har tenkt på paragin forte men det er vel ikke sterkt nok

kan være du får nobligan hvis du tåler kodein,skjønner du er bekymret,men dette
          går så fint atte.
          pappa er anestesi lege,og han sier at de har noe for en hver :)

du har fått dette som smertestillende både etter begge ks og etter operasjon, men reagerte kun etter operasjon? da er det jo ikke sikkert det er smertestillende som er årsaken...

det skal ikke være noe problem, det finnes mange forskjellige typer! paragin forte er nok for svakt ja.

jo det kan være at det er selve morfinen for jeg våknet opp og allerede da var jeg alergisk mot noe, men det gav seg og begynte på igjen når jeg fikk nye doser av ketoraxen utover kvelden og natten. når de sluttet og gi meg det og gav meg paragin forte istedenfor reagerte jeg ikke lenger men kom meg. jeg har nok bare nådd grensen min, men vil jo helst ikke ha det siden jeg ikke vet hvordan jeg vil tåle det.

vet ikke om jeg tåler nobligan har aldri prøvd det, blir spennende å se hva de finner ut av selv om jeg liker og vite på forhånd.

Back
Topp