Dere som har hatt keisersnitt *bilde*

Dramadama

Gift med forumet
Vil magen min for evig og alltid ha det henget nederst? Er 1,5år siden KS og 4uker siden forrige fødsel, jeg vet det er tidlig å kreve en fin mage.
Men er det sånn det blir til slutt eller?

vel, er snart 11 år siden mitt ks, og jeg har oppover, og jeg ble aldri kvitt det. Bare på meg ser det ut som en rumpe på magen emoticon

Ja, jeg har det henget som du har...i tillegg så går mitt enda mer ut på sidene....må vel operasjon til for å få det vekk, tenker jeg....

Jegogde2guttamine skrev:
Ja, jeg har det henget som du har...i tillegg så går mitt enda mer ut på sidene....må vel operasjon til for å få det vekk, tenker jeg....

men jeg tok ikke ks... jeg fikk "forklemagen" da han sank ned i bekkenet før fødsel... og det forsvant aldri...

Jegogde2guttamine skrev:

men jeg tok ikke ks... jeg fikk "forklemagen" da han sank ned i bekkenet før fødsel... og det forsvant aldri...

MEner å ha lest her inne at å trene med rockering skal ha god effekt på dette =) 

Jeg har bare en pitteliten heng over litt på venstre side, ellers er det helt flatt.. Trener, og magen ble fort flat etter KS..

Dollface skrev:

Jegogde2guttamine skrev:

Tja, jeg vet ikke....men jeg har hatt tre fødsler: første var vaginal, andre keisersnitt og tredje vaginal igjen....men fikk sånt heng etter andremann/i forbindelse med tredje...

Jegogde2guttamine skrev:

Dollface skrev:

Jegogde2guttamine skrev:

Tja, jeg vet ikke....men jeg har hatt tre fødsler: første var vaginal, andre keisersnitt og tredje vaginal igjen....men fikk sånt heng etter andremann/i forbindelse med tredje...

du har nok fått det pga KS, men hos meg ble huden så strukket ut over så lang tid at den ikke klarer å trekke seg sammen igjen.. 

jeg har (hadde) helt flat mage så er ingenting som henger over mitt ks arr, og regner med jeg blir like flat igjen etter fødselen.. nå er det jo bare 4 uker siden fødselen din så når tiden er inne så ville jeg prøvd å trene så blir det nok bedre :)

Jeg synes magen din var fin til å ha født for bare 4 uker siden :)
Ang henget, så får noen som har tatt KS kan få en liten innsnurping av huden der arret er og det kan gi litt heng (hudfold).
Når det er sagt, så har jeg sett mange lignende mager som din på folk som bare har født vaginalt. Henget ditt trenger altså ikke å være som følge av KS men rett og slett som følge av svangerskapet(ene.
Jeg har ikke noen antydning til heng etter mitt KS, helt flatt.

Var du slank og trent før du ble gravid med nr 2? Hadde du akkurat likt heng da også i såfall?
Dersom ikke, så hadde jeg gjort det hadde jeg i løpet av et års tid prøvd å gått ned i vekt og stramma opp musklene for å se om det hadde noen innvirkning.
Dersom dette ikke endrer magens utseende (henget) kan det korrigeres hos en plastisk kirurg.

jeg har trent MYE siden 5 uker etter fødselen og magen min har blitt mye flatere enn den var etter fødsel! Så trening gjør susen. Men da snakker vi type 6 dager i uken trening.

Og ja rockering fungerer!

12år siden mitt ks... Og når jeg var på mitt tynneset . les nærmest underærnært, så hadde jeg fortsatt løshud heng etter ks... Tok oppoversnitt

Før jeg ble gravid hadde jeg helt flat mage..
Nå er det snart 5 år siden KS,og jeg har fått tilbake min flate mage ,men.....Det er fortsatt et minimalt heng der,som ikke syns om jeg står men når jeg sitter så ser man det..
Og det kommer nok aldri til å gå bort,pga arret..
Og sånn er det jo med disse kroppene våre...=)
Akseptert og godtatt her i gården verfall....Er ikke så mye annet å gjøre egentlig..

2x 24November skrev:
vel, er snart 11 år siden mitt ks, og jeg har oppover, og jeg ble aldri kvitt det. Bare på meg ser det ut som en rumpe på magen emoticon

Legg på heng på magen der så har du min mage og...
Bare at det er 10 år, 4 år og 1 år siden mine keisersnitt

Dollface skrev:

Jegogde2guttamine skrev:

Samme her, men hvis jeg hadde hatt helse til å trene og viljen til å klare å spise sunt nok (spiser sunt hver dag, men også usunt så der er problemet) og gått ned i vekt så hadde sikkert min forsvunnet mye. Ser ut som din bare litt større. Gi det tid så kan det bli bedre av seg selv og hvis du strammer opp med kremer osv. Men trening hjelper nok mye.

Okei, da får vi satse på beinhard trening og sunn mat!

Noen som vet når jeg kan begynne med rockering og situps? :)

Kommer helt an på genene dine, huden, musklene, snittet osv. Noen klarer å trene bort henget og få strammet opp huden, og noen klarer det ikke.

Jeg hadde hasteks for 3 år siden, men har ikke så veldig heng. Jordmoren jeg går til sa at de aller fleste får litt heng etter ks. Jeg har vært heldig og har et lite arr også - men hvis det ender opp med nytt ks igjen blir det sikkert ikke helt bra...

Ja jeg har sånn mage, bare enda mer heng..

Etter de 2 første svangerskapene hadde jeg det IKKE men etter 1 ks så er magen ødelagt + at jeg har et kjempe stygt arr, kirurgen sp tok puppene mine var lite imponert over jobben som ble gjort der!

Så jeg må vel ut med 40k for å fikse den magen en vakker dag....og noen mener ks er en "enkel" utvei

Back
Topp