Dere som har hatt ICSI forsøk

ØnskerSpireNÅ=ferdig

Forumet er livet
Jeg lurer på hva som har gjort at dere har hatt det?
Og jeg lurer på dere som lykkes med forsøkene , var det deg eller mannen det var noe gale med, og hva?
Og dere som har hatt forsøk, men som har blitt negative , var det deg eller mannen det var noe gale med, og hva? :anyone

Er godt i gang med 4-icsiforsøk nå. Her er det mannen som har veldig få svømmere.
Men når han har få svømmere, er ikke de han da har gode nok? er det det som gjør det? Min man har litt færre svømmere enn han skal, og ca 50 % av de svømmer dårlig. Håper likevel at det skal ordne seg med icsi, men er redd for å håpe for mye :(

Eg har hatt 6 uttak, eit av dei avbrutt etter uttak. Men dei andre 5 var fullførte ICSI-forsøk. Av ICSI-forsøka fekk eg positiv grav.test på det 3. forsøket, men det var dessverre berre ein kjemisk graviditet. Dvs at egget berre så vidt festa seg for få dagar. Begynte å blø allerede få timar etter pos.test. Min mann har hatt litt varierande spermkvalitet, derfor vart det ICSI på oss. Men på 4.ICSI i Dk var hans kvalitet så bra at den gongen vart halvparten av egga befrukta ved ICSI og den andre halvparten ved IVF. No er eg endelig gravid her, men det er med fryseegg. Masse lykke til til deg! Tippar dei fiksar det lett med ICSI på dere!

Eg har hatt 6 uttak, eit av dei avbrutt etter uttak. Men dei andre 5 var fullførte ICSI-forsøk. Av ICSI-forsøka fekk eg positiv grav.test på det 3. forsøket, men det var dessverre berre ein kjemisk graviditet. Dvs at egget berre så vidt festa seg for få dagar. Begynte å blø allerede få timar etter pos.test. Min mann har hatt litt varierande spermkvalitet, derfor vart det ICSI på oss. Men på 4.ICSI i Dk var hans kvalitet så bra at den gongen vart halvparten av egga befrukta ved ICSI og den andre halvparten ved IVF. No er eg endelig gravid her, men det er med fryseegg. Masse lykke til til deg! Tippar dei fiksar det lett med ICSI på dere!
Fantastisk når det lykkes !! Jeg vet ikke om det har noe å si at jeg har blitt gravid før , jeg har ett barn fra før jeg traff mannen min .

At du har vore gravid og har eit barn frå før vil eg tru berre er positivt! Her har jo eg PCOS i tillegg til at det var litt vekslande kvalitet hjå min kjære.. Greit å vita at alt er som det skal hos den eine!

At du har vore gravid og har eit barn frå før vil eg tru berre er positivt! Her har jo eg PCOS i tillegg til at det var litt vekslande kvalitet hjå min kjære.. Greit å vita at alt er som det skal hos den eine!
Jeg håper det hvertfall :) jeg vet jo da at jeg kan få barn liksom. Og hvis hans svømmere da kan hjelpes på plass , så er det bare den delen med at egget skal feste seg og bli værende igjen :) men det er ikke bare bare det heller gitt.

Vi har ett barn sammen fra før (på naturlig vis) og vi har snart prøvd i 2 år på neste graviditet. Vi skal igang med ivf / icsi på Riksen. Mannen min har litt nedsatt motilitet på svømmerne. Siste prøva var litt bedre, så det kan bli ivf behandling. Vi skal i gang i midten av juni. Håper det klaffer :-)

Vi har ett barn sammen fra før (på naturlig vis) og vi har snart prøvd i 2 år på neste graviditet. Vi skal igang med ivf / icsi på Riksen. Mannen min har litt nedsatt motilitet på svømmerne. Siste prøva var litt bedre, så det kan bli ivf behandling. Vi skal i gang i midten av juni. Håper det klaffer :-)
Ooj. Krysser fingrene for dere :-D ikke lenge igjen å vente for dere da :-D

Jeg fikk det denne gangen fordi ingen egg ble befruktet ved vanlig ivf sist.... Om det funker gjennstår å se... Mannen har gode svømmere, jeg har pco.

Men når han har få svømmere, er ikke de han da har gode nok? er det det som gjør det? Min man har litt færre svømmere enn han skal, og ca 50 % av de svømmer dårlig. Håper likevel at det skal ordne seg med icsi, men er redd for å håpe for mye :(

Jo de som er ser bra ut, men han har EKSTREMT få. Men de har alltid funnet noen å befrukte eggene mine med. Lykke til med forsøk! Håper dere lykkes fort

Hos oss har de brukt både ivf og icsi, har skjønt som at de ser an kvaliteten på svømmerne.

Jo de som er ser bra ut, men han har EKSTREMT få. Men de har alltid funnet noen å befrukte eggene mine med. Lykke til med forsøk! Håper dere lykkes fort
Aah :( kjipt. Jeg vet ikke antall på min mann sine, pga vi fikk bare telefon fra legen og ikke brev. Han skal levere inn en ny prøve nå i starten av juni, men jeg vil gjøre alt jeg kan for å sende søknad på mandag, siden vi snart har prøvd i 5 år, så ser ikke jeg noe poeng i siste prøven .

Her er var det få og trøtte svømmere på mannen . 1 ivf forsøk som ble negativt og 1 icsi som ble ei snart 1 år gammel jente:)

Har de blitt befruktet noen av gangene? Såfall i hvilke forsøk?

Ja, det ble befruktning ved 1. og 2. forsøk (et forsøk imellom der hvor det ikke ble befruktning, men hadde kun 1 egg den gangen...). Så ble det befruktning ved frysforsøket. Men alle forsøkene endte negativt da :-( Det er også en mulighet for at noen av eggene ble befruktet ved ivf-metoden, men jeg har inntrykk av at icsi er det som har fungert best hos oss...

ICSI brukes når det er noe i veien med svømmerene eller at en har opplevd dårlig befruktning med IVF. Det er ikke noe redusert sjanse med ICSI i forhold til IVF så lenge det er nok svømmere der og da trenger en jo strengt talt bare en til hvert egg. Så ikke bekymre deg for noe redusert antall eller dårlige svømmere, de finner de beste og befrukter med disse.
Vi fikk i sin tid full klaff på første ICSI og det med kun 1 modent egg, så ikke mist motet. Masse masse lykke til.

Back
Topp