Dere som har hatt hypermesis?

Huff, får helt skrekk av å lese dette :P haha, man glemmer jo faktisk litt hvordan det var :O

Men graviditet er jo ingen sykdom :O Sukk, de som sier sånt skulle fått prøvd oppkast og magesyre med blod i mange uker i strekk, dag og natt :O

Jeg hadde hyperemesis fra uke 6 og til ungen var ute.. Så føler med deg. Håper du slipper å ha det så lenge til. Anbefaler deg en lukket gruppe på face som heter hyperemesis norge. Mye støtte og hjelp å få der:)

Heia :) noen her som bare har hatt hypermesis i ett svangerskap? Med lille gutten min spydde jeg konstant fra uke 5 til 30, ble lagt inn på sykehuset et par ganger og fikk åpen innleggelse. Jeg er veldig redd for å bli gravid igjen når kjæresten jobber offshore og jeg føler jeg ikke kommer til å klare å "ta vare" på sønnen min før han blir selvstendig selv (evnt skolealder), noe jeg synes er veldig trist fordi jeg vil jo at han skal få småsøsken, og helst før han er 6år.. Noen som har erfaring med det? ( hadde også veldig tøft svangerskap uten om hypermesisen der jeg ble innlagt med premature rier og fikk utviklet magesår:( ) så har nesten fått litt angst for å bli gravid igjen :(

Det ble bedre i uke 23 med første
Og ca i uke 21/22 med andre

Fra uke 6 til uke 18... Gikk på zofran daglig fra 7 til 18...

Det gikk over når jeg fødte. Ikke før, desverre. Og jo mere jeg bevegde på meg, jo mer kastet jeg opp. Mat ble det dårlig med også. Fikk måltidserstatninger (drikke) på blå resept etter en runde på sykehuset.
Så var jo ekstremt lettende å få han ut.
Du har uansett ikke lenge igjen nå. Men føler utrolig med deg! Vet det er grusomt.

Spydde fra uke 6 til uke 14, slutta på medisinene i uke 20 å var nesten helt fri for kvalme til uke 35. Jeg var kvalm å spydde fra uke 35 til fødselen.

Back
Topp