Dere som har hatt hormonspiral...

Hei, jeg er ny her inne :) Foreløpig holder jeg meg litt "anonym" siden jeg kjenner flere som er medlem her. Jeg og sambo har tenkt å prøve å bli gravide i løpet av våren, ser for oss kanskje slutten av mars/april og utover. Jeg har hormonspiral og denne har jeg hatt i 4.5 år. Jeg har ikke peiling på hvordan mens syklusen min er lenger pga hormonspiralen hvor mens har nesten uteblitt, og vist seg en sjelden gang i blant som "spotting" egentlig. Vi begynner å bli litt eldre (jeg er 31) og jeg er litt usikker på hvor lang tid det vil ta for oss å bli gravide. Det må også nevnes at sambo jobber på sjøen og er plutselig bortreist 2 uker her og der.

Så, det jeg lurer på, er dere som har hatt hormonspiral, hvor lang tid tok det før spiren satt? :)

Velkommen hit :)

Jeg tok ut hormonspiralen 16 mai og 27 juni hadde jeg første dag i siste mens før jeg ble gravid! Er 34+3 uker på vei nå :)

Lykke til med prøvingen :) Håper det klaffer fort for dere!

Takk for svar, det var temmelig kjapt, da vet jeg ikke om jeg tørr å ta ut spiralen før vi er klar :)

Tok ut spiralen desember 2009. Og fikk mensen i januar 2010. Februar 2010 var jeg gravid.
Hadde hatt spiralen i 4 år da. Og hadde også en mann som jobba borte, bare langtransport da. :)
Lykke til :)

Back
Topp