Dere som har hatt/har svangerskapdiabetes?

tuppis

Glad i forumet
Jeg har ikke fått dette påvist men beskjed om å leve som en diabetiker til svarene er kommet. Er i uke 33 nå.
Men forstår ikke helt dette her.
Betyr det ingen,ingen sukkerinntak?
Kan eg virkelig ik spise frukt?
Kan eg spise brød?
Frustrert..
Forsøker å finne litt godis som er søtt med stevia.
For kroppen tar ik opp kunstig søtningsmiddel?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Kan spise litt sukker, men typ litt lørdagsgodis bare! Kan spise 1-2 frukt, ikke banan eller druer! Brød kan du spise, men velg det som er mest grovt :-)

Du kan fint spise frukt, men begrens deg til 0.5 banan, eple osv. Mye fruktsukker i frukt.
Potet kan du spise 1 stor for dag.
Brødskive kan du spise 2(pr måltid) av så lenge du ikke har på syltetøy eller brunost, eller annet pålegg med mye sukker i.

Google diabetikerkost så får du mange forslag.

jeg hadde svangerskapsdiabetes som måtte reguleres med insulin fordi jeg viste at jeg ikke kom til å klare å legge om kostholdet.

du kan spise en halv banan. Husk at selv om det står ikke tilsatt sukker så inneholder alt med frukt i sukker.
Jeg reagerte ikke så mye på brødmat så lenge det var grovbrød. og jeg spiste gjerne 3-4 skiver til hvert brødmåltid.

Jeg kan sitte her å fortelle deg at sånn og sånn må du holde deg unna og alt sånt, men til syvende og sist så må du rett og slett prøve deg frem. min erfaring er at folk reagerer helt forskjellig på sukker. Det kommer rett og slett ann på din kropp og ditt blodsukker. Jeg kunne spise 5 biter med sjokolade uten å reagere, mens du reagerer kanskje etter en.

"fordelen" med svangerskapsdiabetes er at du slipper å gå over tiden. Men jeg håper du ikke har det..... Lykke til :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Jeg kuttet ut frukt, melk, juice, pasta, brød, ris, potet, brus... Husker ikke så mye mer i farta.

Back
Topp