Dere som har hatt glukosebelastningstest

Lykkeline

Glad i forumet
Januarhula 2014
Er det vanlig at vi skal betale for den testen?? Trodde at alt som har med svangerskapet og gjøre var gratis i helsevesenet!!
Jeg fikk regning på 120,- i posten i dag?
Ikke at det er den store summen? Jeg kan fint betale den, men ville bare høre om dere vet noe jeg ikke vet!!
:-)

Den må betales for ja :) det har jeg måttet gjøre 2 x ganger dette svangerskapet!:)

Sent from my iPad using BV Forum

Ok...det visste jeg ikke :-) Føler at jeg stakk av fra regningen jeg nå...hahah :-) kunne jo betalt den når jeg var der!! :-)

Jeg visste ikke at det skulle betales jeg heller.. Så jeg også fikk regning i posten og forstod nada:p men hvorfor vi må betale for det vet jeg ikke.. Det er jo noe som har sammenheng med svangerskapet å evt teste!

Veldig forskjellig det der, jeg betalte ikke for det

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg visste ikke at det skulle betales jeg heller.. Så jeg også fikk regning i posten og forstod nada:p men hvorfor vi må betale for det vet jeg ikke.. Det er jo noe som har sammenheng med svangerskapet å evt teste!

Ja, syns det er veeeldig merkelig at vi må betale...jeg fikk jo ikke velge om jeg ville ta den testen selv, skjønner det er pga høy BMI...men jeg visste at jeg ikke kom til å ha utslag på prøven...kjenner kroppen min såpass godt...
...uansett gjør det som er best for babyen....men syns godt det kunne vært gratis!!!

Sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men hvorfor må noen ta den testen?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hva - måtte dere betale :) Jeg har tatt den to ganger på riksen, men ikke betalt en krone...

Sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men hvorfor må noen ta den testen?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Pga hvis man er overvektig eller har diabetes i familien. Sukker i urin osv. Vanlig prosedyre og veldig greit å vite om man er i faresone for å få svangerskaps diabetes...

Jeg måtte ikke betale.Der jeg gikk fikk jeg intrykk av at jeg ikke trengte det fordi de alt tok masse andre gravid-relaterte prøver på meg som skulle sendes samme sted som glukose testen og dermed trengte jeg ikke betale for da ble den bare slengt med.... Vet ikke om det stemmer.

Betalte 120,-
...og måtte ta testen pga litt høy BMI :-)

De ringte meg senere på dagen og fortalte at jeg hadde glemt å betale og om jeg kunne komme innom og betale. Jeg sa at jeg ikke visste at jeg måtte betale, for med de to første tok jeg det på St.Olavs og da betalte jeg ingenting. De ringte tilbake en time senere og sa det var deres feil at de ikke sa noe om d til meg da jeg var der,så jeg skulle slippe å betale :-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Sniker fra februar:-) jeg tok denne i 2012,før fødsel på sykhuset,etter fødsel hos lege.Da betalte jeg ingenting da det var svangerskapsrelatert.Denne gang hadde de fått en ny "drikk" mye lettere å drikke,samt den smakte bringebær.Men denne gang måtte jeg betale 120kr,resten dekket staten.Så da regnet jeg med at det er selve glukosedrikken jeg betalte for.

Måtte betale 85 kr

Tok på legekontoret og måtte ikke betale. Nå eller sist svangerskap..

-mobil taster-

*sniker*

Jeg satte kortet i automaten og fikk beskjed om at fakturaen ikke var klar, så jeg regna med at dette heller ikke kosta noe. Men så fikk jeg regninga i posten, ja.

Regner med at det har med utstyr og bruk av lab-personale å gjøre. Synes egentlig hele opplegget er veldig rart, det er så utrolig mye forskjellige beskjeder. Jeg fikk beskjed om at alle gravide må ta testen, men her er det jo mange som sier at de ikke har gjort det, at det er pga bmi, og andre ting. Selv har jeg hatt høyt blodsukker og spurte om det var derfor jeg måtte teste, men neida, dette ble gjort med alle, sa de....?

Jeg måtte betale for sukkervannet var beskjeden... sa til sykepleieren på jobb at set var den dyreste koppen med vann og sukker som jeg noen gang har drukket ;)

Betalte også 120kr..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

*sniker*

Jeg satte kortet i automaten og fikk beskjed om at fakturaen ikke var klar, så jeg regna med at dette heller ikke kosta noe. Men så fikk jeg regninga i posten, ja.

Regner med at det har med utstyr og bruk av lab-personale å gjøre. Synes egentlig hele opplegget er veldig rart, det er så utrolig mye forskjellige beskjeder. Jeg fikk beskjed om at alle gravide må ta testen, men her er det jo mange som sier at de ikke har gjort det, at det er pga bmi, og andre ting. Selv har jeg hatt høyt blodsukker og spurte om det var derfor jeg måtte teste, men neida, dette ble gjort med alle, sa de....?

At alle tar denne testen er iallfall feil...men at det kan være ulike grunner til å ta den er nok riktig!!

Back
Topp