Dere som har hatt flere svangerskap

Laanoo87

Flørter med forumet
Hei :)

Jeg er gravid med tredjemann, har en jente og en gutt fra før. Med begge de to andre har jeg ligget vater. Med første fra uke 6-14, med andre fra uke 8-20. Spydde mest med siste, første var jeg kvalm og spydde hver morgen, andre spydde jeg hele dagene.

Denne gang er jeg uggen, ikke noe spesielt mer. Er nå ca 8+5. Symptomene kommer og går, men er generelt veldig oppegående i forhold til tidligere svangerskap.

Så til dere som har flere, har dere merket forskjell fra gang til gang? Jeg venter på spya hver dag, men ingen tegn foreløpig...
Håper at jeg bare er heldig denne gang, men har nesten litt vanskelig for å tro det og. TUL på onsdag neste uke :)

Med forrige var jeg uvel/uggen hver dag i starten, klarte ikke tannpuss, spiste kjeks i senga, men spydde bare 1 gang.
denne gangen er jeg mye bedre, har energi, spiser som normalt, er ikke kvalm eller uggen :)

Med første var det nesten ikke merkbart at jeg var gravid. Kun litt ømme pupper, men null kvalme, lite oppblåst og i topp form :smug:
Svangerskap nr. 2 var helt likt som nr. 1, men mistet dessverre i uke 10.
Nå, derimot, er det stikk motsatt’ Kvalm som et uvær, magen ser 7 mnd gravid ut og lite overskudd. Skjønner ikke så mye av det her :wacky:

Svangerskap 1 og 2 var veldig like, men nr 3 va helt annerledes. Har 3 jenter, men var sikker på at nr 3 måtte være gutt siden alt var annerledes

Med førstemann fikk jeg hyperemisis og hadde det frem til uke 24. måtte få intravenøst et par ganger. Når jeg ble gravid med andremann, så var jeg livredd for det samme, men det motsatte skjedde. Ble ØRLITE uggen på morgenen av og på i til sammen tre uker og det var det! Så jeg var nervøs pga det. Med tredjemann var det midt i mellom. Var veldig kvalm fra uke 5-13, med et par oppkast bare. Nå med fjerdemann så er det ganske likt som med tredjemann. Kvalmen begynte for fullt i uke 6, og er konstant nesten og utrolig slitsom. Men ikke noe oppkast enda (nære på ofte,) så er ikke så dårlig som med første. Alle graviditeter er ulike! Selv med samme mann og alt. :happy:

Har vært kvalm i alle tre svangerskap fra sånn ca uke 6 -12/13, men med de to siste har jeg slitt mye mer med svimmelhet i tillegg.

Jeg tenker du bare er heldig. Så må en prøve å nyte det. For plagene kommer jo tidsnok uansett :hilarious::cool:

Jeg hadde så og si ingen symptomer og plager med første, mens nå er jeg såååå ufattelig sliten, kvalm og blir sur for ingen ting:confused: nå er det jo 8 år siden jeg fikk første mann, så kan jo være at man blir eldre og ikke takler det på samme måte:hilarious:

Mine symptomer har blitt verre for hvert svangerskap. Men vet ikke om det er fordi jeg ikke får hvilt like mye og derfor blir mer kvalmt.

Første svangerskap og dette er foreløbig så og si helt like, som om de følger samme timeplan :-P Er en del kvalm, men klarer stort sett å ikke kaste opp, hater å kaste opp.. Jobber mye med meg selv når jeg blir kvalm for å slippe det. Ellers er jeg like utslitt som jeg var i forrige svangerskap. Og matlysten forsvant på omtrent samme tid, fortsatt ikke tilbake.. Ikke godt å si hvordan det hele ender, forrige svangerskap endte i uke 20, i morgen er jeg 12+0..
Har alltid hørt at alle svangerskap er forskjellige, så er så overrasket over hvor like de er :-P

For meg er det ganske likt som sist, men begynte tidligere på kvalmestillende og har tatt de mer regelmessig, så har hatt mindre oppkast og fått i meg mer næring og jeg har unngått nå sykemelding i 1. trimester.

Har også ei jente og en gutt fra før av. Denne gangen føler jeg at jeg er mye mer trøtt Kom hjem fra trening i stad og gikk rett og la meg på sofaen med boblejakke og svette klær på

Men ellers har formen vært bra i alle svangerskapene så langt! Ikke hatt den kjente kvalmen eller spydd en eneste gang. Så håper det går sånn resten her og ❤️

Med de to fleste (født 2009 og 2013) var jeg knapt kvalm. Denne gangen har jeg vært ganske kvalm hver dag (begynt å gi seg nå). Nå er jeg 11 år eldre enn da jeg var gravid med første, og det er 7,5 år siden siste graviditet, så kan være alderen i mitt tilfelle:wideyed: Ellers er forskjellen mer inaktivitet (hjemmekontor og stengt trening).

Mitt andre svangerskap. Første gang gikk ukene uten større utfordringer, men denne gangen var jeg så å si sengeliggende fra uke 7. Det har heldigvis begynt å slippe taket nå, så håper vi det fortsetter sånno_O
Mer redd for ryggplagene som jeg kjenner tydelig allerede og som var grunnen til at jeg var sykemeldt så å si hele sist svangerskap :yuck:

Alle mine 4 tidligere svangerskap har vært helt forskjellige!
Med nr. 1 ble jeg bare litt bilsyk i begynnelsen.
Med nr. 2 ingen kvalme. Men taklet plutselig ikke lukten av paprika.
Med nr. 3 hadde jeg hypermesis ekstremkvalme frem til uke 18. Til jeg nesten gråt til legen og tryglet om å få tabletter. Heldigvis hjalp de litt. Frem til da hadde jeg mesta ligget vater i sengen på et mørkt kalt rom jeg også. Slet samtidig med ekstrem hodepine.
Med nr. 4 kjente jeg ingenting!
Kjenner ingenting nå heller....

Med nr. en hadde jeg ingen symptomer. Med med nr. 2 litt kvalme og litt bekkenløsning, men ellers fin form. Denne gangen har jeg vært ganske kvalm og hatt mye og intens hodepine. Så blitt verre med årene for meg, tydeligvis :nailbiting:

Hei :)

Jeg er gravid med tredjemann, har en jente og en gutt fra før. Med begge de to andre har jeg ligget vater. Med første fra uke 6-14, med andre fra uke 8-20. Spydde mest med siste, første var jeg kvalm og spydde hver morgen, andre spydde jeg hele dagene.

Denne gang er jeg uggen, ikke noe spesielt mer. Er nå ca 8+5. Symptomene kommer og går, men er generelt veldig oppegående i forhold til tidligere svangerskap.

Så til dere som har flere, har dere merket forskjell fra gang til gang? Jeg venter på spya hver dag, men ingen tegn foreløpig...
Håper at jeg bare er heldig denne gang, men har nesten litt vanskelig for å tro det og. TUL på onsdag neste uke :)

Jeg er "bare" på svangerskap nr.2, men dette svangerskapet har til nå vært mye enklere enn det første.
Første gang var jeg plaget med både bekken, kvalme og hallsbrann, mens denne gangen har jeg kun kjent antydninger i bekkenet, men ikke mer :)

Nr 1: ingen kvalme, tidlig halsbrann og bekkenløsning. Mye ødem.
Nr 2: kvalme vær dag til uke 12, carpal tunel syndrom i uke 18!! Ødem fra uke 30.
Nr 3: sporadisk kvalme som enda kommer(er i uke 16 np) enda trøtt.

Back
Topp