Dere som har hatt epidural

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Ser på disse " one born every minute". Jentene der både i uk og usa har de epidural genneom hele fødselen... Gjerne uten drypp også. Ette rhva jeg har fått med meg er det ikke sånn i norge? Skrus ikke epiduralen når su skal presse?

Ingen som hr hatt epidural her?

Nope, jeg har kun prøvd lystgass :)

Jeg fikk epedural fra 3-4 cm åpning og igjennom hele fødselen..fødte på kk i Bergen,så stemmer det at en skal slippe å ligge i maaaaaange timer uten noe smertelindring ;) og dette var i 2010.

Her skrudde de av epiduralen når jeg skulle begynne å presse:) gikk helt greit! :)

Det er jo ikke slik at sekundet du tar av epiduralen er virkningen ute uansett - så ganske naturlig at når de ser en ende på fødselen så skrus smertestillende av egentlig :)

tok epidural når jeg hadde ca 4 cm, mistet mye følelse i bena å i mage, men ikke sånn at jeg ble redd, syns bare det var så godt at smertene var helt borte. Hadde den helt til jeg skulle presse =)

Jeg fikk epidural sist. Jeg var helt utkjørt av rier og venta på de hersens 4 cm!.. Fikk bare epidural den ene gangen. Trodde man bare fikk sprøyta en gang jeg?

Hm, skjønne ikkje heilt dette dåkker skriv om kor lenge man hadde epiduralen på og når man skrudde den av?? Epidural e jo ei sprøyta man fikk i ryggmargen, og den får man vel bare en gang? Eg fikk den, og mista følelsen fra magen og ned, dette varte jo tel ei stund etter fødselen. Kjente ikke når eg hadde pressrier heller, så di måtte jo fortelle meg når eg skulle presse, da di så det på skjermen sin.....

Absolutt godt å få den og slippe smerta, men rien stoppa jo opp etter eg hadde fått den, så d tok jo si tid:)

Når man får epidural henger det en "ledning" inn i ryggen der som epiduralen ble satt sånn at det hele tiden tilføres epiduralveske inn i ryggen hvis du skjønner. :) epiduralen stilles inn på et stativ som står ved siden av og det henger en pose med blank veske (epiduralveske) på stativet. Hvis du har epiduralen så kjenner man kanskje ikke press riene så godt sånn at du vet når du skal presse, derfor skrur de gjerne ned epiduralen sånn at du skal kjenne de litt bedre evt at de setter på et drypp i tillegg som gjør at du får mer effektive og intense rier som da gjør at du kjenner press riene bedre.

Æ hadde epidural med 1 mann. Fikk epidural når æ hadde 8 cm ca. Men det va fordi han va for langt opp i bekkene så dem visste at det kom til å drøye litt før han kom å hadde vældig intensive rier å pressetrang allerede. Kjente godt rian og lå å skalv hele tiden mens æ hadde epidural. Men epiduralen tok liksom toppen av rian. Med 2 mann nådde æ ikke få epidural fordi han kom 1 t og 22 minutt etter vi gikk inn på sykehuset. Va mye kvikkere etter fødselen med 2. Med 1 mann fikk æ forresten problemer med å tisse på egen hånd etter fødsel, nå som dem mente va pga epiduralen. Men vet ikke om det e vanlig å få problemer med det. Klarte det endelig litt over et døgn etter fødsel, å da va gleden stor. :D

Jeg fikk med min yngste. Men hele fødselen stoppet opp. Så fikk ha den i 45 minutter for å hvile litt, så slo de den bare av igjen.

Jeg aner vist ikke hva jeg snakket om... Er epidural en sprøyte? Trodde dette var en tynn plast slange som tilfører smertestillende jevnt... Jeg har vist misforstått...

Jeg aner vist ikke hva jeg snakket om... Er epidural en sprøyte? Trodde dette var en tynn plast slange som tilfører smertestillende jevnt... Jeg har vist misforstått...

Jeg trodde også epidural var en slange som tilfører jevnt...

Aha!:) hadde kun fått mæ meg at di sette den sprøyta i ryggen, og ikkje at d også va en tynn slange som ble igjen der!:) men NO skjønne eg kordan d heng ihop:)

Back
Topp