Dere som har hatt eller skal ha planlagt KS...

suttelutt

Glad i forumet
Jeg har 2 tidligere KS, dvs at denne jeg er gravid med nå også kommer via planlagt KS.

Første gang tok jeg 12 dager før terminen, andre gang skulle jeg ta 14 dager før, men da startet fødselen dagen FØR planlagt ks, så det ente opp med at jeg hadde rier/var i fødsel, ente tilslutt i haste KS.

Så jeg lurer da på om dem kommer til å ta ennå tidligere denne gangen for og sikre seg at fødselen ikke starter før det planlagte snittet, å da tenker jeg kansje dem tar i uke 37? Altså 3 uker før...

Noen som har no peiling på det/Opplevd lignende selv?
Ikke det at jeg har noe hastverk med å få barnet ut, men vil nødig ende opp i fødsel og hastesnitt atter engang...

Jeg fikk 6 dager før termin.Normalen er vel 1 til 2 uker før term.Spør om å få en samtale med sykehuset,hvor du forklarer situasjonen.Men tror nok de ønsker at man skal vente så tett oppunder term som mulig.

På Ahus tar de planlagte ks 7-10 dager før termin. Med nr 1 skulle jeg ha planlagt ks men fødselen startet i uke 38, ble derfor hasteks. Med nr fikk jeg planlagt ks i uke 39+1, med beskjed om at hvis noe startet, skulle jeg komme rett inn så ble det ks med en gang.

JEg vet og at jeg får KS om fødselen starter. Men for meg er ikke et hasteKS heldig da jeg har mye arrvev i operasjonsområde, så dem rekker ikke få ut babyen før den er påvirket av narkosen.

Siste jenta sov den første delen av sitt liv fordi hun var så påvirket av narkosen, dem skal jo nå å åpne meg, få ut ungen og alt på kort kort tid, å når jeg da har mye arrvev der så er det ikke så enkelt for dem å rekke det.

Jeg fikk beskjed om at planlagt keisersnitt gis max 2 dager før termin. Jo tidligere barnet hentes ut, jo større er risikoen for pusteproblemer. At mor kommer i fødsel blir sett på som mindre risikabelt, faktisk skulle det være bra, for da får barnet et viktig stresshormon...

Nå fikk jeg time 7 dager før termin, da det ikke var ledig time ved termin....

Jeg har hatt 2 ks etterhverandre, fødte nr 3 vaginalt fordi jeg ikke rakk ks... denne gangen har de satt opp ks for meg 3 uker før.

Skal ha mitt 3. ks i november, første var haste og andre planlagt. Det de sa til meg sist var at jeg måtte komme hvis jeg trudde fødselen startet, for da tok de ks med en gang. Jeg kan ikke føde vanlig, og har således ikke så mye valg. Sist tok de ks 12 dager før, tipper det blir omtrent det samme nå. Mener de sa 5-14 dager før termin jeg...

Jeg skal på UL nå 11 juli, skal snakke med dem da..

Men han snodige skruen jeg skal til på UL eier jo ikke sosiale antenner, flink i faget, men helt fjern ellers...Så jeg vet ikke om jeg får noe ut av og snakke med han altså..:)

Var forresten han som satte meg opp 14 dager før terminen sist svangerskap...Så det kan jo hende han allerede har lagt opp en plan på dette..

Jeg hadde planlagt ks 9 dager før nå. De satte egentlig 7 dager før, men jeg var så "heldig" at de ikke tok planlagte ks den dagen det ville blitt. Så jeg fikk tidligere. Men siden du har mye arrvev så bør de jo sette opp i god tid sånn at du kan få spinalbedøvelse. Synes jeg iallefal.

Back
Topp