Dere som har hatt dåp

Fjj91

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Påskekyllingene 2020
Litt sent ute, men...
Vi skal ha dåp for mini på søndag :) det blir koldtbord som vi ordner selv. Får heldigvis mye hjelp av familie, men tenker mye på hvordan vi skal gjøre det med maten.
Gjorde dere alt klart samme dag før kirka eller dagen før? Vil ikke at maten/blomster osv skal bli vassent!
Litt vanskelig med liten baby og gjøre klart før kirka, skal jo ordne oss selv/amme osv. Skjønner ikke helt hvordan det skal gå :/
Og er det noen som har tips til hvite duker? Lånte dere av familie, eller kjøpte dere en haug?
 
Vi hadde eikebord, så kjørte rustikk stil uten duker. Vi hadde bestilt mat, så ingen tips der, men vi gjorde ferdig lokale(dekket bord og pyntet med blomster i små vaser, men de sto jo i vann) lørdagen. Så alt vi trengte å tenke på den søndagen var oss selv, dåpsbarnet og storebror.
 
Vi bestilte også mat(henta det lørdag og satt det i kjølerom) og ordna lokalet dagen før, bare en siste finish før kirken.
Duk kjøpte vi på europris(papirduk med mønster) 150m for ikke så mange kroner.
 
Kjenner jeg angrer litt på at vi ikke bare bestilte mat :oops: jaja, det går som det går! Takk for tips :)
 
Vi leide lokalet både lørd og sønd. Hadde ikke rukket å ordne alt samme dag, før kirken. Var ikke noe problem med hverken blomster eller annet. Angret ikke på det :) Eneste var heliumballonger som vi fant ut at varte i kun 3-4 timer, så de måtte vi ta etter kirken :joyful:
 
Vi leide lokale med kjølerom.
Danderte noen påleggsfat dagen før, tok plast over og de stod fint til dagen etter. Vi pyntet og med blomster dagen før. De blir ikke dårlige så fort
Alt av fater og ting vi trengte ble satt frem dagen før slik at det var lett å legge opp. Kjøttkaker og kyllinglår varmet vi på varmluft etter kirken (de ble ferdige mens vi fikset resten). Eggerøre lager du dagen før og legger i en brødform. Da er den fin og enkel å ta over på et fat.

Lykke til!
 
Alenemor her så måtte fikse alt noen dager før og blomstene og alt holdt seg. Pyntet på torsdag. Satre på blomster lørdag.Maten ble lagd fredag og lørdag.
 
Vi leide lokalet både lørd og sønd. Hadde ikke rukket å ordne alt samme dag, før kirken. Var ikke noe problem med hverken blomster eller annet. Angret ikke på det :) Eneste var heliumballonger som vi fant ut at varte i kun 3-4 timer, så de måtte vi ta etter kirken :joyful:
Ja vi har hatt tilgang til lokalet siden fredag em. Hadde ikke gått hvis ikke! Brukt noen timer på alt som måtte gjøres men nå tror jeg vi er ca i mål. Tungvint med baby som venter hjemme, og litt sånn ammetåke-hjerne :dead:
Men nå er blomstene i vann, pålegg dandert på fat, bordene dekket. Salat, persille, sitron osv legger jeg på rett før servering imorgen.
 
Vi leide lokale med kjølerom.
Danderte noen påleggsfat dagen før, tok plast over og de stod fint til dagen etter. Vi pyntet og med blomster dagen før. De blir ikke dårlige så fort
Alt av fater og ting vi trengte ble satt frem dagen før slik at det var lett å legge opp. Kjøttkaker og kyllinglår varmet vi på varmluft etter kirken (de ble ferdige mens vi fikset resten). Eggerøre lager du dagen før og legger i en brødform. Da er den fin og enkel å ta over på et fat.

Lykke til!
Takk!! Eggerøra og karbonader skal et familiemedlem lage, heldigvis.
 
Alenemor her så måtte fikse alt noen dager før og blomstene og alt holdt seg. Pyntet på torsdag. Satre på blomster lørdag.Maten ble lagd fredag og lørdag.
Creds! Hadde vært der i hele natt om jeg måtte gjort alt alene. Satser på at blomstene holder seg fint :)
 
Litt sent ute, men...
Vi skal ha dåp for mini på søndag :) det blir koldtbord som vi ordner selv. Får heldigvis mye hjelp av familie, men tenker mye på hvordan vi skal gjøre det med maten.
Gjorde dere alt klart samme dag før kirka eller dagen før? Vil ikke at maten/blomster osv skal bli vassent!
Litt vanskelig med liten baby og gjøre klart før kirka, skal jo ordne oss selv/amme osv. Skjønner ikke helt hvordan det skal gå :/
Og er det noen som har tips til hvite duker? Lånte dere av familie, eller kjøpte dere en haug?
Vi hadde det hjemme og jeg laget 100 snitter selv. Satt de i kjøleskapet kvelden før. Ordnet alt kvelden før og på morgenen, slik at det bare var å sette frem snittene når vi kom tilbake fra kirken. Fungerte overraskende bra og vi hadde igjen nesten 40 snitter
 
Vi hadde det hjemme og jeg laget 100 snitter selv. Satt de i kjøleskapet kvelden før. Ordnet alt kvelden før og på morgenen, slik at det bare var å sette frem snittene når vi kom tilbake fra kirken. Fungerte overraskende bra og vi hadde igjen nesten 40 snitter
Jøss, det er imponerende! Det gikk bra med koldtbord også. Fikk hjelp av et par fam medlemmer til enkelte ting, men for et styr i forkant :dead: danderte kvelden før, og pyntet fatene i det de kom inn døra på lokalet. Alt går, men for min del så ble det litt mye styr. Så neste gang går vi for catering eller hjemmelaget gryterett av noe slag :happy:
 
Back
Topp