Dere som har hatt dåp...

Isabell81

Forelsket i forumet
Hvor lenge før dåpen hadde dere samtale med presten? Jeg snakka med kirkekontoret for ca 1 mnd siden og fikk dato 27. feb (om 3 uker). Han sa presten i kirken vi sokner til skulle ringe oss ang samtale. Men har ikke hørt noe enda. Lurer bare på om jeg på ringe og høre om de har glemt oss eller om det er vanlig at de tar det nærmere dåpen.

Vi hadde dåpsamtale i går (torsdag) og skal ha dåp på søndag.
Jeg ble oppringt for ei uke siden, altså litt over ei uke før dåpen.

Ok, da ringer de nok litt nærmere. Takk, flickor![:)]

Vi hadde dåpssamtale i en helt annen kirke [8D] Vi valget en kirke som sambo har et spesielt forhold til, altså ikke vår nærmeste, og av en eller annen grunn måtte vi ta dåpssamtalen vår her i den nærmeste. Fikk ikke så mye ut av samtalen egentlig [8|] Tok en kjapp prat før seremonien i den kirken vi skulle ha dåpen i, gikk så fint så [:)]

Men tilbake til spørsmålet ditt; det var vel 2 mnder før ca..

tror det er normalt å ha samtale helga før bare?

vi skal ha dåp 13. og har enda ikke hatt samtale:)

jeg har under en uke før dåp.. det fikk jeg på begge datoene  (byttet)

Ble ringt onsdagen, samtale fredagen, dåp søndagen [:)]

Da virker det ikke unormalt at det skjer rett før dåpen da. Vi har også valgt en annen kirke enn den vi sokner til. Vi har valgt den fordi jeg er selv døpt der og sambo (forlovede nå forresten[:)]) er komfirmert der. Men vi skal likevel ha samtale i kirken vi sokner til.

ORIGINAL: Isabell81

Da virker det ikke unormalt at det skjer rett før dåpen da. Vi har også valgt en annen kirke enn den vi sokner til. Vi har valgt den fordi jeg er selv døpt der og sambo (forlovede nå forresten[:)]) er komfirmert der. Men vi skal likevel ha samtale i kirken vi sokner til.

De glemte oss ang dåpsamtalen.. Jeg ringte dem mandagen før dåpen. Å ble satt opp på "hastetime" torsdagen før dåpshelgen.

ORIGINAL: Mirell

De glemte oss ang dåpsamtalen.. Jeg ringte dem mandagen før dåpen. Å ble satt opp på "hastetime" torsdagen før dåpshelgen.

Oi, kanskje jeg får ringe iløpet av siste uka før om ikke jeg hører noe.......

ORIGINAL: Mirell

Oi, kanskje jeg får ringe iløpet av siste uka før om ikke jeg hører noe.......

Det ville jeg gjort...

Back
Topp