Dere som har hatt brystbetennelse?

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Hvordan begynte det?
Vonde, ømme bryst?
Hva kan man gjøre da for at det ikke skal bli verre evt?

Men jeg kjenner ingen klumper altså.. [8|]
Virker bare rett og slett øm i brystene..! Pumper meg om dagen, og jenta drikker godt..
Men ho sover hele natt ja.. [8D] Eller vi ammer kun en gang om natta..

Eller ta en bleie i glovarmt vann, la den suge opp vann. Legg bleien på brystet før amming/pumping, løsner godt opp. Jeg brkte og å amme liggende eller tvillingstiling. Brystbetennelse er sykt vondt, høy feber og rødt flammete område på puppen. 

Hos meg startet det med ømt bryst, så en ekstremt gallopperende feber gikk opp til 39,5 på kort tid tennene klapret, frøs så det gjorde kjempe vondt. Ved nærmere ettersyn var halve brystet rødt,blått,gult(som om det hadde fått bank) og hardt. Hadde vondt helt rundt til ryggen helt jæ... Håper virkelig du slipper noe sånt.

Det kom bare helt plutselig midt på natta.. En stinhard, varm og rød pupp og 40 i feber...

ORIGINAL: Lisfje

Det kom bare helt plutselig midt på natta.. En stinhard, varm og rød pupp og 40 i feber...

Her begynte det med en øm pupp....som senere ble hard (harde kuler) og det begynte å verke noe helt sinnsykt....så kom feberen og jeg har aldri vært så dårlig....skalv og skalv og fikk feber på 40,5...[&:] Var så sløv og ukonsentrert....skulle nesten tro at jeg var på fylla...jeg var ikke i kjørbar tilstand, så søstera mi måtte kjøre meg til legevakta...

begynte med litt ømme/vonde bryster, så ble de steinharde med masse små klumper, flammete og 42 i feber....

Får du brystbennelse er det viktig å melke ut alt, for å få vekk "vondten"... Varme omslag, dusj osv myker opp melkegangene og gjør at melken renner lettere. Massere lett på de vonde klumpene hjelper også, men pass på å ikke trykk for hardt slik at du tetter. Begynn øverst på brystet og stryk nedover mot brystvorten.. Barnet ammer best med underkjeven, så vær kreativ å finn en stilling slik at underkjeven kommer dit det gjør vondt.

God bedring!

jeg merket det ved at jeg fikk hodepine og ble uvel, så kom det klumper i puppen og så ble den stein hard....prøvde å få ungen til å tømme puppen men gikk ikke....så steg feberen.....alt dette skjedde om natten og om morgen var jeg kanon dårlig[8|] Rett på legevakten, fikk en hestekur med pencilin og kjøpte meg ny pumpe....

Helt grusomt å ha betennelse...så ville tømt puppene før jeg la meg og evt hatt den pumpende melken i kjøleskapet vis hun våkner å vil ha mat....(forusett jo at hun tar flaske...)

Back
Topp