Dere som har hatt brystbetennelse...

galas

Betatt av forumet
Hvor lang tid tok det før penicillinen virket? Har hatt nærmere 40 i feber siden natt til lørdag. Begynte på penicillin i går klokken 15. Synes det er rart at jeg ikke merker effekt av den enda.

Jeg tåler ikke penicillin, så fikk annen antibioyika, men det hjalp ganske fort. Spander på deg en paracet eller to for feberen.

Jeg var bedre dagen etter jeg begynte på penicillinen. Hvilken type fikk du?

Jeg fikk diclosil. Venter i spenning på at den skal virke. Lei av å ha vondt og høy feber. Tar paracet så ofte jeg kan. Feberen går litt ned, men rett opp igjen i 40 etter noen tiner

Har du fått rett type da? Jeg fikk apocillin, men da jeg snakket med ammepoliklinikken ble de kjempesint på legen. Det riktige ved brystbetennelse er visst diclocil.

Da skal du jo ha fått rett type. Da ville jeg sett det an til i morgen og evt ringt fastlegen da. 

galas skrev:
Jeg fikk diclosil. Venter i spenning på at den skal virke. Lei av å ha vondt og høy feber. Tar paracet så ofte jeg kan. Feberen går litt ned, men rett opp igjen i 40 etter noen tiner

Det var den jeg brukte også. Får du tømt brystet godt da? For meg hjalp det litt å ligge med varmeflaske på puppen en stund før amming.

Tok de melkeprøve så du får sjekket at du har fått rett type penicillin?

Viktig å tømme brystet hyppig, minst hver 2 time på dagtid og 3 time på natten helt til du blir bedre. Varmeflaske/varmepute kan også være lindrende og hjelpe på å løsne opp. Gå også i dusjen flere ganger om dagen og håndmelk det vonde brystet mens du lar varmt vann renne over.
God bedring!

Du fekk ikkje med resept på syntocinon(?), nesespray som gjer at mjelka renner lettare? Da fekk eg og så sat eg fleire timer nesten og masserte. Begynner å bli ei stund sio no så husker ikkje kor mange dager da tok, men meiner at da kan ta opptil 3-4 dager før du merker virkning av antibiotikaen.
God bedring :-)

Back
Topp