Dere som har hatt bekkenløsning.

• Trådstarter Trådstarter Maanda
  • Opprettet Opprettet
M

Maanda

Guest
Jeg mistenker at det kan være på fære, men er jo ikke helt sikker da. Kan jo beskrive hvordan jeg opplever plagene, så kan dere se om dere kjenner dere igjen:

-ved lange steg gjør det vondt i halebeinet
-har smerter ut fra korsryggen og mot hoftene
-når jeg sover og vrir meg får jeg vondt i lysken, korsrygg og halebein
-etter å ha stått lenge gjør det vondt i korsrygg og nedover lårene

Begynner å bli veldig plagsomt nå, særlig opp trapper, når jeg sitter/står lenge stille og ved lange gåturer.

Hvordan utartet det seg for deg?

Veldig likt hvordan jeg hadde det. Gikk over med en gang ungen var ute, og det er jeg evig takknemmelig for!

ORIGINAL: Maanda

Jeg mistenker at det kan være på fære, men er jo ikke helt sikker da. Kan jo beskrive hvordan jeg opplever plagene, så kan dere se om dere kjenner dere igjen:

-ved lange steg gjør det vondt i halebeinet
-har smerter ut fra korsryggen og mot hoftene
-når jeg sover og vrir meg får jeg vondt i lysken, korsrygg og halebein
-etter å ha stått lenge gjør det vondt i korsrygg og nedover lårene

Begynner å bli veldig plagsomt nå, særlig opp trapper, når jeg sitter/står lenge stille og ved lange gåturer.

Hvordan utartet det seg for deg?
Høres ut som begynnende bekkenløsning ja. Slik hadde jeg det i uke 6 faktisk. Det var slik jeg oppdaget graviditeten. Ta tak i det og gå til Fysio før det blir verre.

oææææ, høres ut som meg.. aldri vært plaget med bekkenløsning i tidligere svangerskap, men denne gangen har jeg disse vondtene du beskriver.. I tillegg til vondt forran.. går liksom ned på begge sider fra magen mot lårene..

Ikke vært hos noen lege/jm enda.. skal over påske, kanskje jeg skal høre med jm.  følger med på tråden..[:)]

Jepp, dette er bekkenløsning. Jeg fikk det i uke 30 og hadde det vel til ca 4-5 uker etter fødsel. Gudskjelov at det ikke varte lengre (selv om jeg syns det var lenge nok).

Skal til legen 26.april, får ta det opp med henne og håper på henvisning til fysio om det er det.

Det høyres nok desverre VELDIG ut som bekkenløsning. Få henvisning til fysio av legen din så fort som mulig, og IKKJE overanstreng deg over smertegrensa, det er veldig viktig. Eg brydde meg ikkje om det i begynnelsen og fekk det veldig igjen seinare. Det er lurt å unngå å gjera ting som du må stå på ein fot, lange skritt, gå eit trinn av gangen i trapper osv.
Masse lykke til[:)][:)]

ORIGINAL: sogn78

Det høyres nok desverre VELDIG ut som bekkenløsning. Få henvisning til fysio av legen din så fort som mulig, og IKKJE overanstreng deg over smertegrensa, det er veldig viktig. Eg brydde meg ikkje om det i begynnelsen og fekk det veldig igjen seinare. Det er lurt å unngå å gjera ting som du må stå på ein fot, lange skritt, gå eit trinn av gangen i trapper osv.
Masse lykke til[:)][:)]

Takk for tips og lykkeønskninger[:)]

Back
Topp