dere som har hatt barnebursdag for barn 3-5 år!! hjelp meg!:)

LilleLavendel

Forumet er livet
Lurer på noen ting...

Hvor mange barn var det?
Ble foreldrene med alle barna?
Hva serverte dere?
Spiste foreldrene bare det samme som barna når barna var ferdige med å spise, eller hvordan gjorde dere det?
Hvor masse kake hadde dere?
Fikk de hver sin lille brusflaske, el hvordan gjorde dere det?
Noen geniale leker på lager? El tidsfordriv? hehe
Og så lurer jeg på om dere har andre GENIALE tips for å få dette unnagjort på en smooooth måte så alle er fornøyde:)

Tusen takk! Er superrådvill! Skjønner ikke helt hvem vi skal invitere, blir jo en helt syk mengde barn!

For det første; Skriv på invitasjonen når det begynner, og når det slutter! 1,5-2 timer er MER enn nok! :o)

Hadde ikke barnebursdag før snuppa ble 4, da hadde hun 4 gjester + broren, vi serverte brus, saft,  pølser i brød, is, kake og litt potetskruer.  Ungene lekte, vi dansa til musikk og så var det tid for henting. Alle var fornøyde.
Ingen hadde foreldrene her, dette var unger fra bhg der jeg jobber, så vi var trygge på hverandre.
Men om de hadde være her, så hadde de fått det samme som ungene, pluss kaffe/te da. :o)

tusen takk for svar! viser seg at vi ikke er heeeelt ute å kjøre, sånn rent bortsett fra at vui ser ut til å bli SEKSTEN unger! og da har vi liksom kutta ut endel også, føler vi! fytti katta. kjenner jeg er litt smånervøs. vi lurte på å ha sånn fiske godtepose, og at ungene kan stille i kø og kaste vannballonger på mannfolket i huset. kommer ikke på\ flere leker, men holder kanskje? og så har vi tegnestasjon og byggekloss-stasjon og drar fram fotballen + sette på musikk ?

holder det med en stor langpanne sjokoladekake + en gulrotkake + pinneis til alle og så disse potetskruene? eller må man ha helt sykt med kaker? hehe.

vi inviterer alle jentene på avd. hennes pluss et par hun leker med utenom det. Sist var det 11barn tror jeg og alle hadde med seg en forelder. dette var en 5års dag. Vi feirer i 2timer. Vi har 1,5l brus flasker og ei kanne med saft. Kjøper pappatallerken og kopper så det er bare å kaste det etterpå...

Av mat har vi enten påsmurte rundstykker som jeg serverer til barn og voksne samtidig, eller pølse med brød. På barnebordet står det skål med potetgull og godteri, så har de gele og vanlije sayu, sjokolademuffins og rullekake. Alt står på bordet. Så har jeg som regel en ostekake, muffins, rullekake til de voksne også. Når ungene har sunget bursdagssang og spist/drukket så leker de på rommet etc og  ca 45min før bursdagen er ferdig får de hver sin pinneis... :)

1. de var hele 12 stk.
2. nei kun 2 foreldre + meg og far
3. pølser i brød, gele og kun ei sjokoladekake.
4. ja, alle spiste pølser, samtidig som barna. serverte barna, tok ei kølse i hånda.
5. 1
6. kjøpte store flasker, og hadde motiv kopper med sugerør
7.
 -vi hadde fiske dam, med sånne små leker som f.eks klister, sprettball, fløyte, typisk 5-10 krones, eller i pose. 
- Skattejakt til godterposene. Alle måtte finne hver sin gullpenge for å få en godter pose. Kun lov til å finne en hver.
8. Ikke dekk til med det fineste. Det gjorde jeg. La på to helt nye DYRE duker. Brukte de nytrukkede stolene, og pyntet med blomser osv. Den ene duken kunne jeg bare kaste. Har trukket om 4 av stolene, og ser forsatt at jeg skulle trukket om et par til. Blomsene sto som de sto, men sto egentlig litt i veien. Små hoder, som helst vil se alle rundt bordet. Kanksje heller ha papirduk. Legg frem noen farger så kan de pynte duken selv. La de holde på. Varer 2 timer, så ryddig og vasking blir det uansett!! :) 

Lykke til :D

Og forresten: Du har mer en nokk med kake. Jeg hadde kun den langpanna, og det holdt i masse vis. Kanksje en tredjedel som ble tatt. Slik er det alltid i selskapene her, så er ikke bare jeg som baker feil kake :PP

Og forresten: Du har mer en nokk med kake. Jeg hadde kun den langpanna, og det holdt i masse vis. Kanksje en tredjedel som ble tatt. Slik er det alltid i selskapene her, så er ikke bare jeg som baker feil kake :PP

Vi hadde 4 års dag med 10 barn i litt ulik alder + foreldre. Varte i 2 timer. Det er mer enn nok.
Serverte pølser og saft/eplejuice + langpannesjokoladekake og gele laget i plastglass. Foreldrene fikk det samme + kaffe og farris.
Dekket på med plastduk, plasttallerkner og plastkopper.
Eneste leken vi hadde var å slå på en pinjata. Hadde kjøpt en som var formet som en brannbil :) Det var stor stas. Da fikk de slitt seg ut litt. Inni hadde jeg ferdiglagde godteposer.

LilleLavendel skrev:
Lurer på noen ting...

Hvor mange barn var det?her feiret begge ungene samtidig så det ble 14 barn, 7 på hver unge
Ble foreldrene med alle barna?ja foreldrene var med, ungene har vært i bursdager der enkelte av foreldrene drar mens andre blir og sitter å prater
Hva serverte dere?  Her så serverte vi først pøsler,så lekte ungene litt før kakke(sjokoladekake og muffins)
Spiste foreldrene bare det samme som barna når barna var ferdige med å spise, eller hvordan gjorde dere det? Her så spiste foreldrene samtidig med ungene vi hadde et barnebor og så hadde vi et bord som vi foreldre satt ved
Hvor masse kake hadde dere? Vi hadde 1 langpanne med sjokolade kakke og 2 mufinser pr unge
Fikk de hver sin lille brusflaske, el hvordan gjorde dere det? Vi hadde kun 1.5l flasker og et pr kartonger med juci
Noen geniale leker på lager? El tidsfordriv? hehe Hadde ikke behov, ungene aktiviserte seg selv med de leken vi hadde, Hadde plåst opp en del ballonger så før de dro hjem fikk de en tannpirker som de kunne bruke for å sprekke ballongene
Og så lurer jeg på om dere har andre GENIALE tips for å få dette unnagjort på en smooooth måte så alle er fornøyde:)

Tusen takk! Er superrådvill! Skjønner ikke helt hvem vi skal invitere, blir jo en helt syk mengde barn!

LilleLavendel skrev:
Lurer på noen ting...

Hvor mange barn var det?
Ble foreldrene med alle barna?
Hva serverte dere?
Spiste foreldrene bare det samme som barna når barna var ferdige med å spise, eller hvordan gjorde dere det?
Hvor masse kake hadde dere?
Fikk de hver sin lille brusflaske, el hvordan gjorde dere det?
Noen geniale leker på lager? El tidsfordriv? hehe

Det var 11 barn totalt.. inkludert 2 bursdagsbarn;)

2 foreldre var med.. resten kom alene;) De er 4 år

De voksne spiste akkuat det samme som barna.. samtidig som barna... Som mat ble det servert pølser og lumpe.. enkelt og greit

Vi hadde en stor langpanne sjokoladekake, bløtekake, muffens og gele

Til drikke så hadde vi kjøpt inn 4 1 1/2 liters flasker med brus (Champanjebrus og appelsinbrus)

Vi hadde ingen leker.. barna gjorde som de ville.. det var som sagt 11 stk.. bare jenter.. ingen krangling;) Noen lekte i stua.. noen lekte ute.. og noen lekte på barnerommet

Hadde 4årsbursdag for gutta på avdelinga - de var 8 gutter inkludert bursdagsbarnet.
Hadde laget ost og skinkemuffins som de fikk først, mange kom rett fra bhg, greit med litt ordentlig mat i magen før kakene..
Serverte sjokoladekake og vanlige muffins.
Brus drikker ikke bursdagsbarnet, så det gadd jeg ikke servere.. det var nok sukker i alt annet.
Hadde saft til de som ville ha det - og vann.
Hadde skattejakt med godteposepremie.
Et foreldrepar satt her, sønnen ville ikke at de skulle gå.. Ellers var det ikke meningen at foreldrene skulle bli..

Dekket på med voksduk og papptallerkner. Orket ikke kommerst tema, så her gikk det i lyseblått og grønt. Til 5 årsdagen har han allerede bestilt fotballbursdag, cars-bursdag, batmanbursdag osv osv... vi får se.. :P

De var mest opptatt av å leke med lekene til T, så noe voldsomt organisert hadde vi det ikke..
Men de spiste fort da... så 1,5 - 2 timer er nok i massevis.

takk for mange gode svar! da ser det ut som dette skal være levelig;) gleder meg til og med, takket være dere;)

Har hatt 7 barn inkl. bursdagsbarnet.
Ja, foreldrene ble med.
Pølser, kaker og frukt
Foreldrene spiste det samme ja
Hadde saft
Jeg hadde leker på lur, men de ville leke selv på rommet.

Hvor mange barn var det? 8-12 (3-årsdag og 4-årsdag)
  Ble foreldrene med alle barna? På 3-årsdagen ja, men de fleste slutter å være med på 4-årsdag
  Hva serverte dere? Pølse og potetstapp/hot dog
  Spiste foreldrene bare det samme som barna når barna var ferdige med å spise, eller hvordan gjorde dere det? De spiste det samme som barna
  Hvor masse kake hadde dere? To kaker, boller og muffins
  Fikk de hver sin lille brusflaske, el hvordan gjorde dere det? Glass. Ikke mange som drikker brus egentlig. Gikk vel så mye juice.
  Noen geniale leker på lager? El tidsfordriv? hehe Jeg har hatt det i gymsal og dradd frem tjukkas, slengtau, rockeringer osv. Frilek.
  Og så lurer jeg på om dere har andre GENIALE tips for å få dette unnagjort på en smooooth måte så alle er fornøyde:) Kort tid (maks to timer), forberedt og gjennomtenkt, vi har hatt alle barna som er født samme år som henne på avdelingen, tenk igjennom uventede hendelser (barn som blir syke osv), ha telefonnummer til alle foreldrene, minst mulig ting som skal skje, men mange ideer i bakhånd om barna kjeder seg.

Når snuppa ble fire gjorde vi følgende: (håper Jeg får til mellomrom nå. Skriver på mobil)

LilleLavendel skrev:
Lurer på noen ting...

Hvor mange barn var det?
11 barn som kom. Hele avdelingen ble invitert Ble foreldrene med alle barna?
nei. En tok med sin far da han var veldig sjenert. Hva serverte dere?
pizzaboller Spiste foreldrene bare det samme som barna når barna var ferdige med å spise, eller hvordan gjorde dere det?
pappen som var med spiste sammen med barnet sitt. Vi serverte ikke noe annet nei. Hvor masse kake hadde dere?
2 muffins til hver. Holdt i laaaange baner. Fikk de hver sin lille brusflaske, el hvordan gjorde dere det?
saft! Caprisonne samt kule saftdrinker med paraply, bær og sugerør. Noen geniale leker på lager? El tidsfordriv? hehe
dersom festen skal være i to timer og ungene er så små klarer de helt fint å aktivisere seg selv den korte tiden det ikke serveres mat. Vi hadde fisken med godtepose helt på slutten, og disco med mer drikke og potetgull til slutt. Og så lurer jeg på om dere har andre GENIALE tips for å få dette unnagjort på en smooooth måte så alle er fornøyde:)

Lykke til.

Back
Topp