Dere som har hatt barn under astma-utredning

LaMona

Forumet er livet
der det viste seg at det ikke var astma..

Sto de lenge på astmamed. uten virkning før legen tok det bort?

Lillegutt på 14 mnd har vært tett siden Oktober/November, og vært under oppfølging siden først i November. Med en gang de hører "tett", er det astma virker det som.. Fra 26.November har han stått på Flutide-inhalasjon (50 mg) uten virkning, den 10.Januar ble dosen økt til Flutide 125 mg, fortsatt uten virkning.. Nå er han faktisk mer tett!
Jeg blir litt fortvilet for det føles som at de ikke lenger bryr seg med å finne ut noe annet, det er bare å vente og vente på at med. skal begynne å virke!
Den 10.01 skulle de egentlig ta pusteprøve også, men siden han ikke sov så blir ikke det før neste kontroll om 2-3 mnd..

Han har ikke anfall sånn som jeg har opplevd astma på andre, han er tett morgen og kveld hver dag- bedre etter duppen på dagen når han oftest sover ute, men disse dagene etter økt styrke på dosen, har han vært kjempetett hele dagen [&:]

Hvor lenge skal de egentlig stå på medisin før den skal begynne å virke?
Prøvde dere noe alternativ behandling? Vi har vært en gang hos osteopat med ham, fredagen som var, og han fant blant annet spenninger i pustemuskelen i magen. Skal tilbake den 26.01..

vel, mine HAR astma, og virkningen av medisinen kom innen en uke etter de startet på den...

Går han bare på flutide?

ORIGINAL: KungFuPanda.

Går han bare på flutide?

Jepp.. Ventoline har han bare som eventueltmedisin hvis han blir veldig tett, men den funker ikke heller [&:]

ORIGINAL: LaMona

Går han bare på flutide?

Jepp.. Ventoline har han bare som eventueltmedisin hvis han blir veldig tett, men den funker ikke heller [&:]

Ok.. For jeg hadde virkning 6 dager etter påbegynt medisinering.. Men sønnen min har veldig kraftig astma.
Men har du fått beskjed om å gi ventoline først, så flutide etterpå?

Vet ikke om det faktisk er astma hun har, men hun ble bedre etter at hun begynte på flutide. Merket bedring etter ca en uke. Har fått ventolin som kan brukes før flutiden når hun er ekstra tett men ikke vært behov for det.

kjenner til den. gutten min voknet ofte om nettene pga hoste, så ble han potte tett, kastet opp slim, fikk ikke puste, skreik for å prøve å få puste. pipelyd fra lungene. å sånn lyd som man får når man har astma annfall eller falsk krupp, høy feber som kom å gikk som det passet den osv... men ej fikk ikke astma medesin. tvert om, ble snudd i døra: slutt å vær så hysterisk (hadde fått beskjed fra barnehagen at gutten var veldig mye mer syk enn andre). fikk efedrin tilslutt, fikk beskjed om at det skulle finke iløpe av to dager. ingen effekt, ringte tilbake, for første legen mente på at da burde han utredes videre. øk dosen var beskjeden. å sånn forsatte det, øk dosen. etter 1år fikk han astma medesin, er kansje syk 1-2 ganger i året, å sover om nettene. kutter ej ut så er det på ann igjen. funket samme dag som han fikk.

ville bedt de om å få fingeren ut, å skal de bare drive å prøve seg frem eller drite i ungen, så be de henvise han til noen som kan!!!!!! hvis du har gjort slik du har fått beskjed om så skal det virke så lenge han får medesin. selv merker ej forskjell ganske fort å han er helt bra etter et par dager. så ej kommer ikke til å redusere medesinen får våren kommer tenker ej.

ORIGINAL: LaMona

Går han bare på flutide?

Ok.. For jeg hadde virkning 6 dager etter påbegynt medisinering.. Men sønnen min har veldig kraftig astma.
Men har du fått beskjed om å gi ventoline først, så flutide etterpå?

Niks har ikke fått beskjed om det.. [&:]

Nei tror vi må ringe å pushe på så han får pusteprøven fortere enn om 2-3 mnd, gutten kan jo ikke ha det sånn [:o]

Takk for svar [:)]

ORIGINAL: chriz

kjenner til den. gutten min voknet ofte om nettene pga hoste, så ble han potte tett, kastet opp slim, fikk ikke puste, skreik for å prøve å få puste. pipelyd fra lungene. å sånn lyd som man får når man har astma annfall eller falsk krupp, høy feber som kom å gikk som det passet den osv... men ej fikk ikke astma medesin. tvert om, ble snudd i døra: slutt å vær så hysterisk (hadde fått beskjed fra barnehagen at gutten var veldig mye mer syk enn andre). fikk efedrin tilslutt, fikk beskjed om at det skulle finke iløpe av to dager. ingen effekt, ringte tilbake, for første legen mente på at da burde han utredes videre. øk dosen var beskjeden. å sånn forsatte det, øk dosen. etter 1år fikk han astma medesin, er kansje syk 1-2 ganger i året, å sover om nettene. kutter ej ut så er det på ann igjen. funket samme dag som han fikk.

ville bedt de om å få fingeren ut, å skal de bare drive å prøve seg frem eller drite i ungen, så be de henvise han til noen som kan!!!!!! hvis du har gjort slik du har fått beskjed om så skal det virke så lenge han får medesin. selv merker ej forskjell ganske fort å han er helt bra etter et par dager. så ej kommer ikke til å redusere medesinen får våren kommer tenker ej.

Oj, han var jo kjempedårlig da! Lillegutt her har også vært mer syk enn storeøster var, så det er tydelig det er noe- men syns det er så tungt når man prøver og prøver, og det virker som de egentlig bare har bestemt seg for at det er astma! Dermed basta..

Men vi er treiskere vi, så får ta en tlf i morgen!

[:)]

Back
Topp