Dere som har hatt barn med vannkopper..

Tove81

Elsker forumet
Hvor lenge varte det, hvor gamle var de og var de mye plaget?

Min lillegutt fikk vannkoppa i går, var ventet siden vi var på koppeparty for 14 dager siden. Til nå har han fått sinnsykt masse prikker rundt tissen og rompa, endel på hodet og litt på mage og rygg. Får han ikke til å sove spesilt godt hverken om natta eller dagen. Men i tillegg til dette så er han op selvsagt forkjøla OG holder på med ennå 2 nye tenner!. ( fikk fire jeksler i forje uke) Så derfor aner jeg ikke om han plages med koppene, førkjølelsen eller tennene!? Min er jo bare ett år og jeg har hørt at jo mindre de er jo mindre blir de plaget.. hva slags erfaringer har dere med dette? Og har dere noen gode tips?

Ronja hadde vannkopper når hu var 4,5 år.

Var hjemme i 1,5 uke da. Hadde mest i hodebunnen og rundt ørene. Ellers litt på magen og ryggen. Men ikke noe spesielt.
En eneste dag hadde hu feber og ingen matlyst, ellers var hu seg selv med energi og alt resten av tiden. Sov godt gjorde hu også.

Masse god bedring!

ORIGINAL: Sanka

Ronja hadde vannkopper når hu var 4,5 år.

Var hjemme i 1,5 uke da. Hadde mest i hodebunnen og rundt ørene. Ellers litt på magen og ryggen. Men ikke noe spesielt.
En eneste dag hadde hu feber og ingen matlyst, ellers var hu seg selv med energi og alt resten av tiden. Sov godt gjorde hu også.

Masse god bedring!

Tusen takk, bare lurer så på om han gråter så mye og ikke får sove pga vannkoppene eller tennene... ( skulle ønske de små kunne snakke[;)])

Gjerne blanding av begge deler. [X(]

Har du smurt med hvitvask? Virka som det hjalp masse her da.

Storebror har akkurat hatt det nå, og han er 4 år. Han fikk første prikk på onsdag i sist uke, og han var i barnehagen alt igjen på mandag. Han fikk mest prikker rundt tissen og rompa, samt mye i hodebunnen. Heldivis ingen i ansiktet. Han klødde endel på de som var rundt tissen og rompa, ellers lite. Når det klødde som værst fikk han en paracet, samt at jeg smurte med Xylokain salve. Han fikk helt panikk da jeg smurte på hvitvask. virket som det svei eller noe. Nå venter vi bare på at lillebror skal begynne å klø...

ORIGINAL: Kiwi78

Storebror har akkurat hatt det nå, og han er 4 år. Han fikk første prikk på onsdag i sist uke, og han var i barnehagen alt igjen på mandag. Han fikk mest prikker rundt tissen og rompa, samt mye i hodebunnen. Heldivis ingen i ansiktet. Han klødde endel på de som var rundt tissen og rompa, ellers lite. Når det klødde som værst fikk han en paracet, samt at jeg smurte med Xylokain salve. Han fikk helt panikk da jeg smurte på hvitvask. virket som det svei eller noe. Nå venter vi bare på at lillebror skal begynne å klø...

Har prøvd med hvitvask men viker ikke som det hjelper og dessuten er det et skikkleig styr og søl å få det på. DEn salva, er det like klissente og styrete som hvitvask?

Vi har akkurat hatt det. Først hadde snuppa på 3 det, også hadde gullet på¨7 mnd det.
Det er dag to, natt til dag tre, og dag tre, og natt til dag fire som var verst med begge våre. Også bygger det seg opp mot det,og nedover etter dag 4 ca. Vi fikk et middel av legen vi da, for ungene våre hadde så mange prikker at de ikke fikk sove verken natt eller dag. Det het Poralamin. Det er kløstillende, og vi ga det kun i 3 netter med begge ungene, hjalp veldig. Hvitvask smørte vi på hele ungene hele tiden, men det fungerte dårlig. Begge ungene våre var helt fulle av prikker.

ORIGINAL: cleo_84

Vi har akkurat hatt det. Først hadde snuppa på 3 det, også hadde gullet på¨7 mnd det.
Det er dag to, natt til dag tre, og dag tre, og natt til dag fire som var verst med begge våre. Også bygger det seg opp mot det,og nedover etter dag 4 ca. Vi fikk et middel av legen vi da, for ungene våre hadde så mange prikker at de ikke fikk sove verken natt eller dag. Det het Poralamin. Det er kløstillende, og vi ga det kun i 3 netter med begge ungene, hjalp veldig. Hvitvask smørte vi på hele ungene hele tiden, men det fungerte dårlig. Begge ungene våre var helt fulle av prikker.

Snakka med legen i dag men han ville ikke gi lillegutt noe som helst[:'(] Her vil ikke lillegutt sove heller, sover max 30 min så vokner han igjen, og da kan det ta lang tid før han sovner igjen. Slik er det både natt og på dagen. Gutten blir jo supersutrete når han ikke får sove, nedsatt matlyst har han og.. Men da kan jeg anta at det er koppene som klør og ikke at han holder på med 2 tenner?
Ja jeg syns og den hvitvasken fungrerer veldig dårlig..

Begge gutta mine hadde vannkopper med noen ukers mellomrom. Og det var verre for minsten på 10 mnd. Men det kan også ha noe med at han fikk tenner og øyekatarr samtidig.. Men han virket uansett mer plaget enn storebror.

Eldstemann her på 3,5 år hadde det verst. Han fikk mange store i rompe/tiss området, og en del ellers på kroppen. Han sov veldig lite 3 netter og gråt masse. Smurte med hvitvask, men han hylskrek da jeg gjorde det for det sved nok en del på de åpne vannkoppene. Men på 4.dagen begynte det å bli bedre [:)] Han holdt vel på i 1,5 uke før han kunne gå i bhg igjen.
Lillesnuppa var 10mnd da hun fikk det og hun fikk en del prikker, men de var små og søte. Hun startet det hele med feber i to dager, men da prikkene kom merket jeg ikke noe i det hele tatt. Hun var en drøm!

Back
Topp