Dere som har hatt barn med "kos"

Begge ungene her har koser. Det var tilfeldig at eldste tok akkurat den. Han hadde mange som bitte liten baby, men viste raskt at det var den han ville ha. Minsta fikk da en tilsvarende en, men et annet dyr. Hun ble også avhengig av den. Vi har hatt mange eksemplarer, og vi bytter litt på å bruke dem mens de ble ble vasket. (Veldig ekkelt med koser som ikke blir vasket!)

Da eldste sluttet med tutt, var ikke kosen like god lenger i en lang periode, og han er ikke avhengig av den rette kosen. Det kan like gjerne være en bamse. Men fortsatt liker han den best, og må sove med noe. Det gjør meg ingenting, og han får ha den så lenge han vil.

Hvorfor kan de ikke ha en kos? Mitt barn på 7 år har kos! Vi har aldri mistet den og nå ligger den i senga. Vi hadde noen regler fordi vi fant ikke flere eksemplarer, så han fikk ha den med på overnatting, barnehagen når han sov, aldri i butikken og andre utflukter :)
Ser han holder rundt denne hver natt, for en god venn en slik bamse er :)

Her prøver jeg å få pluggen til å like en koseklut (kosebamse). Foreløpig er det bare meg og puppen som fungerer som sovemiddel. Så hadde vært greit med en erstatning :p

Ville latt henne kose med kluten, jeg;)
Ikke sikkert hun blir totalt avhengig av den..
Min mellomste var avhengig av en Fantorangbamse da han var liten...nå er han 4 og har den bare i senga på natta:)

Eldste her har "kos", som er hennes gamle gulpekluter. Begge mine fant selv gulpeklutene som kos og roet seg best med en i hver hånd helst oppi ansiktet. ( hun minste dluttet tidlig og vil ikke ha hverken kos eller bamse, mrn hun har kosedyne hun gjerne vil ha.) Det som er greit med de er at vi har msnge, selv om de to lilla er favoritten så har hun brukt sndre også. Hatt to liggende k vogna i bhg feks. Jeg syns ikke det er noe stress. Hun blir snart fem nå og har kosen i senga, tar den gjerne med på overnatting. Men hun bruker pgså litt bamser nå og det er sldri krise sålenge hun har en av favorittene sine.

Vesla mistet alltid smokken sin, så vi la en koseklut ved siden av henne for å holde den på plass. Nå er hun 2,5 år og må ha den med overalt. Vi har to like, så ingen krise om den ene er til vask eller glemmes i Bhg (hun tror selv hun bare har en ;))

Begge mine har hatt og det har vært så bra. Det er et symbol på at de skal sove/roe seg/kose/trøstes osv. Alt blir bra bare den kommer fram :) Synes det er bare positivt. En gulpeklut har du jo flere av så da er vel ikke det noe problem. Her har de EN bamse hver. Må ta godt vare på den. Jeg er ganske organisert og ryddig av meg så det har aldri vært noe problem her - den husker vi! Synes det er litt slemt å ta fra en liten baby en ting som er kos og gir ro.

Ser ikke problemet med kos. Jenta mi har kosefille, smokk og en fantorang. Totalt avhengig er hun ikke av dem på den måten at de må være med overalt, men må ha dem når hun skal sove. Smokken skal hun snart avvennes med etterhvert når omstillingen ved å ha fått en lillebror roer seg. Kosefilla og fantorangen skal hun få ha.

Snuppa hadde smokk som hun elsket, men var ingen problem å avvenne. Etter hun var 1,5 var smokken kun til soving. Da hun fylte 3 gav vi den til Sabeltann. Det ble 1 natt med mye kos, gråt og savn etter smokken, men dagen etter var hun SÅ stolt for å ha klart det. Etter det var det aldri snakk om smokken lengre.

Nå har hun en bamse som hun fikk i julegave da hun var 3 år, som hun alltid sover med. Ingen problem synes jeg, og en trygghet når hun sover borte.

Min eldste har. Aldri sett noe problem med det. Kommer ikke til å drive med avvenning med den Frosken. Den har ikke blitt borte på disse 6 årene heller...

Lille har bare smokk som han stort sett må ha for å klare å sovne.
Synes det har vært koselig hittil at han ikke har knyttet seg til noen bamse (selv om han har mange,) for da er det jeg som får all babykosen :D <3
Men om han får en bamse han elsker en dag, eller noe lignende, så får han styre det der helt selv.
Jeg har fortsatt bamsen min fra jeg var liten,og den betød så utrolig mye for meg når jeg vokste opp. Hadde ikke hatt samvittighet til å frarøve noen den følelsen :p

Back
Topp