Dere som har hatt barn i seteleie, som har snudd seg selv

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Når snudde de seg? Hvilket barn nr. var det? Lå de i seteleie hele veien?

Første barn lå i hodeleie ”hele veien” men denne ligger bare i seteleie og det bekymrer meg.. Vet det er lenge igjen og at den enda kan snu seg, men uansett. Er 30+4 nå.
 
Min (nr 2) har snudd seg en eller annen gang mellom kontrollen i uke 32 og nå i uke 36 - jeg var sikker på at hun fortsatt lå i sete, men jm bekreftet til og med med ultralyd at det ikke var tilfelle lenger nå. Hun lå i seteleie i alle fall fra uke 28 til 32. Så det er ennå tid :)
 
Når snudde de seg? Hvilket barn nr. var det? Lå de i seteleie hele veien?

Første barn lå i hodeleie ”hele veien” men denne ligger bare i seteleie og det bekymrer meg.. Vet det er lenge igjen og at den enda kan snu seg, men uansett. Er 30+4 nå.
Snudde seg 31+6. Lå i sete/tverr frem til det. Barn nr 1.
 
Mi første hadde snudd seg i uke 30 allerede.

Andre hadde ikke snudd seg på kontrollen uka før termin å lå i seteleie, hadde snudd seg til fødsel en uke etter :)
 
Tvillinger, så ikke helt likt, men det viser hvor sent de kan snu seg (tvillinger har det jo ganske så trangt på slutten)

Ene tvillingen byttet leie ofte, alt fra sete, til hode, til tverrleie. Så sent som timer før de ble født (36+5) skiftet den ene fra hodeleie til seteleie og ble født i seteleie. (3,2 kg og 2,6 kg var de) De sjekket med ultralyd hvordan han lå underveis.
Jeg merket ikke noe til at han kom i seteleie. Verre når hodet står i åpningen..
Kom som barn nr. 4.
 
Når snudde de seg? Hvilket barn nr. var det? Lå de i seteleie hele veien?

Første barn lå i hodeleie ”hele veien” men denne ligger bare i seteleie og det bekymrer meg.. Vet det er lenge igjen og at den enda kan snu seg, men uansett. Er 30+4 nå.

Det varierte litt, men 30-34 var seteleie. I uke 36 og til fødsel i uke 38 var han i hodeleie igjen :)
 
Snudde seg ca 1 uke før fødsel. Fødte 36+5. Barn nr 2 :)
 
Venter på det samme som deg. Legen min var ikke så optimistisk siden min har lagt i sete siden uke 16/17 og nå er jeg 29+0. Kan jo enda skje
 
Min kan ha ligget i seteleie i hvert fall siden 26+2. Husker ikke hvordan hun lå før det. Men det er mye mulig at hun har endret stilling flere ganger også, jeg tror egentlig det. Det føles sånn.
Kan jo være babyen har det :) min har beveget seg veldig lite
 
Jeg venter i spenning enda. Min har lagt i seteleie hele veien, men driver og romsterer voldsomt nå (uke 31), veksler mellom sete og tverr. Storesøster satt hele svangerskapet og snudde seg aldri, selv med vendingsforsøk.
 
Første frøkna lå i seteleie hele veien, fram til uke 37. Da snudde hun seg riktig vei. Snudde seg til og med tilbake til seteleie i uke 39, etter jeg var satt i gang, men smatt tilbake til hodeleie noen timer senere :)
 
Opp :)

Min ligger fremdeles i seteleie 34+5 og jeg begynner og miste motet..
Jeg burde nevnt i den andre tråden, dette er mitt andre barn med samme "oppførsel", forrige snudde seg i fødselen, så legen tror samme skjer denne gangen. Så det er faktisk mulig at det skjer helt på slutten
 
Når snudde de seg? Hvilket barn nr. var det? Lå de i seteleie hele veien?

Første barn lå i hodeleie ”hele veien” men denne ligger bare i seteleie og det bekymrer meg.. Vet det er lenge igjen og at den enda kan snu seg, men uansett. Er 30+4 nå.
Fikk bekrefta forrige uke at han lå i seteleie. I dag 37+6 har han faktisk snudd seg! Hadde ikke trua i det hele tatt og mista alt håp, egentlig. Barn nr 3, de to første lå hele veien i hodeleie.

så det ER håp :gen014
 
Når snudde de seg? Hvilket barn nr. var det? Lå de i seteleie hele veien?

Første barn lå i hodeleie ”hele veien” men denne ligger bare i seteleie og det bekymrer meg.. Vet det er lenge igjen og at den enda kan snu seg, men uansett. Er 30+4 nå.
Kanskje litt sent å svare på denne.. men min ble oppdaget seteleie i uke 31, fortsatte å ligge i seteleie på alle påfølgende kontroll inntil kontroll 37+5, da hadde han snudd seg til hodeleie
 
Back
Topp