Dere som har/har hatt mange vogner...

Junifrue

Betatt av forumet
Er så mange som sier de er "vognfrelst" og enten har eller har hatt mange vogner. Hvordan får dere som har kjøpt mange vogner råd til dette? Selv om man kjøper brukt går det kjapt noen tusenlapper om man skal få en bra vogn og skal man da kjøpe flere går pengene fort. Og taper vel penger om man selger dem igjen også.

Bare en liten undring fra meg:)

Har nok tapt noen tusenlapper i vogndillaen ja. Men for noen er det nærmest en hobby og greit å tape litt penger på. Det koster å ha barn, og man prioriterer forskjellig på hvor de største utgiftene går.

Tapte i grunn veldig lite , kjøpte to vogner nye, resten brukt.
Tapte kanskje 3000 til sammen på de vognene vi hadde.

Vogn - ca 14000kr. Den er lite og veldig pent brukt. Tror jeg kan få igjen en god del om jeg selger den.
Vogn 2- 1000kr. Den kjøpte vi brukt. Den er mest brukt.
Vogn 3- 4000kr. ferievogn. Skal på noen ferier til og istedet for å leie så kjøpte vi ny. Vil nok få 2000kr for den når jeg selger den. Evt så leier jeg den ut til jeg har tjent inn det den kosta.
Vogn 4- 250kr sovevogn hos bestemor så jeg slipper å ha med vogn.
Vogn 5- 500kr sovevogn hos bestefar så jeg slipper å ha med vogn.

Har egentlig ikke helt kontroll på hvor mange vogner jeg har hatt, eller hvor mye jeg har tapt.
Men har som regel at vogner som holder seg godt i pris på brukt markedet.
Kjøpte en vogn til 13.000 solgte den for 10.000 ikke mye i tap det til å ha brukt vogna i ett par år :)

Var heldig og fikk vogn til storebror, en Stokke vogn. Solgte den etter 1 år og kjøpte emmaljunga søskenvogn. Den var ny, men på tilbud. Måtte bare betale 3000 i mellom.
Så kjøpte vi en babyjogger city elite på black friday. Den kostet mindre enn brukte til salgs på Finn. Regner med å få solgt den nesten uten tap.
Nå har vi kjøpt ny trilling vogn fra tfk (får tre tette barn). Ønsket egentlig brukt, men ingen brukte tilsalgs i området. Selger søsken vogna og regner med at når vi selger trillingvogna ette noen år vil vi gå i null.

Har kjøpt to brukte barnehagevogner til 300 kr sty og regner med å få solgt de til samme pris.

Så selv om vi har kjøpt mange vogner har det ikke blitt så dyrt.

Har tapt noen tusen ja. Men har tatt tid å finne den vognen jeg liker best, også har vi flyttet fra landet og til by, så trengte lettere vogn.
Har hatt: cybex priam, city elite, city tour, mamas og papas trille, moweo curro lux 3, petit cherie heritage, city mini gt, mamas & papas flip, city premier som jeg husker :p kjøpe noe brukt, men det meste nytt og solgt når jeg har byttet. Så har jo tapt litt p hver vogn jeg har solgt.
Hadde jeg visst at jeg skulle flytte til en by så hadde jeg beholdt cybex priam som jeg kjøpte først, og ikke byttet i det hele tatt. Men gjort er gjort :)

Hadde en søskenvogn, bugaboo donkey, som vi solgte 500kr under nypris etter litt under ett år. Den var pent brukt, så de holder seg godt. Ellers har vi bare hatt en vogn, som storebror brukte og lillebror overtok da vi solgte søskenvogna. Den er brukt som barnehagevogn av begge to, og var med på danmarksferie i fjor. Der har vi nok tapt en del, for den vogna ser ikke ut lenger :p kalesjen er ganske solbleket og det ene hjulet er litt løst, men ellers er den i god stand. Tror ikke vi får stort for den når vi evt selger :p

Om man behandler vognene pent og selger dem videre behøver det ikke bli så dyrt :)

Jeg kjøpte en nesten splitter ny Emmaljunga Mondial Deluxe (den var brukt under ti trilleturer og så helt ny ut) på Finn til 7500.

Etter ett år pent brukt solgte jeg den videre til 6500kr. Å ha den i ett år kostet meg altså 1000kr :) veldig fornøyd med å ha en så fin og god vogn i babyperioden!

Ellers hadde vi en babyjogger city mini GT vi brukte daglig i 3 år til den var helt utslitt. Fant ut hvor den var billigst på prisjakt da vi kjøpte den i 2015 og fikk den til 2999. Den ble levert på resirkuleringstasjonen da den var helt falleferdig til slutt. Brukt opp rett og slett..

Kjøpte en ny babyjogger city mini GT (da vi elsker den vogna) til lillesøster, men vi ville ha matt grå så da kostet den litt mer, ca 4000kr. Men vi bruker den mye penere enn gi brukte den forrige (da hadde vi ikke bil så gikk med den overalt i all slags vær og føre), så kan godt tenkes vi får solgt den også videre når vi er ferdig med den.

Hvis ikke synes jeg det er en Ok pris for en vogn som vi kan bruke i mange år :)

Forøvrig bruker mange mye mer penger på en ukes ferietur enn de gjør på en vogn som kan brukes daglig i flere år. For meg er hverdagen viktigere å investere i enn ferie. Vi reiser lite på ferier.

Interessant tråd da jeg har lurt på det samme, men nå slipper jeg å lure mer, så tusen takk til alle dere som svarte! Har du lyst, har du lov tenker jeg, barnevogner brukes så mye at det er verdt å legge litt penger i dem tenker jeg :)

Selv er vi så fornøyde med Bugaboo buffaloen vår at vi satser på at den holder til tredje og siste babyen i magen, men må jo glatt innrømme at den bærer preg av å ha vært i daglig bruk i dem år nå, så vi hadde neppe fått stort for den om vi skulle ha prøvd å selge den i alle fall :hilarious:

Trur alle vognene våre til sammen koster mindre enn de dyreste vognene. Fikk den første og betalte mellomlegg mellom den( feil vare) og en emmaljunga på salg. Babyjogger city mini på salg, basson brukt, Brio smile( som den første) brukt, babyjogger city mini gt double til noen få tusen på nettet. Har også ekstra understell til emmaljunga dom var fint ang bhg soving da ei veninne har samme vognen og vi fikk låne sportsdelen hennes.

Synes utstyr til baby/barn er moro, og bruker pengene mine på moro :p hvordan man har råd? Jobber (er i perm nå).

Vi har hatt iallefall 5 vogner.. og ja vi har gått litt i tap.. to av vognene kjøpte vi brukt. Den ene til 400, en til 1000 noe.. fikk vell solgt den ene til 7-800'den andre ble gitt bort. Hadde en som jeg kjøpte for 2-3000 som vi ikke fikk så mye igjen for. Akkurat nå sitter vi med 2 vogner..

Back
Topp