Dere som har/har hatt livmorfremfall/skjedeprolaps

Milkmachine**

Andre møte med forumet
Send gjerne PM om dette er pinlig å skrive om på åpent forum.

Dere som har opplevd dette, hvordan merket dere det?
Oppsto det med en gang etter fødsel eller tok det litt tid?
Måtte dere opereres?
Er dere OK nå?

Jeg har nemlig en mistanke om at jeg har fått det. Fødte for noen uker siden og nå for noen dager siden merket jeg en "klump" på innsiden av skjedeinngangen og at livmorhalsen min er veldig langt ned.. Får jo helt panikk.. Har bestilt legetime, men ville bare høre om noen andre har erfaring med slikt.. Har trent bekkenbunn som en gal etter fødselen fordi jeg merket at jeg hadde blitt slappere, men har da likevel fått dette.

ORIGINAL: Courtney Love

Dere som har opplevd dette, hvordan merket dere det?  Jeg merka det da jeg og sambo hadde sex. Trodde først jeg hadde slapp bekkenmuskatur, så jeg trente og trente og trente, men merka ingen forandring i løpet av 10 mnd. Da ble jeg henvist til gynekolog som skulle vurderer operasjon. Det fikk jeg.

Oppsto det med en gang etter fødsel eller tok det litt tid? Merket det umiddelbart etter fødsel.

Måtte dere opereres? Ja.

Er dere OK nå? Jeg er mye bedre. Sambo er fornøyd også [8D]

Tusen takk for at du ville svare. Hvordan kjentes det ut? Mer detaljert?

det er bare uker siden du fødte, å da er det helt normalt.. er tross alt en hel del der nede som skal trekke seg på plass igjen[;)]
ikke bekymre deg enda iallefall[;)]

ORIGINAL: *~Trine~*

det er bare uker siden du fødte, å da er det helt normalt.. er tross alt en hel del der nede som skal trekke seg på plass igjen[;)]
ikke bekymre deg enda iallefall[;)]

Har født før, og da hadde jeg det ikke sånn. Det er jo ikke normalt at man får det slik som jeg har det nå.. Bare håper det enda er så lite at jeg kan trene det opp selv om det er mulig.

ORIGINAL: Milkmachine**

Dere som har opplevd dette, hvordan merket dere det?  Jeg merka det da jeg og sambo hadde sex. Trodde først jeg hadde slapp bekkenmuskatur, så jeg trente og trente og trente, men merka ingen forandring i løpet av 10 mnd. Da ble jeg henvist til gynekolog som skulle vurderer operasjon. Det fikk jeg.

Oppsto det med en gang etter fødsel eller tok det litt tid? Merket det umiddelbart etter fødsel.

Måtte dere opereres? Ja.

Er dere OK nå? Jeg er mye bedre. Sambo er fornøyd også [8D]

Tusen takk for at du ville svare. Hvordan kjentes det ut? Mer detaljert?

Jeg kjente ikke noe før vi hadde sex. Det prøvde vi etter 3 uker. Så er vel littfeil å si at jeg merka det umiddelbart etter fødselen. Noen ganger kjentes det ut som ett tomrom oppi der, mens andre ganger kjentes det ut som om noe lå i veien.
Jeg var også plaget av utrolig mye luft hele tiden. Bare jeg skulle reise meg fra sofaen, kom det fiselyder fra skjeden [&o]

Hm, ok.. For jeg har en klump rett på innsiden som kjennes ut som noe som har falt ned. Og livmorhalsen min er ganske langt ned. Jeg føler ikke tyngde eller nedpress, da.. Har ikke problemer med å ha sex, faktisk. Og er ikke plaget med mye luft. Så jeg håper det er så lite at jeg kan trene det tilbake selv.

Jeg har ikke hatt det, men lurer jeg og. Høres skikkelig skummelt ut. [&:][&:]

Jeg hadde litt fremfall etter første fødsel. Er litt bekymret for hvordan det skal gå etter denne fødselen.

Her slet jeg med nedpress følelse, og vanskelig å tømme blæren helt. Følte hele hufsa skulle komme ut, om jeg tok i litt når jeg var på toern[8D]

ORIGINAL: Bymusa

Jeg hadde litt fremfall etter første fødsel. Er litt bekymret for hvordan det skal gå etter denne fødselen.

Her slet jeg med nedpress følelse, og vanskelig å tømme blæren helt. Følte hele hufsa skulle komme ut, om jeg tok i litt når jeg var på toern[8D]

Hvordan ble det etterhvert? Måtte du gjøre noe mer enn å trene for å bli kvitt det?

ORIGINAL: Sicily

Hvordan ble det etterhvert? Måtte du gjøre noe mer enn å trene for å bli kvitt det?

Det ble aldri gjort noe mer med det, for jeg ble jo gravid. Så jeg gikk med symptomene hele tiden. Tilstanden ble aldri bedre, men heller ikke værre. Skulle jeg ikke hatt flere barn, så hadde jeg nok tatt tak i problemet, men sånn situasjonen var da, så orket jeg ikke styre med det også.

Det ble aldri gjort noe mer med det, for jeg ble jo gravid. Så jeg gikk med symptomene hele tiden. Tilstanden ble aldri bedre, men heller ikke værre. Skulle jeg ikke hatt flere barn, så hadde jeg nok tatt tak i problemet, men sånn situasjonen var da, så orket jeg ikke styre med det også.

Skjønner.. Enn nå da?

Skjønner.. Enn nå da?

Nå har jeg ikke født enda[:)] , så det blir spennende å se hvordan det blir når jeg har poppet. Symptomene har ikke blitt noe værre i graviditeten da. Men da er jo generelt alt litt merkelig i de nedre regioner[8D]

Hvordan skal egentlig en skjede se ut? [8|] Sånn i åpningen liksom, skal man kunne se rett inn liksom? [8|] Ekkelt spm, jeg vet.. 

Skjønner.. Enn nå da?

Nå har jeg ikke født enda[:)] , så det blir spennende å se hvordan det blir når jeg har poppet. Symptomene har ikke blitt noe værre i graviditeten da. Men da er jo generelt alt litt merkelig i de nedre regioner[8D]

Hahaha, sant det. [8D]

ORIGINAL: EdonaBigMama

Hvordan skal egentlig en skjede se ut? [8|] Sånn i åpningen liksom, skal man kunne se rett inn liksom? [8|] Ekkelt spm, jeg vet.. 

Nei, men man skal jo kunne putte inn en finger (eller annet, høhø) uten å treffe på noe. [8D]
Også skal jo ikke livmorhalsen være langt nede vil jeg tro.. Kan jo være vondt og vanskelig å ha sex etter fødsel uten at det feiler en noe.

Jeg trodde kanskje jeg hadde noe sånt når jeg endelig turte å kjenne etter, ca 6 uker etter fødsel. Trodde jeg kjente noe og knep som en gal!! Kjente etter igjen noen dager etterpå, og da kjente jeg ingenting[:)]

Lå du og pressa lenge under fødselen? Har hørt at det kan komme av det. Jeg pressa i 1,5-2 timer[&o]
Og, kniper du rett? Ikke alle som gjør det, selv om de kniper[:)]

Back
Topp