Dere som har/har hatt ekstra ul

Hadde en ekstra ul i uke 28 grunnet morkakens plassering på OUL (foran). Da kunne ikke samboer være med fordi han jobbet i en annen by den uken. Gikk helt fint å ta det alene :) men selvfølgelig - hadde vært best om han var med. Han har vært med på det meste ellers av svangerskapskontroller. Virker som han synes det er viktig å bli med, hvilket er kjekt :)

Min mann har friere dager, så han trenger ikke å be om fri

Har en del ekstra ul pga risikosvangerskap sist, far er ikke med på de ekstra kontrollene. Ser ikke behovet siden vi har så lang reisevei til sykehuset, mamma bor der så da tar jeg noen dager til hun.

Kort vei til sykehuset og mannen har vært med på alle kontroller (tvillinger og komplikasjoner). Jobben hans er grei sånn.

Han var med, det tok vi som en selvfølge begge to. Jeg ble satt opp time til ekstra ultralyd i uke 30, når jeg var på tidelig ultralyd i uke 11 pga jeg hadde så kraftig betennelse i tarmen. Hadde den forsatt resten av svangerskapet (noe det ikke gjorde) kunne dette påvirket baby'n næring og vekt veldig. Men som antatt siden betennelsen ble borte rundt uke 13 så var hun perfekt i størrelse og vekt i uke 30 :)

Nei han blir ikke med. Blir bare mas :P Får ul hver 14 dag, så det er ikke noe poeng i det. Han har ikke sagt noe på det heller, vi ble vell enige uten å snakke om det :P
Han er med på alt av jm timer da, og tenker at det holder

Jeg må inn til kontroll/ul på sykehuset hver 4. uke. Han har foreløpig vært med på 2 av 3 kontroller, og kan neppe være med på neste. Jeg fikk overhodet ingen medlidenhet fra mamma: "Far var da aldri med på kontroller hos lege/jordmor før i tida". :-P

Jeg må inn til kontroll/ul på sykehuset hver 4. uke. Han har foreløpig vært med på 2 av 3 kontroller, og kan neppe være med på neste. Jeg fikk overhodet ingen medlidenhet fra mamma: "Far var da aldri med på kontroller hos lege/jordmor før i tida". :-P
Joa og heldigvis er de mer delaktige nå, både under graviditet men også etterpå ;)

Jeg skal på ekstra ul 6/9. Dette på grunn av at det var noe rart med livmorveggen min på oul. Usikre på om det er splittet morkake eller muskelknute (var en fortetning) i livmoren. Tenker å dra alene da...

Har barnefar hvert med på dem eller skal være med? Og hva var grunnen til at du var på ekstra ul?

Barnefar har vært med på alle såklart, dette hadde han aldri ville gått glipp av :):)
Vi har vært på en tidlig ul, en uke 12-13 ,ordinær og nå sist 3D(uke 30).

Har vært for å sjekke at snuppa har det bra,ligger fint og alt er som det skal:) Også er det jo litt stas å se henne, og utviklingen :)

Back
Topp