Dere som har/har hatt ekstra ul

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Har barnefar hvert med på dem eller skal være med? Og hva var grunnen til at du var på ekstra ul?

Sniker: barnefar var ofte med på mine ekstra UL, så sant han fikk fri fra jobben. Lillemor vokste ikke som hun skulle, så fra uke 29 hadde jeg UL av lille og morkake annenhver uke, for å se at hun hadde det bra i magen og for å se om morkaka tok deg opp igjen :-)

Her er pappaen med, men har sluttet å være med på jordmorkontrollene (føler ikke det er noe behov for det heller....)
På ultralydene vil jeg gjerne ha han med da det er for å se at gutten vokser normalt og at det ikke er noen grunn til feks igangsetting eller ekstra bekymring. Vi har hatt to ekstra ultralyder (utenom den OULog privat i uke 12) til nå, skal ha en ny om litt over 14 dager - regner med at han er med da også, om han ikke kan så kommer jeg til å invitere med meg min mor eller en venninne. Tror han synes det er greit å være med på disse kontrollene også, er jo som regel litt info fra legen om tilstanden ellers også.

Her er samboer med på alt som skjer på sykehuset, og av og til med til jordmor hvis det passer :) Vi har vert på ul i uke 9, 14, 19, 24, 28, 32 og neste blir i uke 36 ;) Skal også ta ut arabin pessaret da, dette holder igjen livmorhalsen. De har sakt at det kan også hende fødselen starter da :o så blir spennende!
Jeg får disse ekstra kontrollene fordi jeg fødte en gutt i uke 24+1 i oktober i fjor, han levde i 17 dager<3 Men de vet ikke hvorfor det skjedde, så vi tar alle forhåndsregler nå :)

Har barnefar hvert med på dem eller skal være med? Og hva var grunnen til at du var på ekstra ul?
Han har vært med på alle ultralydene som har vært planlagt. Har vært på ca ti stk. De har vi hatt pga habituell abort.
Var på en akutt undersøkelse med ultralyd, da var han bortreist.

Jeg hadde noen ekstra ultralyden tidligere i svangerskapet grunnet blødninger, og da var han alltid med. Mest fordi det var godt for meg å kunne ha en person til som kunne høre hva legen sa og gjenfortelle meg senere. (Var veldig stresset denne tiden).

Barnefar er med på alle UL men ikke vanlig kontroll som jordmor eller lege. Men dersom jeg spør så er han såklart med. Men føler ikke nødvendigheten. Men UL og alt som eventuelt er ekstraordinært er han med på :)

Virker nemlig som om mannen ikke tør å spørre sjefen om mer endring i skjema.
Han har måtte spurt pga teori og oppkjøring klasse B (hvorav siste er neste uke), spurt om lunsj ved rare tidspunkt pga to jordmor timer også har han dårlig samvittighet for at han ved fødsel blir borte i 10 dager.

Kan nevnes at han kommer fra Egypt og vant til arbeidsforhold der, hvor slike ting ikke hadde blitt akseptert!

Men merker jeg gjerne skulle hatt han der i tilfelle de kommer med informasjon som er viktig under fødsel og etterpå, skal dit pga svangerskapsdiabetes.

Virker nemlig som om mannen ikke tør å spørre sjefen om mer endring i skjema.
Han har måtte spurt pga teori og oppkjøring klasse B (hvorav siste er neste uke), spurt om lunsj ved rare tidspunkt pga to jordmor timer også har han dårlig samvittighet for at han ved fødsel blir borte i 10 dager.

Kan nevnes at han kommer fra Egypt og vant til arbeidsforhold der, hvor slike ting ikke hadde blitt akseptert!

Men merker jeg gjerne skulle hatt han der i tilfelle de kommer med informasjon som er viktig under fødsel og etterpå, skal dit pga svangerskapsdiabetes.

Vet du hva sjefen hans sier om det da? De aller aller fleste arbeidsgivere har forståelse for at fedre vil være med på ul. Kanskje han må prioritere bare - at han er med på ul men ikke kontroll hos jordmor? Tror ikke det er vanlig å få fri fra jobb for å være med på vanlige timer hos jordmor..men har aldri opplevd at det er problem å få fri for å være med på ul :) jeg syns det er trygt og godt å ha med mannen på ul, men syns det er veeeeldig godt å ha alenetid med jordmor på kontrollene :)

Min er med på ekstra ul, han liker å se og bli oppdatert om sønnen!
JM og lege drar jeg på selv, han trenger ikke p ta seg fri fra alt som skjer :p

Han har vært med på to ekstra ultralyder, en tidlig pga blødning og nedpress-følelse i uke 12 og vært med på en av to vekstkontroller. På svangerskapskontrollene velger han selv hvorvidt han ønsker å ta fri eller ei, men hittil vært med på alle:)

Vet du hva sjefen hans sier om det da? De aller aller fleste arbeidsgivere har forståelse for at fedre vil være med på ul. Kanskje han må prioritere bare - at han er med på ul men ikke kontroll hos jordmor? Tror ikke det er vanlig å få fri fra jobb for å være med på vanlige timer hos jordmor..men har aldri opplevd at det er problem å få fri for å være med på ul :) jeg syns det er trygt og godt å ha med mannen på ul, men syns det er veeeeldig godt å ha alenetid med jordmor på kontrollene :)
Vet sjefen som regel ikke har noen problemer med det og god forståelse. Hun vet også at jeg har fått svangerskapsdiabetes (vi begge jobber på apotek så har hentet ut utstyr og tabletter der som hun har sett).

Vet det er mannen som ikke tør å spørre :( får lyst til å nevne det om jeg får snakket med henne da, kanskje hun tvinger mannen til å bli med ;)

Jeg fikk 2 OUL fordi de ikke fikk sjekket alt på den første, mannen var med begge gangene.
Så skal jeg på en gratis "kose"-ultralyd den 29. august, får det fordi vi har kontakt med noe som heter Familieambulatoriet.
Håper vi får skaffet barnevakt slik at mannen kan bli med da også, ellers må han bli hjemme med poden (som blir 2(!) år i morgen :eek:)

Samboer var med på den tidlige ultralyden, ordinære ultralyden og en av de ekstra ultralydene jeg har vært på :)

Har ultralyd hver 2-3 uker og ærlig talt så er det jo ikke såå mye spennende man ser hver gang der liksom, dem sjekker jo målinger og forstervannsmengde og livmorhalsen også avslutter dem liksom så det føler vi vel ikke at er nødvendig at samboer tar seg fri fra jobben for å være med på hver gang :)

Jeg er på kontroll og får ultralyd hver 14 dag på sykehuset pga tvilling svangerskap, men har ikke med meg mannen på de kontrollene, da det ikke er så lett for han å få fri hver 14 dag for å være med. De trenger han på jobb. Er det noe etter de kontrollene så er det jo bare å ta en tlf så kommer han, men hittil har det gått bra.

Vi fikk ekstra UL i samband med ordinær-UL pga at hun lå så langt ned og var sammenkrøllet, så jordmor fikk ikke måle alt hun skulle. Da var barnefar med begge ganger.
I neste uke skal vi på tilvekstkontroll pga at jeg tar Levaxin, og da skal også barnefar med :) men han er aldri med på lege eller jordmor-timer, det synes jeg er unødvendig.

Jeg gikk alene på ekstra UL. Skulle sjekke plassering av morkake. Gikk helt fint å gå alene synes jeg :-)

Barnefar har alltid vært med på alle våre ultralyder, vi har vært på 6stk til nå og har hvertfall en til. Han har ikke vært med på legekontrollene eller jordmor, men han har selv valgt å være med på ul.
Vi har vært på vekstkontroller pga at jeg har to livmødre, men alt har godt veldig fint, hvertfall til nå.
34+3

Barnefar er med på ul-kontroller ja men har bare vært med til jordmor en gang. Jeg synes ul er en fin ting å ha han med på for det er jo en stor begivenhet. Men for de som drar ofte skjønner jeg jo at det er mer rutine og litt upraktisk å måtte ha han med hver gang. Vi har 3t kjøretur til sykehuset så når vi skal på vekstkontroll om en uke så skal han være med uansett for det er vondt for meg å kjøre (bekkenløsning).

Er på UL relativt hyppig pga tvillinger, og barnefar er med.

Back
Topp