Dere som har/har hatt bekkenplager

Tina1988

Elsker forumet
Nå eller i ett annet svangerskap. Hvor kjenner dere vondter?

Jeg klarer nesten ikke trø på venstresia mi pga det går en vond strømning i lysken og helt rundt på hele rompeballen. Litt vanskelig å forklare. Hadde ikke noe sånn problem i forje svangerskap

Jeg har smerter bak i og under rumpeballen, i lysken med stråling bakover, og i tillegg har jeg innimellom kraftsvikt i hofta... samme nå som da jeg gikk med snuppa...

Bekkenplager er veldig individuelt, men kan høres litt slik ut... blir det værre ved aktivitet?

Ned lysken, ned i rompeballen, og opp i halebenet og korsryggen... Jeg vurderer krykker allerede...

Tina1988 skrev:

Jeg klarer nesten ikke trø på venstresia mi pga det går en vond strømning i lysken og helt rundt på hele rompeballen. Litt vanskelig å forklare. Hadde ikke noe sånn problem i forje svangerskap

Høres ut som typiske bekken problemer dette desverre:( Vil anbefale en kiropraktor å fysioterapi:)

AudiMamma skrev:

Tina1988 skrev:

Høres ut som typiske bekken problemer dette desverre:( Vil anbefale en kiropraktor å fysioterapi:)

Enig!

Takk for svar! Det blir til tider verre om jeg går langt, om ikke er det nøytralt vondt. ikke bedre ikke verre. Går å halter på en måte. Ser jo helt rar ut!

Skal ta å ringe kiro og/eller? fysio å høre. Gret å få sjekket det hvertfall :) Greit å fårebygge om det er det

Høres ut som typiske bekkenplager, ja! Da er det bare en ting å gjøre, komme seg til legen og få henvisning til fysioterapaut og bassengtrening, for å forebygge tidlig. Jeg fikk ikke et slikt tilbud sist, og var 100% sykemeldt de siste 4 mnd av svangerskapet. DET er ganske så kjedelig, i grunn.

Jeg har i noen uker nå kjent antydninger til bekkenplager, så når jeg skal på 1 svangerskapskontroll neste uke, skal jeg kreve henvisning til fysioterapi og bassengtrening. Vil jobbe lengst mulig denne gangen, altfor glad i jobben min... også har jeg jo ikke jobbet i sjefsstillingen SÅ lenge. Vil sette gode spor før jeg går ut i permisjon igjen ;)

Back
Topp