Dere som har/har hatt bekkenløsning

Islay

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Dere som har eller har hatt bekkenløsning, hvordan har det kjentes ut for dere?

Jeg kjenner hovedsakelig smerter i korsryggen og litt over korsryggen som kan stråle oppover i ryggen og ned i øverste del av rumpen. Det er vondt å reise seg opp fra liggende stilling, litt vondt å gå og vondt å gå i trapper feks. Det kan bli litt smertefullt å sitte over tid, men det går fint å ligge og da spesielt å ligge på siden. Legen min tror dette er bekkenløsning. Blir litt usikker når han bare tror, jeg vil gjerne vite hva dette er :p Jeg er bare 12+3, kjente disse smertene først i uke 6 men det har blitt verre og kommer lettere nå enn tidligere.

Noen som har erfaring med bekkenløsning og kan fortelle hvordan dere opplevde det? :happy:
 
Jeg har det akkurat likedan, og ikke kjent det tidligere. Kjente det spesielt godt i dag etter en hel dag med hagearbeid.
Jeg tenker det er bekkenet, siden det er en ny følelse for meg.
Ikke vondt, bare litt ubehagelig/ukomfortabelt..bare slik at det kjennes.

Egentlig ble jeg litt glad, for nå vet jeg hva jeg skal kjenne etter.
Alle på jobb og ellers maser på meg om "sånn skal ikke du gjøre nå", "det der er ikke bra for deg" osv.. og når jeg ikke kjenner noe er det litt vanskelig, synes jeg,
å passe på det-derre-jeg ikke-vet-hva-er-men-jeg-må-visst-passe-på".
 
Kjentes ut som om noen holdt på å rive understellet mitt fra hverandre sist gang
 
Bekkenløsning kan føles forskjellig ut fra person til person. Noen får veldig vondt i symfysen, noen får vondt i korsryggen, noen får vondt i hofteleddene... fysioterapeuten jeg går til liker heller å bruke ordet «bekkenplager», som forsåvidt er mer dekkende og beskrivende :) og det høres ut som det er det du har.
Du kan gå til fysioterapeut og få øvelser som kan hjelpe. Har du bekkenlåsning kan en kiropraktor hjelpe :thumright
 
Tusen takk for svar dere :happy:
Jeg tror nok det er bekkenløsning, eller bekkenplager som scorpio86 skriver, etter å ha lest deres svar. Dette er jo en type smerte jeg ikke har hatt før og det er nok ikke tilfeldig at det kom nå når jeg er gravid. Får se om jeg må kontakte noen for behandling etterhvert :happy:
 
Hadde det brutalt sist i symfysen fra uke 20. Denne gangen har jeg begynt å kjenne starten på det allerede :/ kom kastet på meg i natt. Håper bare det tar ei stund før det blir så ille som sist!
 
Dette er 4. Svangerskap, og tidligere har jeg slitt veldig med smerter i symfysen. Værst i 3. Svangerskap og i flere år etter 3... Igår kjente jeg smertene igjen i 10minutter før jeg jeg la meg, da hadde jeg hadd en travel dag og en vært over 1 time i bassenget først(trodde ikke det skulle trigge bekkensmerter) er 12+2. Håper ikke bekkensmertene begynner allerede nå.
 
Jeg fikk masse hjelp fra kiropraktor med spesialisering på bekkenproblemer i forrige svangerskap, anbefaler det som forebyggende også. Sjekk om jobben din har behandlingsforsikringer!
 
Back
Topp