Dere som har/hadde en baby som sov lite på dagtid..

1600km nord

Glad i forumet
..hvor mye sov de rundt 12mnd-alder?
Tenker da på babyer som trivdes med/trengte litt mindre søvn enn vanlig (om det fins noe "vanlig" når det kommer til babysøvn ;)
 
Her var d 1 dupp da, som var på 1,5-3 timer [emoji38]
 
Eldste vår slet med søvn på dagtid frem til hun var 7-8mnd, hun startet med å ha en lur rundt 1årsalder som var på 2t +-. Men hun sov (og sover) lett 12-13 t om natta :) minsten er nesten 11mnd, og har to lurer enda. Som regel er første på 1-2t og en på 0,5-1t :) men det går veldig opp og ned med nattesøvnen hans :dead:
 
Han sov vell en lur 45 min på dagtid... natten sov han veldig godt våknet et par ganger men sovnet fort igjen. Natten var det vell 11-13 timer
 
Ca 1 time rundt året, varte til han var 1,5 år, da slutta han å sove på dagen.
Men sov 12-14 timer om natta.
 
minsten er nesten 11mnd, og har to lurer enda. Som regel er første på 1-2t og en på 0,5-1t :) men det går veldig opp og ned med nattesøvnen hans :dead:

Sånn har det vært her også. Men nå trenger hun nesten 4timer våkentid før hun er trøtt nok igjen. Og da blir det vanskelig å både få henne til å sove 2 dupp og lagt henne til en grei tid på kvelden [emoji53] Så ofte blir det bare en dupp og tidlig kveld. Jeg går nå bare og føler at det kan aldri være nok søvn på dagtid for en så liten en. Selvom hun er glad og fornøyd..
 
Eldste sov ikke mer enn rundt en time på den alderen. Om natten sov hun fra ca 20.00 til 07.00. Men hun trengte lite søvn fra hun var nyfødt.
 
Det blir det her også hvis hun sover 1 dupp. Da blir natta ca 12timer. Og deres trivdes med det? [emoji846]
Alle barn er forskjellig. Min var ganske slitsom å ha ,ed å gjøre de første månedene av livet. Han sov greit på natt , men jeg fikk ingen pause på dagtid. Hadde faktisk hatt behov for mer tid for meg selv på dagtid.. når han ble 1 år gikk det fra 2 søvner til 1. Ene søvnen var da 15 min andre var 30-45 min. Når han var 1,5 å begynte i barnehage sov han 1,5 time der men kun 45 min hjemme. Nå er han snart 4.
 
Sånn har det vært her også. Men nå trenger hun nesten 4timer våkentid før hun er trøtt nok igjen. Og da blir det vanskelig å både få henne til å sove 2 dupp og lagt henne til en grei tid på kvelden [emoji53] Så ofte blir det bare en dupp og tidlig kveld. Jeg går nå bare og føler at det kan aldri være nok søvn på dagtid for en så liten en. Selvom hun er glad og fornøyd..
Det hender her at han rett og slett ikke klarer å sovne til lur nr 2, og da blir det tidlig kveld her også :)
 
Det blir det her også hvis hun sover 1 dupp. Da blir natta ca 12timer. Og deres trivdes med det? [emoji846]
Ja, aldri hvert noe problem. Frem til ca 9mnd, sov han bare 30min dupper,først 3 så 2, men har allltid sovet hele natta igjennom, ca 12 timer. Så digg med en hel time :p
han sovet enda 12-14 timer hver natt, nå som han er 4,5 år
 
Mini på 12 mnd har dager hvor han ikke sover, da han sover er det nå fra 20 min til 2 timer 1 gang om dagen.
 
Eldste sov 1-1,5t på dagen da, i bhg, Litt kortere hjemme. Var magisk da han begynte med en "lang" lur. Han sov vel ca 10t på natta, fra kl 19 til 5(ikke sammenhengende alltid, nei). Og han var ikke trøtt og grinete, så det holdt for han. Han sov alltid mye mindre enn alle disse skjemaene fra han var nyfødt. Yngste er heller ingen storsover, men sover nå oftest ca 2t en gang om dagen. Han er 13,5mnd nå.
 
Vi er på vei til en dupp her også. Men den er sjeldent lenger enn 1,5 time [emoji53]
Hvor mange timer søvn på natta var det hos dere?

Ca 11-12 timer på natt. Men jo mindre søvn på dagen, jo mindre på natt! Her avler søvn mer søvn! På et godt døgn sov han 15 timer!
 
Hun sov én blund på ca. en time. Sluttet helt å sove på dagen i barnehagen da hun var nøyaktig to år, og to år og to måneder gammel sluttet hun å sove på dagen hjemme. På natt sover hun absolutt aldri mer enn 11 timer og sjelden mer enn 10. Ofte mindre enn det også. Hun sovner i 20-tida og er ALLTID våken til kl 6, gjerne 5 også, på lørdager og søndager. Lys våken og opplagt. Aldri sliten etter 8/9 timer i barnehagen. Snart 4 år nå.

En unge med mer energi har jeg aldri sett.
 
Rundt en time på dagen når han var ett år, men det har løsna endel etter det (muligens litt pga barnehagestart), så ett par måneder etter er han ofte oppe i 2-3 timer, men bare en lur.
Vi gikk over til en lur på dagen rundt 11 måneder, skviser inn to kun om nattesøvnen har vært ekstraordinært dårlig.
 
Back
Topp