dere som har hadd blødning

Citrine

Forumet er livet
Augustlykke 2015
i svangerskapet. Når hadde dere det og hvordan oppfølging fikk dere?

Har hadd blødning i 10 dager nå og det er ingen  som vil sjekke meg når jeg tar kontakt, fikk en time den 15 hos føde.pol til ordinær UL og til en sjekk av blødning.  Syns det er i overkant av lenge å gå å småblø i 15-16 dager uten noen form for sjekk...eller ?  de legen jeg har vært hos har ikke engang hørt etter fosterlyden.

Blir så sinna når jeg hører slikt. Du skulle bare dratt på legevakta da kanskje??? Hvor langt er du på vei da???

Såg det :P Litt treg her :D Når du er såpass på vei vill jeg bare dratt opp på legevakten jeg og krevd at de sjekket fosterlyd i det minste. Ble selv "avvist" da jeg ringte føden i uke 23 fordi jeg kjente så lite liv og ble redd. Man føler jo at man møter veggen, når man egentlig burde bli møtt med omsorg og åpne armer. Forstår godt at du reagerer!!!

Takk, ja blir forbanna når dem tar så lett på det! Tenker å ta meg en tur på legevakta når sambo kommer hjem. i allefall for å høre hva dem sier. Sist jeg hadde blødning i et annet svangerskap ble jeg testet for alt mulig,og da kom det frem at det var en betennelse i livmortappen som var skyld i det. har nevnt dette til alle legene men dem bare overhører det jeg sier :/ ..

utrolig frustrerende. Bare kjør på du :) Ingen som gjør noe for deg! Skal man ha noe gjort må man ordne det selv... Håper det går bra ihvertfall, og masse masse lykke til på legevakta i dag. Kom med en oppdatering etterpå da :) Kommer til og tenke på deg nå vettu :)

Sender over en klem herfra

Fy faen(sorry språket), det er jo skikkelig uprofesjonelt. Jobben til leger er jo å ta var på det psykiske også! Jeg blødde sist, da kom jeg på 3 ul for å sjekke at alt stod bra til!
(hører egentlig til på det "vanlige" forumet ditt;))

Jeg fikk UL dagen etter jeg oppdaget blødning. De kalte det en truende abort, men var jo heldigvis ingenting, så gikk bra!
Jeg ville ringt legevakten og sagt hvor langt du er på vei, og kanskje overdrevet litt smerter, så tenker jeg de tar deg inn rimelig raskt. Håpløst at de er så trege altså.. Blir irritert av at de utsetter det sånn.

takk :) ja skal syte litt ekstra til dem;) virker nesten som at det er en hau med sommervikarer som ikke gidder en dritt!  fortest mulig ferdig og minst mulig på jobb i sommer :/
Hadde noen bare giddet å gi meg litt info og veiledning  så hadde det vært en begynnelse i allefall.
Skjønner jo at man ikke bør løfte tungt og unngå sex de nærmeste dager.. men nå kunne jeg jo ha vært en uvitn gravid som ringte!..nei er dårlig av leger å ta lett på noe slikt ..

Eg hadde ein liten blødning i veke 10 i andre svangerskap. Var berre nokre dråpar i eit par dagar. Kom på ul dagen etter eg hadde vore hos legen, to dagar etter blødningane begynte. Alt var fint i magen, og lille er no stor jente.

jeg blødde litt av og på rundt 8 ukes perioden, men jeg trodde det var mens og pillene som gjorde det, siden jeg ikke visste jeg var gravid.

uka før jeg skulle ta celleprøver blødde jeg mye igjen og 2 dager før, holdt jeg på å svime av og blodet bare rant. da trodde jeg at jeg hadde hatt en spontan abort, men følte det usannsynlig da jeg liksom hadde hatt "mens" uka før. nevnte blødningene på gu og de ville skjekke det litt opp og fant da min lille spire i magen i uke 10 ca.

på sykehuset fikk jeg beskjed om at det var veldig vanlig med blødninger. og da sa jeg at jeg hadde ikke noe vanlig mens blødning, blodet bare rant og jeg var drit dårlig og må¨tte legge meg ned på kjøpesenteret jeg var på. men enda sa de at slikt skjer faktisk ofte. jaha...tenkte jeg. men alt var bra med minin og jeg ble ikke fulgt opp noe mer. jeg blødde heller ikke noe mer etter dette. men hadde kanksje jeg hvert litt mer bestemt å krevd oppfølging, kanskje de hadde gjort det.

blødde ikke en dråpe med nr 1.

Wow! Blir sjokkert når jeg hører sånt!
Jeg har hatt blødning to ganger, en gang når jeg var 16 uker og en gang til da jeg var 18 uker på vei. Ble tatt veldig seriøst begge gangene, fikk veldig god oppfølging av både lege og kvinneklinikken på Ahus, men jeg var livredd og lettere hysterisk, så kan ha vært en medvirkende årsak?

Masse lykke til!

Jeg hadde småblødninger i ca 2 uker fram til jeg var hos legen når jeg var 8+4. Hun sendte meg til ul samme dag! Det er vanvittig og uproft at de ikke vil sjekke deg, det tar ikke lang tid eller krever så mye - og det har MYE å si for deg. 
Lykke til!! 

Back
Topp