Dere som har glutenallergi / cøliaki

MammaGutten

Glad i forumet
Hvordan fant du ut?
Symptomer?

Føler at nesten uansett hva jeg spiser, spess mat med mel (hvetemel) og melk, så blir magen oppblåst, diarè, forstoppelse, mageknipe osv .... Ingen mat er magen tilpass med .... eneste maten jeg ikke reagerer på er mat med lite karbo ... så vidt jeg har prøvd å funnet ut selv, men har ikke klart å leve sånn ...... [8|]

Andre symptomer:
- Trøtt
- sliten
- lite jern
- ikke deppa, men litt uttafor .....

det der er typiske tegn på cøliaki.
Ta en blodprøve hos legen din, så får du vite det[:)]

Jeg hadde ikke symptomer som diare og vondt i magen osv, men gikk utover blodprosenten min, jernmangel, b12mangel osv. Ble innlagt med alvorlig anemi, og da fant dem det ut, ettersom tarmen slutter å ta opp næringstoffene når en har cøliaki og likevel spiser mat med gluten.
Hadde symptomer som tretthet, veldig slapp og sliten, klarte ikke å konsentrere meg nok til å ha en samtale til slutt, og svimelt veldig mye.

Hmm, får kanskje sjekke det opp .... Er så slitsomt [&o]

ORIGINAL: bcv

Jeg hadde ikke symptomer som diare og vondt i magen osv, men gikk utover blodprosenten min, jernmangel, b12mangel osv. Ble innlagt med alvorlig anemi, og da fant dem det ut, ettersom tarmen slutter å ta opp næringstoffene når en har cøliaki og likevel spiser mat med gluten.
Hadde symptomer som tretthet, veldig slapp og sliten, klarte ikke å konsentrere meg nok til å ha en samtale til slutt, og svimelt veldig mye.

Såpass .. Kjenner meg noe igjen der ....
Men han vært sånn bare 2 år ...
Kan dere bare komme liksom?

ORIGINAL: MammaGutten

ORIGINAL: bcv

Såpass .. Kjenner meg noe igjen der ....
Men han vært sånn bare 2 år ...
Kan dere bare komme liksom?

Jeg har nok gått med det i flere år, har hatt lav blodprosent siden 2007, men aldri tenkt på cøliaki.
Det ble bare oppdaget nå pga blodprosenten ble veldig lav under svangerskapet, og etter fødselen
var den 40%, så da ble jeg innlagt og grundig sjekket!
Men det er bare til å gå til legen og spør om di kan ta en blodprøve og sjekke for cøliaki, men cøliaki diagnosen blir ikke stilt 100% før du har svelgt slangen.
God bedring! Det er helt grusomt og gå rundt å ha det sånn [&:]

Back
Topp