Dere som har gjort det privat - pris?

.Anonym.

Glad i forumet
Vi må betale 40tusen. Og fikk beskjed om at alle medisinene vi trengte koster rundt 6000, hva betalte dere for det ? Nå har jeg hentet alle medisinene og det ble 9000?? Skjønner ingenting !

Men slik jeg har forstått det så koster vel den elonva (? Husker ikke om det er helt korrekt navn) en god del mer enn man ville ha betalt ved å f.eks kun bruke puregon hele stimuleringsfasen? For den har jeg hørt er veldig dyr. Har ikke regnet på hva medisinen kostet tilslutt jeg

For 1 forsøk koster det 31000kr (isci pluss tesa). Hva medisinen koster vet jeg ikke da vi ikke har fått resept. Skal ikke starte første forsøk før august.

Vi betalte rundt 32 000 + medisiner på forsøkene våre på IVF klinikken Oslo.

Her er linken til prislisten til IVF klinikken: http://ivfklinikken.no/wp-content/uploads/2015/02/Prisliste_2015.pdf

Medisiner opp til ca 15 000 må enn betale for selv. Det over 15 000 får enn tilbake betalt fra Helfo.

Forsøkene mine har kommet på ca 15 000 i medisiner pr gang. Medisinene på dette forsøket får vi heldigvis refundert fra Helfo siden vi gikk over de 15 000 på første forsøket.

Litt kronglete skrive ser jeg, men håper du skjønte det. :)

Medisinkostnadene kommer helt an på hvilken diagnose dere har, hvilket behandlingsopplegg legen velger for dere (kort/lang protokoll m.m) og hvordan kroppen din reagerer på stimulering. Mine to forsøk har vært på hhv 6 og 10 tusen (kort og lang protokoll)

Vi betalte omkring 45000 for vårt ICSIforsøk ved Hausken. I den prisen er all behandling pluss medisiner inkludert.

De kan bare anta hvor mye det blir i medisiner før man starter, siden det er umulig å si hvor lenge man må stimuleres og om man må endre dose underveis. De antok medisiner for 6000 kroner for meg også, men jeg måtte ha mer medisiner underveis og endte på ca 12000 kr.

Etter de 3 offentlige forsøkene ved Ullevål, kjøpte vi en 3-pack med icsi i Danmark. Dette kostet 53000 norske kroner. Medisiner for hvert forsøk har kommet opp i 18000 kroner for oss - måtte ha høye doser, dessverre. Vi ble gravide på det siste forsøket, og har da totalt brukt over 200 000 kroner på spiren vår. Håper så inderlig vi kommer i mål nå!

Vi gikk rett på privat og kjøpte 3 pak for 60.000 på klinikk i Oslo. Har hatt 4 uttak og 3 innsett og medisiner til dette har kostet i overkant 16.000 kr. Vi nådde akkurat grensen for å sende inn til HELFO. Pluss utgifter for diverse kontroller da.

Vi gikk rett på privat og kjøpte 3 pak for 60.000 på klinikk i Oslo. Har hatt 4 uttak og 3 innsett og medisiner til dette har kostet i overkant 16.000 kr. Vi nådde akkurat grensen for å sende inn til HELFO. Pluss utgifter for diverse kontroller da.
Men er de medisinene i den prisen liksom?

Back
Topp