Dere som har gitt opp amminga

Med mi første så tok ho feil tak, og endte med veldig såre brystvorter og faktisk midtrt deler av den. Så gråt meg gjennom hele greia i maange uker til jeg ga opp. Prøvde pumping også, men blod i melka er jo ikke akkurat bra. Hehe

Så jeg gikk til innkjøp av flasker og nan1 fra apoteket da dette er bedre enn den du får kjøpt i butikken. det var god næring for den lille, og uten tvil det beste for lillemor da jeg ikke kunne amme selv om jeg så gjerne ville.

Jeg fikk det rett og slett ikke til. Han ville ikke suge utenom sånn to ganger eller noe og det var syykt vondt!! Og frustrasjonen som kom fra at babyen gråt fordi han var sulten og jeg hadde ikke melk eller fikk det til tok helt over forholdet jeg fikk til babyen min! Jordmor og barnepleieren så dette og vi fant ut at det var best å begynne å gi mme. Jeg prøvde å pumpe, men det kom ingenting og jeg syns det var innmari vondt det også! Når vi begynte å gi mme føltes det ut som at jeg ble tusen kg lettere og psyken min ble myye bedre og jeg gledet meg faktisk over å holde ungen min!:) så her er det mme for alle penga;)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Jeg ga opp fordi det slet på psyken tilslutt. En bebis som ville ha mat konstant, sår og vondt overalt. Men startet igjen og ammer når det passer seg sånn. Ellers får han flaske med mme.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikk til både teknikken og hun fikk i seg 30 ml etter 30 min med amming på sykehuset. Alt gikk helt fint med selve ammingen, fikk masse melk og trodde hun la godt på seg siden hun fikk i seg mellom 30 og 60 ml etter hver amming. Men allerede etter to dager på sykehuset så hadde hun gått ned nesten 600 gram,så ga litt mme etter amming og hun la på seg 10 gram, og de mente dette skulle gå bra. Så fortsatte å amme hver andre-tredje time når vi kom hjem i en uke, dro til veiing og hun hadde gått ned 10 gram... Så det er rett og slett ikke næring i melka mi,samtidig som en infeksjon herja i kroppen min,så da orka jeg rett og slett ikke styret,innså at dette ble mitt tredje mme barn og dro for å kjøpe inn mme og flasker. Lei meg for nå som jeg endelig fikk til ammingen så er det ingen næring i den, men d viktigste er at litjtuppa får i seg mat,hun var nesten helt uttørket,vurderte å legge henne inn igjen, men hun kviknet til allerede etter tre måltider med mme :-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Fikk til både teknikken og hun fikk i seg 30 ml etter 30 min med amming på sykehuset. Alt gikk helt fint med selve ammingen, fikk masse melk og trodde hun la godt på seg siden hun fikk i seg mellom 30 og 60 ml etter hver amming. Men allerede etter to dager på sykehuset så hadde hun gått ned nesten 600 gram,så ga litt mme etter amming og hun la på seg 10 gram, og de mente dette skulle gå bra. Så fortsatte å amme hver andre-tredje time når vi kom hjem i en uke, dro til veiing og hun hadde gått ned 10 gram... Så det er rett og slett ikke næring i melka mi,samtidig som en infeksjon herja i kroppen min,så da orka jeg rett og slett ikke styret,innså at dette ble mitt tredje mme barn og dro for å kjøpe inn mme og flasker. Lei meg for nå som jeg endelig fikk til ammingen så er det ingen næring i den, men d viktigste er at litjtuppa får i seg mat,hun var nesten helt uttørket,vurderte å legge henne inn igjen, men hun kviknet til allerede etter tre måltider med mme :-)

Men det er da normalt å gå ned i vekt de første tre-fire dagene. Den neste uken burde det jo gå oppover, det er klart. Men du har ikke bare for mye toppmelk? Det er den fete bunnmelken som babyen legger på seg av. Ang næring så vil delamming gi like mye av de imunforsvarstoffene som når man fullammer, da dette konsentrerer seg i melken om man har/gir mindre mengde :)

Joda,kunne fått til delammingen,men når jeg måtte på penicillinkur og ble alene med barna ei uke da mannen var bortreist på skole,så ble det bare for mye styr,så er jo mye rundt det som gjorde at jeg ikke orka styret, med ei på 6 som skal rekke skole og en på 5 som skulle i bhg,og ei lita ei på to uker som skulle ha mat,samtidig som infeksjonen som herja i kroppen så ble det for mye

Back
Topp