Dere som har gitt/gir Nutramigen

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Har fått råd av HS om å bytte frå Nan til Nutramigen da lillegutt på 2 mnd gulper unormalt mye. Syntes den smakte noe helt forferdelig!!! Lille W klagde litt i starten, men drakk da melken. Synes bare så enormt synd på han :( har fortsatt skikkelig ekkel ettersmak i munnen, så kan bare tenkte meg hvordan han har det! Noen tips i forhold til smak? Er andre merker bedre? :)

Lurer også på om deres ble mer eller mindre mett av Nutramigen enn vanlig mme? Og drakk de mer per gang enn ellers?

Last edited:
Forstod ikke hva du trengte tips til med tanke på smaken? De har jo ikke lik smakssans som oss, og det er jo positivt at han drikker det :)

Min ble ikke mindre mett av nutramigen heller :)

Forstod ikke hva du trengte tips til med tanke på smaken? De har jo ikke lik smakssans som oss, og det er jo positivt at han drikker det :)

Min ble ikke mindre mett av nutramigen heller :)
Ok det er godt å høre ;) virker ikke som om han hatet det i hvert fall nei. Her har jeg merket at han vil ha mer i forhold til mengden, men det kan også være fordi han vokser og kanskje han ville begynne å hatt mer uansett merke :) så kan være tilfeldig! I forhold til alder står det i hvert fall mer i mengde per gang for hans alder enn på Nan sin pakke.

Prøv å blande med nan 50 % man og 50 % Nutramigen, og øk gradvis mengden Nutramigen. Eller så smaker Pepticate bedre :) Noen bruker også 1 ts vanilje sukker i Nutramigen som de gradvis trapper ned

Hvis han drikker det er det jo ikke noe problem. ;)

Vi gikk over fra morsmelk til Nutramigen. Morsmelk smaker jo godt i forhold, men vesla drakk Nutramigen som bare det hun. :)

Hun drakk den til hun var 2.5 år og syntes det var nyyyydelig, selv om jeg ikke engang hærtes å slikke melkedråpen av armen min. :p

Men, har du vært til lege med babyen? Om du merker bedring på Nutramigen i forhold til nan bør du gå til lege og få han utredet for melkeproteinintolleranse. Da kan du få vedtak fra Helfo på at barnet behøver særskilte næringsmidler og Nutramigen på blåresept, altså du får melka gratis. Det fikk vi. Hvis ikke det hadde vi brukt 10.000 i året på mme :eek:

Hvis han drikker det er det jo ikke noe problem. ;)

Vi gikk over fra morsmelk til Nutramigen. Morsmelk smaker jo godt i forhold, men vesla drakk Nutramigen som bare det hun. :)

Hun drakk den til hun var 2.5 år og syntes det var nyyyydelig, selv om jeg ikke engang hærtes å slikke melkedråpen av armen min. :p

Men, har du vært til lege med babyen? Om du merker bedring på Nutramigen i forhold til nan bør du gå til lege og få han utredet for melkeproteinintolleranse. Da kan du få vedtak fra Helfo på at barnet behøver særskilte næringsmidler og Nutramigen på blåresept, altså du får melka gratis. Det fikk vi. Hvis ikke det hadde vi brukt 10.000 i året på mme :eek:
Jo det er jo sant at så lenge han drikker det får man være fornøyd, selv om det smaker for j**lig ;)

Vi bor i Sverige, og her koster en boks uten resept 249 kr, er vel en del mindre enn i Norge? Ser vi bedring får vi på resept av legen og da vet jeg ikke om vi får det gratis(om vi søker til noe lignende Helfo her?) men uansett hvor mange man tar ut(så lenge det er snakk om en gang) så koster det 120kr, så gjelder å få legen til å skrive ut en del per resept i alle fall ;) har allerede sett bedring, i går sovnet han uten problem kl 21, og gulper fortsatt, men mye mindre mengde. Kan jo selvfølgelig være tilfeldig så gir det nok en ukes tid før vi ser på om det faktisk har hjulpet eller ikke!

Back
Topp