Dere som har gitt barna Flutide

blondi83

Glad i forumet
Gojenta på 1år her, skal bruke både Ventoline og Flutide med sånt pustekammer. Ventoline vet jeg at hun skal ha to sprut med 10 pustinger i mellom. Men hvordan gir jeg Flutide?

Min får to puff flutide og så 10 pust.
Før skulle han ha bare et puff.
Det skal stå på pakken hvordan ditt barn skal ta medisinen.

Yngstemann har som regel kun fått ett puff med Flutide to ganger om dagen, og to puff om gangen når han er veldig dårlig. Så hvis du ikke har hørt noe annet, ville jeg gitt et puff morgen og kveld, inntil du har fått snakket med legen. :)

Edit: Hvis hun er veldig dårlig nå, kan det hende at det er lurt å gi to puff om gangen, men jeg aner jo ikke vekta på datteren din, eller hvilken styrke det er på Flutiden.
Og har du fått beskjed om at hun alltid skal ha to puff om gangen med Ventoline? For det er nemlig sjelden vi har fått gitt, det er også kun når han er veldig syk.

her var det jo flere ulike svar..
Hun er 13kg og Flutiden er på 50mikrogr/dose.
Fikk det på legevakten igår, og legen nevnte ikke hvordan hun skal ta det, og på pakken står det: "Taes som avtalt med lege".
Skal til fastlegen om tre dager, får kutte ned til 1 trykk morgen og kveld frem til da..

vi fikk det til allergolog, med et skriv om hvordan behandlinen skulle være når han var syk og når han er frisk, her får han 1 puff og puster ca 5 ganger... men vi har også ventoline som han får inhalasjoner med om han er syk, og på kolbe i akutte situasjoner.. 

Back
Topp