dere som har gifta dere

*Kula*

Elsker forumet
Fortell meg omdagen deres [:)]

Hva synes dere mangla, hva skulle dere gjort mer av, hva skulle dere gjort mindre av ?
Jeg trenger inspirasjon [:D]

Ååå hänger mig på denna.... Vill å veta [:)]

slenger meg med her :) selv om jeg har nesten alt planlagt inni hodet :)

ja, fortell!!! ser før mæ at den siste uka kommer æ på masse som æ har glømt....

jeg hadde planlagt ned til minste detalj i et års tid........
eneste jeg angrer på er lokalet.

Jeg e litt lei meg for at eg ikkje fikk noe prøvetime hos frisøren for eg var ikkje heilte fornøyd..og det vart ikkje sånn som eg hadde tenkt..frisøren sa at det ikkje var vanlig med prøvetime..

Ellers så hadde vi litt lite tid hos fotografen...hadde 50 min..så middagen ble litt forsinka

og dere som skal gifte dere i trondheim og omegn, vil eg anbefale Harald Wanvik http://www.haraldwanvik.com/
kjempe flink..

hmmmmmm eg e tenke... vi gifta oss i sjømanskirka i københavn der vi hadde med forlovere og familien.. dette var en kjempe helg.. men det var noe i kirka jeg kunne tenkt meg og gjøre annerledes..

* jeg angrer på at vi ikke hadde noen som sang en personlig sang til oss, som jeg og min mann hadde i sammen... da hadde det hele blitt mye mer personligt.

* jeg kunne også tenkt meg og jenta etter presten, i steden for og kun si ja..

etter at vi hadde gifta oss hadde vi en brullupsfest vi var 65 stk.... helt det samme som et bryllup bare vi ikke hadde vert i kirka først.. ting jeg ville jort annerledes denne dagen er:

* sjekt litt bedre opp fotografen vi hadde da vi tok bryllupsbildene... vi var ikke helt fornøyd med han;(

* velgt eit lokale der vi slapp å rydde dagen etterpå;(

* hadde allllllllt formye kaker... tror vi heiv 5 heile kaker etterpå;(

ting og tips jeg er super fornøyd med er:

* servitørene som stilte på dugnad

* vi hadde en rød løper som vi hadde pynta med blomster, som gjestene måtte gå på da de annkom festen på , da hadde vi en som tok bilder av alle gjestene som kom... de printa ut bildene på kjøkkene i løpet av kvellen og kvart par fikk ei side i albumet, og alle skrev en personlig hilden til oss... kjempe gøy og lese i nå.

* alle gjestene tente eit sterinlys til oss, kom bort og gidde det til oss, og lagte et stort hjerte av lysa.

* vi hadde en nabo som tok bilde av alt hele kvellen..dette var en gjest som ellers ikkje hadde vert i bryllupet... det var genialt

*litt leker unner kvellen,,, veldig underholdene

* og en kjempe bra toastmaster som hadde overaskelser til oss, som vi ikke viste om:)

angra på valg av frisør, som var venninna til søstera mi...
angrer litt på valg av fotograf.. ikke helt fornøyd med bildene.. men så måtte vi jo ta alle i studio da det var så dårlig vær..
i forhold til underholdning angrer jeg faktisk på at vi ikke hadde med noen av de her standart bryllups greiene, som å kaste bukett, strømpebånd og slikt.. det er faktisk ganske festlig:) var i et annet bryllup der dette ble gjort, og det var virkelig fengende... gøy å se bilder av det etterpå også...
angrer litt på fargevalg også... valgte sølv, hvit og rød, som er farger som i utgangspunktet er fine sammen, men det ble litt stivt lissom.. hadde vært litt mykere med jordfarger som beige, lilla, brunt o.l.
er fornøyd med mat, valg av lokale, og ikke minst valg av mann...
syns også at det var gøy at jeg laget det meste av pynt selv, som bodtkort, invitasjoner o.l.:) litt stolt i ettertid, selv om det var et herk når det sto på...
Elsket solosangene i kirka (bl.a Aks av gull, av Kjell Inge Torgersen<3), og valg av prest...:)
fikk også en overraskelse av mamma, at den gamle fiolinlæreren min kom og spilte til innmarsj og utmarsj... det var rørende..

angrer også litt på at jeg ikke ytret litt ønsker i forhold til utdrikningslag...

jøss, ser ut som om jeg var misfornøyd med hele bryllupet jo, men det var en fantastisk dag!!!!

Det eneste jeg ville gjort annerledes var valget av fotograf. Han var CRAP rett og slett, og det endte med at vi ble uvenner og jeg fikk kansellert bildene. [:(][:(] Jeg blir nesten på gråten av tanken enda, halvannet år etter....

Vi hadde låvebryllup hjemme på gården, sykt mye arbeid, men åh, så verdt det [:D]

Det eneste jeg egentlig er misfornøyd med, er at vi valgte Trønderbrura til brudevals. Vi er ikke alt for stødige på vals, og den gikk alt for fort! Skulle mye heller hatt en rolig en, som Tirna Noir eller lignende, både fordi vi hadde fått til dansen bedre, og fordi den er mer "klissete" og romantisk. Ble liksom ikke noe kos med Trønderbrura...

Ellers er jeg fornøyd med alt!

Min faste frisør fikset hår og make-up, hadde prøvetime først. Da sminket hun det alt for mørkt, fikk mor til å ta bilder av meg ute etterpå og jeg så ut som et lik [:D] Så da fikk vi korrigert det iallefall. Hadde med bilder av type oppsats jeg kunne tenke meg, og ble kjempefornøyd.

Fargene/tema var limegrønt, kremhvitt og perler, hvite roser og martaliljer. Alt av "stationery", altså kirkeprogram, invitasjoner, bordkort/meny og sanghefte printet vi selv på papir fra Ordning och Reda, fikk maler fra dem når vi kjøpte papiret. Brudebuketten var i samme farger og blomster som pynten i kirka og lokalet.

En bekjent spilte bratch-solo med Ave Maria, og et lokalt sangtalent sang Å kunne eg skrive av Lars Bremnes i kirka. Veldig glad for at vi hadde med innslagene, de var prikken over i'en i vielsen! Hadde Pachelbel Canon til inngang og Bruremarsj fra Trollhaugen til utgang. Er lei av de tradisjonelle da-da-dada, da-da-dada hvis dere skjønner, husker ikke hva de heter jeg... Spesielt Pachelbel synes jeg er helt nydelig...

Ellers hadde vi typisk kaste bukett/strømpebånd-lek, og mange av gjestene hadde morsomme innslag både på storskjerm og live. Dette var jo ting vi ikke visste om da, men som gjorde festen veldig bra. I tillegg sørget vi for et skikkelig moro-band, de laget skikkelig liv med dansekonkurranse! Det var pardans litt a la stolleken: Guttene har en serviett i baklommen. Når musikken stopper, skal de brette den ut, legge den på gulvet og sette seg på den før jenta setter seg skrevs over fanget hans. Paret som sist sitter ryker ut, og paret som står igjen til slutt vinner. Dette sammen med fri bar ble en heidundrende fest [:D]

Veldig glad for at vi ordnet med barnevakt til storebror hele dagen og frem til neste morgen... Da kunne vi slappe av, nyte dagen uten oppbrudd og sove godt den natta (passe slitne kan du si, er ikke bare bare å ha bryllup hjemme)!

Og så er jeg veldig stolt av at jeg sang til min kjære under middagen (istedet for tale) [:)] Sang From this moment av Shania Twain, passet perfekt!

Under en måned igjen til vi gifter oss. Så dytter litt på denne....

Vi giftet oss i Roma, og det var en drøm og ett eventyr på samme gang;) Perfekt for oss!
Brukte bryllupsplanlegger, fungerte kjempe bra. Klarte å etterhvert stole på, og å gi henne ansvaret, siden vi bor langt unna må en bare det. En drømmedag!

Men det jeg vil si er; ta imot hjelp hvis noen ønsker å hjelpe, og fotograf er veldig viktig, så sjekk at den er flink!
Vi hadde ett par som var gjester og hadde tatt på seg hovedansvar for å ta bilder av hele dagen og kvelden, bildene ble brent på cd og vips så hadde vi 1400 bilder av hele dagen;) En filmet også i kirka og taler hovedsakelig, veldig glad vi har den filmen i dag.
Vi hadde også kjøpt inn ei bok som alle gjestene egentlig skulle skrive i, men den ble glemt og jeg kjenner jeg synes det er litt synd, siden så mange hadde tatt turen dit sammen med oss.
Lykke til med planlegging av verdens beste dag!

ORIGINAL: Sommerbaby 2010

Vi giftet oss i Roma, og det var en drøm og ett eventyr på samme gang;) Perfekt for oss!
Brukte bryllupsplanlegger, fungerte kjempe bra. Klarte å etterhvert stole på, og å gi henne ansvaret, siden vi bor langt unna må en bare det. En drømmedag!

Men det jeg vil si er; ta imot hjelp hvis noen ønsker å hjelpe, og fotograf er veldig viktig, så sjekk at den er flink!
Vi hadde ett par som var gjester og hadde tatt på seg hovedansvar for å ta bilder av hele dagen og kvelden, bildene ble brent på cd og vips så hadde vi 1400 bilder av hele dagen;) En filmet også i kirka og taler hovedsakelig, veldig glad vi har den filmen i dag.
Vi hadde også kjøpt inn ei bok som alle gjestene egentlig skulle skrive i, men den ble glemt og jeg kjenner jeg synes det er litt synd, siden så mange hadde tatt turen dit sammen med oss.
Lykke til med planlegging av verdens beste dag!

ÅH!!! DRØMMEJOBBEN!!

Og det med hjelp, må bare signere det på det sterkeste!

Back
Topp