Vi hadde låvebryllup hjemme på gården, sykt mye arbeid, men åh, så verdt det [:D]
Det eneste jeg egentlig er misfornøyd med, er at vi valgte Trønderbrura til brudevals. Vi er ikke alt for stødige på vals, og den gikk alt for fort! Skulle mye heller hatt en rolig en, som Tirna Noir eller lignende, både fordi vi hadde fått til dansen bedre, og fordi den er mer "klissete" og romantisk. Ble liksom ikke noe kos med Trønderbrura...
Ellers er jeg fornøyd med alt!
Min faste frisør fikset hår og make-up, hadde prøvetime først. Da sminket hun det alt for mørkt, fikk mor til å ta bilder av meg ute etterpå og jeg så ut som et lik [:D] Så da fikk vi korrigert det iallefall. Hadde med bilder av type oppsats jeg kunne tenke meg, og ble kjempefornøyd.
Fargene/tema var limegrønt, kremhvitt og perler, hvite roser og martaliljer. Alt av "stationery", altså kirkeprogram, invitasjoner, bordkort/meny og sanghefte printet vi selv på papir fra Ordning och Reda, fikk maler fra dem når vi kjøpte papiret. Brudebuketten var i samme farger og blomster som pynten i kirka og lokalet.
En bekjent spilte bratch-solo med Ave Maria, og et lokalt sangtalent sang Å kunne eg skrive av Lars Bremnes i kirka. Veldig glad for at vi hadde med innslagene, de var prikken over i'en i vielsen! Hadde Pachelbel Canon til inngang og Bruremarsj fra Trollhaugen til utgang. Er lei av de tradisjonelle da-da-dada, da-da-dada hvis dere skjønner, husker ikke hva de heter jeg... Spesielt Pachelbel synes jeg er helt nydelig...
Ellers hadde vi typisk kaste bukett/strømpebånd-lek, og mange av gjestene hadde morsomme innslag både på storskjerm og live. Dette var jo ting vi ikke visste om da, men som gjorde festen veldig bra. I tillegg sørget vi for et skikkelig moro-band, de laget skikkelig liv med dansekonkurranse! Det var pardans litt a la stolleken: Guttene har en serviett i baklommen. Når musikken stopper, skal de brette den ut, legge den på gulvet og sette seg på den før jenta setter seg skrevs over fanget hans. Paret som sist sitter ryker ut, og paret som står igjen til slutt vinner. Dette sammen med fri bar ble en heidundrende fest [:D]
Veldig glad for at vi ordnet med barnevakt til storebror hele dagen og frem til neste morgen... Da kunne vi slappe av, nyte dagen uten oppbrudd og sove godt den natta (passe slitne kan du si, er ikke bare bare å ha bryllup hjemme)!
Og så er jeg veldig stolt av at jeg sang til min kjære under middagen (istedet for tale) [:)] Sang From this moment av Shania Twain, passet perfekt!