dere som har gått til fysio pga bekkensmerter :)

Isabells

Forelsket i forumet
Marsipanene 2019
Hva slags behandling ga fysioterapeuten og syntes dere det ble bedre av behandlingen? Og det er vel ikke sånn at fysio er gratis selv om man er gravid? :)
 
Massasje og ulike øvelser. Anbefaler kiropraktor i tillegg til fysio.
 
Jeg fikk gå gratis til fysio, det er vel og merke tre år siden så de har vel endret noe regler. Mne dengang var det gratis pga diagnosen bekkenløsning med gangvansker

Det er ikke sånn nå lenger, det ble gjort om på mye ang fysio etter at jeg fikk min siste unge.

Jeg gikk på gruppetrening, bra ble jeg ikke men det holdt det mer eller mindre i sjakk
 
Last edited:
Tror ikke det er gratis lenger men går under frikort. Med 1 fikk jeg bare tenz lindring, helt bortkastet og lite nytte. (viste seg etter fødsel at bekkenet var låst i tillegg. Sier litt om fysio en, hehe)
Nå går jeg privat til ei faasntastisk ei, har hatt 3 Behandlinger og er nesten smertefri, DERSOM jeg har vett til å begrense meg, ta det med ro og ta de forhåndsregler hun og helsesøster har gitt.
Behandli gen hun gir er å låse opp alle lås Inger og knuter i rygg nakke da disse kan påvirke gange og igjen bekken. Videre tøyer hun ligamenter slik at symfyse ikke gnisser sånn og at bekkenet ikke blir så stramt. Det gir bedre plass i bekkenet til livmor slik at holdningen ikke forverres og at jeg blir så fremtung på symfyse. Videre "vipper" hun halebenet og bekkenet litt med ei lita skråpute. Dette gjør at jeg ikke blir så stram over hoftene (som forårsakes av svaien man etterhvert får i ryggen).
Obs, dette er MIN behandling som passer for meg. Livsstil, daglige belastninger, vekt, antall barn, grad av bekkenløsning ++++ er med på å avgjøre hvilke behandling som passer best for hver enkelt
 
Stemmer at det er endret, slik at gravide uansett grad av bekkenløsning eller andre problemer må betaler opp til frikortgrensa(hilsen den fantastiske borgerlige regjeringa vår.....) . Jeg var 1 gang grunnet låsning i skulder i svangerskapet og det funka bra, synes ellers osteopat var bedre.
 
Går til fysioterapeut hver 3. uke omtrent. Fått endel øvelser også kjenner hun endel på bekken og rygg, og "rister" på plass noe greier i bekken/hofter. Bekkenet mitt har blitt bedre, men vet ikke om det skyldes behandling eller bare at det stabiliserer seg litt mer etterhvert i svangerskapet. Sist svangerskap var det gruppetrening, og det likte jeg veldig godt, for da fikk man veiledning så man var sikker på å gjøre alle øvelser riktig. Gravidhjernen har ikke alltid den beste hukommelsen :p
 
Hva slags behandling ga fysioterapeuten og syntes dere det ble bedre av behandlingen? Og det er vel ikke sånn at fysio er gratis selv om man er gravid? :)
Hjalp ikke da bekkenløsning er hormonstyrt.
Fjernet låsninger og gav massasje..til slutt sa hun at hun ikke kunne hjelpe meg lenger. Ingenting hun kunne gjøre.
 
Hjalp ikke da bekkenløsning er hormonstyrt.
Fjernet låsninger og gav massasje..til slutt sa hun at hun ikke kunne hjelpe meg lenger. Ingenting hun kunne gjøre.

Er liksom litt den mistanken jeg har, at det egentlig ikke vil hjelpe så fryktelig mye.
 
Er liksom litt den mistanken jeg har, at det egentlig ikke vil hjelpe så fryktelig mye.
Mhm. Jeg hadde store forhåpninger. Gikk på krykker fra uke 13 pga bekkenet.
Fikk noen øvelser som skulle styrke muskulaturen, usikker på om det hjalp. Brukte krykker ut svangerskapet og ble mye verre etter fødsel.
1 år senere er smertene så godt som borte.
 
Trykkpunktmassasje :) Vondt som f***, men absolutt verdt det!
 
Back
Topp