Dere som har gått gravide før

someeone

Gift med forumet
Når sånn ca er det man kan kjenne liv ?
Er jo helt ny på disse greiene her ,så
noen som vet noe om det ?

Jeg trodde jeg kjente noe i slutten av uke 15, kjente mer litt uti uke 16 og da skjønte jeg at det var babyen jeg hadde kjent i uke 15 også :)

Denne gangen tror jeg det blir verre, har enda fantomspark etter førstemann [8D]

men de sier vel at man kan gå helt til uke 24 uten å kjenne noe, er ganske vanlig det også :)

Jeg kjente liv rundt uken etter UL, sånn ca 17-18 uker på vei. Ganske normalt for førstegangs mener jeg.
Noen kjenner det vel en uke eller to før, de som har født før kjenner ofte tidligere enn førstegangs.

Har du plottet inn terminen din på bv-siden og fått frem den oversikten over hva som skjer når? Der står når vi kan forvente å kjenne liv, tror det for meg er angitt siste halvdel av september, altså rundt så langt som jeg var kommet sist, men håper å kjenne før UL denne gangen...siden jeg ikke regner med å få høre hjertelyd før UL, med mindre jm-timen kommer før UL, og da hadde det vært kjekt å "vite" at der er liv før UL.

Takk for svarene [:)]
Jeg skal ta og sjekke her på bv,
nårr man er nybegynner er det jo ikke
så lett og vite [:)]

Jeg begynte å kjenne liv i uke 18. Ordentlig liv, spark hver dag og tydelig liv merket jeg først etter uke 22. 

Begynte å kjenne liv ganske tidlig, tror det var uke 12 eller noe, men så har jeg vært gravid ganske mange ganger før og vet hva jeg skal kjenne etter. Men første gangen tok det lang tid før jeg kjente noe...[:)]

Sist gang kjente jeg liv i uke 16[:)] 

Sist gang så kjente jeg liv rundt uke 18 og sambo kjente spark rundt uke 19/20.[:)]

Sist kjente jeg det rundt uke 18-19. Men, nå vet jeg mer hva jeg skal kjenne etter så sikkert litt tidligere denne gangen[:D]

Sist gang tror jeg det var i uke 17-18, håper det blir før denne gangen!![:D]

Jeg mener det var i uke 14 eller 15 jeg kjente første gangen..

Jeg kjente liv første gang i uke 17.... [:)]

jeg kjente ikke noe før i uke 19 tror jeg det var... nå vet jeg jo hva jeg skal kjenne etter så håper jeg kjenner det litt før nå [:)]

kjente uke 16 sist.... rundt uke 22 utenpå....

Sniker litt fra mars 2011 :)

Sist kjente jeg liv rett etter uke 17. Jeg hadde nettopp vært på ultralyd!

Kjente liv første gang 19+6...

Jentungen låg å sparka inn mot ryggen min, så ikke rart at jeg ikke kjente no.. heheh[:D]

18+6 tror jeg [:)] Sjekka bloggen fra sist! Husker jeg skvatt så.. jeg lå på stranda og solte meg... plutselig sparka noen i magen! Jeg måtte sette meg opp og kikke rundt meg [:D][:D]

Rundt uke 19-20, mener jeg å huske. Det er viktig å ikke stresse om man ikke kjenner liv samtidig som andre evt merker noe. Det er så individuelt fra person til person.

Back
Topp