Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja jeg synes det er viktig , har opplevd altfor mange som ikke får det man tenker barna har rett på i forhold til sykdom, uføre , ombygging av hus osv. vi har ikkd penger til å ta opp pån på mange mill til om huset må bygges fullstendig om feks om barnet plutselig blir avhengig av rullestolIkke for å kuppe tråden, men er det viktig med forsikring? Med helsesystemet i Norge er det nok fort å tenke at man ikke trenger forsikring, men kanskje man burde likevel?
Ikke for å kuppe tråden, men er det viktig med forsikring? Med helsesystemet i Norge er det nok fort å tenke at man ikke trenger forsikring, men kanskje man burde likevel?
Ja det har jeg sett! Jeg vet om noen som får, så det er nok mulig å få forsikring gjennom noen. Jeg lurer egentlig litt på hvorfor det står så mye på vekt.Svarer ikke helt på spørsmålet ditt, men sjekk litt rundt dersom du ønsker deg forsikring. Dessverre tar ikke alle forsikringsselskap premature/de med lav fødselsvekt uten begrensningermen noen steder får man!
Ja det har jeg sett! Jeg vet om noen som får, så det er nok mulig å få forsikring gjennom noen. Jeg lurer egentlig litt på hvorfor det står så mye på vekt.
Ja det er jo langt i fra alle premature som får problemer, føler de aller fleste blir helt normale! Vi har ikke hatt noe problemer annet enn at hun henger litt bak i motorikken, men vi får hjelp av fysio og hun begynner å hente seg inn veldig fint!Lav fødselsvekt og prematuritet gir jo en forhøyet risiko for en del tilstander i fremtiden.. Likevel kunne de jo reservert seg for utbetaling i så tilfelle, men ikke generelt? Vi fikk igjennom, men måtte begrunne godt
Ikke for å kuppe tråden, men er det viktig med forsikring? Med helsesystemet i Norge er det nok fort å tenke at man ikke trenger forsikring, men kanskje man burde likevel?
Skikkelig kjipt å havne i en slik situasjon! Jeg har selv opplevd å være en av de type 1% noe skjer med, så da får vi «ut» å handle forsikring. Kan se om ikke vi får forsikring gjennom samme som mannen bruker.ja vi har et godt helsesystem men det er på ingen måte heldekkende, har dessverre opplevd endel familie og bekjente som har fått kjenne på det at de har falt utenom systemet og burde hatt/eller har hatt godt av en barneforsikring.
En ting er de dekningene de gir når barna er barn (under 18) en anen ting er også uføre dekningen det gir dersom det skulle bli tilfellet. Har feks et barn i familien som i tenårene fikk en god del diagnoser som har ført til at hun sannsynlig aldri kommer til å være i arbeid, å ha minste uføresats (aldri vært i jobb) fra 18 år til 67 år gir ikke akuratt henne de største muligheter økonomisk. Så å få en uføredekning i tillegg i hennes tilfelle ville hjulpet myyyyyye. Men dessverre var ikke det så vanlig den gang og når det startet å bli et vanlig produkt på markedet hadde hun alt fått diagnoser som gjorde at de ikke kunne tegnes.
Nettopja vi har et godt helsesystem men det er på ingen måte heldekkende, har dessverre opplevd endel familie og bekjente som har fått kjenne på det at de har falt utenom systemet og burde hatt/eller har hatt godt av en barneforsikring.
En ting er de dekningene de gir når barna er barn (under 18) en anen ting er også uføre dekningen det gir dersom det skulle bli tilfellet. Har feks et barn i familien som i tenårene fikk en god del diagnoser som har ført til at hun sannsynlig aldri kommer til å være i arbeid, å ha minste uføresats (aldri vært i jobb) fra 18 år til 67 år gir ikke akuratt henne de største muligheter økonomisk. Så å få en uføredekning i tillegg i hennes tilfelle ville hjulpet myyyyyye. Men dessverre var ikke det så vanlig den gang og når det startet å bli et vanlig produkt på markedet hadde hun alt fått diagnoser som gjorde at de ikke kunne tegnes.
Vi har Gjensidige sin barneforsikring med uførepensjonsforsikring som gjelder også etter de er voksne. Koster 348kr i mnd. For meg har det aldri vært i tankene å ikke forsikre det kjæreste vi har. Har sett flere tilfeller gjennom jobb som vernepleier der det enten har vært forsikring inne i bildet og der det sårt skulle ha vært det. Kan gjøre en enorm forskjell.
Når du bestilte forsikring gjennom dem, fikk su undersøkt på forhånd da om dere fikk forsikring? Jeg ser det er flere med premature barn som ikke får forsikring, men når jeg går inn for å bestille så får jeg ikke opp noen spørsmål om barnet, kun «gå til betaling» liksom. Vi kan jo ikke kjøpe forsikring før vi vet om de i det hele tatt dekker ossVi har Storebrand gjennom akademikerne. Betaler 2280kr i året. Likte den også fordi den hadde litt høyere månedlig utbetaling ved uførhet, som jeg tenker er det aller viktigste. Og så litt høyere dersom barnet blir innlagt over lengre tid. For å sikre inntekt om man må på pleiepenger. Gud forby, men heller føre var enn etter snar.