Dere som har Fors S-max

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hvilke bilstoler har dere som har denne bilen?

Besafe izi combi isofix (riktig??) og maxi cosi cabriofix med isofix base, og god plass til en voksen person imidten :)

Er det god plass både til sjåfør og passasjer i fremsetet? =) 

S-Max`en er jo gedigen inni så der skal man være temmelig lang for å få dårlig plass.

Fru H skrev:
Er det god plass både til sjåfør og passasjer i fremsetet? =) 

Min mann på 1.96 kan kjøre mens frøkna på 1,5 år sitter bak i besafe stolen. Han kunne hatt bedre plass, men det er ikke noe problem. Jeg, på 1,64, har et hav av plass :)

Jeg har ikke sånn, men søstra mi hadde og jeg lånte den. Hadde Akta Graco Cosmic Comfort bakovervendt bak sjåføren (mann min) med god plass for han. Han kunne ha den plassen han ville og er 184cm. Ikke en kjempe men god plass. Kan jo flytte på baksetene også frem og tilbake. Har brukt Besafe X2 også i den uten problem. Bak passasjersetet. Men jeg er ikke så lang så kunne vel hatt hva som helst av monsterseter bak der hehe.

Godt og høre =) 
Vi har handlet bil i dag!

Vi har besafe x2 og maxicosi cabriofix. Jeg er sjåføren, og har besafen bakovervendt bak meg. Er rene danseplassen bak meg, men jeg er bare 1.60. Samboer er nesten 1.90 og har god plass til cabroifixen bak seg iallefall. Hadde nok hatt plass foran besafen og, men den har vi satt lenger ut på setet sånn at lillegutt får bedre plass til bena sine, så er litt trangere nå. Gratulerer med bilkjøp! :)

Men hvordan har dere gjort det med støttebenene på de setene som har det?
For det er vel luker i gulvet foran baksetene som er på siden?
Takk, takk! =) 

Fru H skrev:
Men hvordan har dere gjort det med støttebenene på de setene som har det?
For det er vel luker i gulvet foran baksetene som er på siden?
Takk, takk! =) 

Mannen mener støttebeinet går uttafor lukene, jeg vet rett og slett ikke ;)

Gratulerer med bilkjøp !

Jeg kikket bare kjapt på lukene i bilen vi har kjøpt, men de er det hvertfall ikke mulig å unngå om setet skal så på ett av sidesetene...

Fru H skrev:
Jeg kikket bare kjapt på lukene i bilen vi har kjøpt, men de er det hvertfall ikke mulig å unngå om setet skal så på ett av sidesetene...

Send en mail til trygg trafikk og hør hva de sier ?

Nei altså jeg bare lurer på hva folk har gjort jeg... Jeg vet ikke om alle er klar over at disse lukene gjør at bilstolen ikke står korrekt montert. Vi har Britax twe til storebror, det har ikke støtteben. Men lillebroren skal sitte i Maxi Cosi babystol med base som har støtteben. Tror vi setter han i midten siden det også er iso-fix der, da blir det lettere å ha en passasjer bak også. Ellers rekker noen støtteben ned i luke, men det finnes også en fyllmasse man kan kjøpe for å legge i luken!

luke?? ka luke? aldri sett. men vi har kjøpt axkid. å det sete var veldig lett å lette å montere stolen, så var sånn inn å ut stol med stolben, å de fortøynningselane...
vet ikke hvordan sete har gjort i tester men vi ble annbefalt dette fremfor britax sitt som er så å si likt..

myriella skrev:
luke?? ka luke? aldri sett. men vi har kjøpt axkid. å det sete var veldig lett å lette å montere stolen, så var sånn inn å ut stol med stolben, å de fortøynningselane...
vet ikke hvordan sete har gjort i tester men vi ble annbefalt dette fremfor britax sitt som er så å si likt..

Det er godt mulig at ikke alle bilene har det, men mange av de har en liten oppbevaringsluke i gulvet foran passasjersetene på siden bak :) under gummimatten!

Takk for link :) jeg la faktisk ikke merke til hvordan det så ut oppi luken :-p

den luken. har ikke tenkt over at den er noe problem jeg..... men vi har 2011 modell, så da trenger jeg vel ikke å tenke mer på den da=)

myriella skrev:
den luken. har ikke tenkt over at den er noe problem jeg..... men vi har 2011 modell, så da trenger jeg vel ikke å tenke mer på den da=)

Forstår at det skal være i orden da :-)

Back
Topp