Dere som har Ford S-Max

babyT

Forumet er livet
Stemmer det at det ikke går an å montere bakovervendt bilstol med støttebein i sidesetene bak? Vi er på jakt etter ny bil hvor vi får plass til både storebror på 6 år (sitter i beltestol), og tvillingene (de har vi kjøpt Maxi Cosi cabriofix med easyfix base til) i baksetet.

Har jo hørt så mange som skryter av denne bilen, men om man ikke kan ha bakovervendte bilstoler i mer enn ett sete på rad 2 så er det jo litt merkelig at den markedsføres som en god bil for barnefamilier...

Hvor har du hørt dette? Vi har nemlig også vurdert denne bilen, men ikke om det ikke går an å ha to bakovervendte bilstoler. Da er det jo, som du sier, rart at den markedsføres som en god familiebil

Joda det går fint.
Men det er rom i gulvet, og da er det sånn at hvis man skulle krasje så kan lokket til rommet kollapse med støtteben oppå. Men det finnes egne klosser som er tilpasset dette rommet man kan få kjøpt sånn at dette ikke er noe problem.

Vi har fyllt opp rommet med pocketbøker ;-)
Det viktigste er at det er noe som støtter opp lokket ;-)

I det ene rommet derimot ligger alt utstyr til hjulmuttere og sånt, så det er fyllt opp. Men kan jo bli litt kronglete å komme til.

Det stod på Maxi Cosi sine egne nettsider. Ser litt på Peugeot 5008 også. Der kan man bare åpne luka og plassere støttebenet nedi.

På vår bil var disse lukene ferdig fylt opp og plombert. Dvs, den som ikke var sånn der muttere. Den er full.

Jo vi har to bakovervendt med base/støtteben i vår Ford s-Max, i midten sitter størstemann i beltestol.

Joda det går fint.
Men det er rom i gulvet, og da er det sånn at hvis man skulle krasje så kan lokket til rommet kollapse med støtteben oppå. Men det finnes egne klosser som er tilpasset dette rommet man kan få kjøpt sånn at dette ikke er noe problem.

Vi har fyllt opp rommet med pocketbøker ;-)
Det viktigste er at det er noe som støtter opp lokket ;-)

I det ene rommet derimot ligger alt utstyr til hjulmuttere og sånt, så det er fyllt opp. Men kan jo bli litt kronglete å komme til.
Dette må jeg nesten sjekke ut, har ikke hørt om dette!

Kan se ut som vi ender opp med en Peugeot 5008 i stedet for S-max.

Men det problemet her er reelt sett ikkeeksisterende, så bilen er godt egnet til småbarnsforeldre. Jeg elsker vår. Snart skal vi ha tre i baksetet. Eller. Til vinteren da altså.

Da har vi plutselig kjøpt bil Ble en Peugeot 5008. Isofix på alle setene på rad 2. Kjapt og enkelt å montere alle tre setene

Beklager, ser denne er litt gammel, men vi står på trappen til å slå til på en Ford S max nå og jeg har nettopp blitt oppmerksom på dette "problemet"

Altså, kan man bruke bakovervendte barneseter med fot på setene bak hhv fører og passasjer fremme? Så lenge man "fyller opp" rommet? Det er ikke noe svakhet i selve gulvet under?!

har prøvd å finne ut av dette her, men etter klokka 22 funker ikke gravidhjernen min. Hjelp?

Fylt opp, ja, våre er fylt opp og boltet igjen. Og derved kan vi ha seter der, no problem :)

Beklager, ser denne er litt gammel, men vi står på trappen til å slå til på en Ford S max nå og jeg har nettopp blitt oppmerksom på dette "problemet"

Altså, kan man bruke bakovervendte barneseter med fot på setene bak hhv fører og passasjer fremme? Så lenge man "fyller opp" rommet? Det er ikke noe svakhet i selve gulvet under?!

har prøvd å finne ut av dette her, men etter klokka 22 funker ikke gravidhjernen min. Hjelp?
Jepp. Så lenge de fylles opp

Bak passasjersetet (iallfall på vår) er det fyllt opp med utstyr til dekkskift. Så den er jo ikke noe problem.
Den andre luken har vi fyllt opp med bøker.
Men mener det egentlig skal finnes en sånn kloss som er laget nettopp til dette formålet. Hør med leverandør.

Takk for svar :)

Hørtes jo egentlig greit ut, så får høre hva produsenten sier (de sier vel hør med seteprodusent)

Kjenner det koker i hodet nå med baby og flytting og oppussing og bil på én gang

Dette har ford fikset.

Det ville jo være idiotisk å ha en bil så rettet mot barnefamilier også kan man ikke ha bakovervendte stoler i den. For det har man jo behov for.

Back
Topp