Dere som har flerne barn, når....

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Når kontakter man jordmor for å få time? Dette er vårt 4 barn,hun minster er 1 år på fredag,men huske jammen meg ikje når eg kontaktet henne sist....

Jeg har tidligere ringt og bestilt time etter uke 12 en gang, og fått time etter ordinær ultralyd en gang. Men det er jo så forskjellig hva man ønsker og hva som praktiseres rundt om. Det er jo om så bare å ringe dem og spørre. :)

Ja det er jo det :) Er bare ei jordmor her inne,så får ringe henne i morgen å høre når hun har tid.. Det er kanskje litt fullt nå i disse tider..

Kommer vel til å ringe henne på nyåret, og satse på at jeg får time i februar en gang..

De andre gangene har jeg ringt etter første legetime. og den har jo da vært mellom uke 10-12, så ringer nok i uke 12. Da skal jeg også på privat ul så da håper vi på å se at alt er bra med spiren:)

Jeg skal ringe i morgen for å få time til ca uke 16 :)

Skal på første lege time på onsdag og på tidlig ul neste tirsdag,kansje eg drøye og ringe jm til etter eg har vert der. SÅ eg vet at alt er fint og iorden :)

Her i kommunen er det ikke vanlig for flergangsfødene å få første jordmortime før i uke 28 tror jeg. Noe rundt dere ihvertfall.

Jeg har allerede ringt jordmor. Men det skyldes delvis at jeg tidligere har hatt spiseproblemer, så greit å få litt ekstra oppfølging/samtaler. Helt frisk i mange år nå altså (! :-) ) men legen sa det er lurt å nevne for jordmor, og være føre var med tanke på at kroppen forandres mye. Så selv om jeg vet at dette ikke er noe problem lenger, hører jeg på dette rådet! :) Jeg var visst ekstra heldig også, at jeg ringte da jeg ringte, for hun jeg ble anbefalt hadde egentlig fullt. Men heldige meg fikk time tidlig i januar! :)

I begynnelsen av januar er eg 12 uker, får meg først en legetime da, og etter den ringer eg jordmor tenker eg.. Vet bare ikke om eg skal velge offentlig eller privat jordmortjeneste..

Back
Topp