Dere som har flere barn...

Februarspire24

Flørter med forumet
Hvordan var fødslene deres? Var de noe det samme som den første eller de før? Eller var de helt ulike? :)
Jeg vet at både fødsel og svangerskap kan være totalt ulike.

Begge var kjappe.
Første fødsel var 4,5 timer fra første ri til barnet var ute. Andre fødsel var 3,5 timer.
Begge fødslene hadde minimalt med pressetid.
Det som var ulikt var opplevelsen.
Første gang var det så smertefullt at jeg oppriktig talt tenkte at jeg kom til å dø.
Andre gang var det liksom ikke så ille. Det var vondt, men rolig og fin opplevelse. Merket jeg hadde født før.
Ingen av fødslene hadde jeg smertelindrende av noe slag. Så kjente veldig på forskjellen.

Begge var kjappe.
Første fødsel var 4,5 timer fra første ri til barnet var ute. Andre fødsel var 3,5 timer.
Begge fødslene hadde minimalt med pressetid.
Det som var ulikt var opplevelsen.
Første gang var det så smertefullt at jeg oppriktig talt tenkte at jeg kom til å dø.
Andre gang var det liksom ikke så ille. Det var vondt, men rolig og fin opplevelse. Merket jeg hadde født før.
Ingen av fødslene hadde jeg smertelindrende av noe slag. Så kjente veldig på forskjellen.

Min første også gikk veldig kjapt 3,5 time, ingen smertelindring.
Gikk vannet ditt på noen av de? Inne i hodet mitt så er det litt sånn at vannet lindrer litt på riene mulig det er feil. Mitt tok de ikke før på sykehuset. Jeg gikk fra 5 cm til 8 på under en halvtime.

Har hadd 3 raske fødsler . Nr 2 kom så fort att jeg ikke engang kom meg opp i fødesenga, sto som en tulling på gulvet :joyful:

Min første tok 24 timer fra første rie. Vannet gikk noen timer før det igjen. Jeg hadde alt av smertestillende;) og med unntak av oppkast de første timene og at det tok lang tid var det greit nok. I hvert fall sammenlignet med andre fødsel.

Andre fødsel tok nesten like lang tid, men var mye mer krevende. Jeg hadde større smerter (smertelindring nå også) og fikk aldri pressrier (noe som gjorde det MYE verre). Presset likevel nesten to timer før overlegen kom inn og slo fast at babyen satt fast (lå skjevt og var stjernekikker). Ble da tatt med sugekopp. Hun navlestrengen rundt halsen, så den første fine tiden etterpå ble heller ikke den samme. Følte det alltid utrygt, men alt var mer kaotisk med mange flere folk og styr.

Jeg har bare en fødsel bak meg, og håper den meste blir litt annerledes. Jeg ble satt igang 11 dager på overtid, og når det først begynte, så var der over på 3,5 timer. Gikk fra 3 cm til full åpning på 35 min, og måtte til med sugekopp. Sønnen min fikk 12 timer på nyfødtintensiven, men nå er alt fin-fint. Og selv om det ble litt heftig med 2 timer konstant pressing og ingen smertelindring, så husker jeg at jeg tenkte: dette kan jeg gjøre igjen! (Så gjenstår det å se om jeg fortsatt mener det når det kommer til stykket.)

Min første også gikk veldig kjapt 3,5 time, ingen smertelindring.
Gikk vannet ditt på noen av de? Inne i hodet mitt så er det litt sånn at vannet lindrer litt på riene mulig det er feil. Mitt tok de ikke før på sykehuset. Jeg gikk fra 5 cm til 8 på under en halvtime.

Ingen av gangene gikk vannet av seg selv. De tok det på sykehuset. Synes det lindret når de tok det.

Nr. 1 startet med vannavgang hjemme. Hadde rier annenhver minutt i 13 timer før jeg fikk epidural. Derfra gikk det ca 5 1/2 time før babyen var ute.
Nr. 2 ble tatt med ks pga morkake som lå delvis i veien.

Spent på hva som skjer denne gang :)

Ganske like begge fødslene.. 12 fra første rie.. med første gikk vannet 7 timer før hun kom ut, med nr 2 gikk vannet på pressri nr 2, han var ute på nr 3;)
Ellers var det ikke noen store forskjeller:)

Hvordan var fødslene deres? Var de noe det samme som den første eller de før? Eller var de helt ulike? :)
Nr 1 tok 36 timer eller noe sånt.... Nr 2 var ute 2 1/2 time etter første rie.. Frykter denne skal gå enda raskere, da blir det vel hjemmefødsel :knegg:

Begge var "lette" og raske. Eneste forskjellen var at første startet med vannavgang og andre startet med rier.

Med nr. 1 ble jeg satt igang 10 dager over termin pga assymetrisk vekst (altså vi har store hoder i familien :P ), hadde 4,5 time aktiv fødsel, fikk epidural og hadde 12 min trykketid.

Med nr. 2 gikk jeg omsider spontant i fødsel 10 dager over termin, fødselen varte i totalt 1 time og 20 min, fødte i badekar, trykketid på 5 min....drømmefødsel!!

Spent på om jeg rekker å få i gang denne fødselen selv eller om jeg på settes i gang pga overtid. For overtid blir det garantert :P

Nå har jeg bare ett barn fra før. Tok 4,5 time. Jeg gikk to dager over termin.

Svangerskapet hittil har vært litt forskjellig. Jeg merket med en gang at jeg var gravid. Gikk en uke fra vi hadde hatt sex, så ble jeg kjempe kvalm. Etter det har jeg slitt mye med kvalme. Sist ble jeg kvalm i uke 7/8 og det ga seg sånn ca i uke 16/17. Så det blir spennende å se hva som skjer og hvordan det utarter seg :)

Jeg og har bare et barn fra før av, men denne graviditeten er litt annerledes enn den forrige. Forrige gang merket jeg ikke til at jeg var gravid, hadde INGEN plager før typ uke 26. Denne gangen er jeg stinn hele veien og kronisk uggen (halvkvalm). Fødselen gikk fort, første rie kl 19, baby født 00.45.

Har en fra før. To timer aktiv fødsel. Grusom jm. De løp rett ut med den lille så fikk ikke se han før ganske lenge etterpå (både han og jeg ble lagt inn).
Spent på hvordan denne blir :wideyed:

Første fødsel tok 26,5 time fra første ri til hun var ute, andre fødsel tok 26 timer.

Fikk epidural med begge pga lang fødsel.
Første kom 3 dager over termin, nr 2 kom 1 dag over.

Første ble født en torsdag kl 05.36, nr 2 ble født en torsdag kl 05.06.

Forskjellen var at med første tok pressingen 30 minutt, og nr 2 tok det under 2 minutt.
Og jeg hadde ikke behov for sying med nr 2, pluss ikke noe smerter eller hovent nedentil etterpå.
Med nr 1 gjor det vondt å sitte seg og reise seg i 14 dager etter fødsel.

Veldig spent nå på nr 3, har termin 13 juli som er en torsdag, så tror fødselen vil starte den 12, også føder jeg på morgenen den 13 :p

Disse første ukene av svangerskapene har bare blitt værre og værre, så nå vil jeg ikke ha flere barn pga kvalmem :p

Tusen takk for at dere vil dele med meg :) er utrolig spent på hvordan det blir her også 2 gangen om det går lengre tid eller om det går kjappere.

Førstemann kom kjapt og startet med vannavgang. Så sykehuset var veldig forberedt på kjapp fødsel med nr 2 også men da gikk det suuuuuperseint! Gikk 3 uker med 4 cm åpning men de siste cm gikk som sirup. Men da de tok vannet ved 8 cm gikk det veldig fort. Med nr 1 presset jeg 15-20 min og nr 2 presset jeg 3 ganger (var så vondt at jeg måtte bare gi ALT!!)

Back
Topp