Dere som har flere barn?

Aprilbaby2015

Glad i forumet
Juli13-jentene
Aprilbarna`15
Var svangerskap nr 1 veldig likt fra nr 2 (eller 3,4 osv) og hadde kjønn noe å si? Tenker sånn i forhold til plager, kvalme, bekkenløsning, vektoppgang?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Begge svangerskapene var noen lunde likt. Jeg gikk mindre opp i vekt med andremann. Var like kvalm med gutten som med jenten.bekkenløsningen var vel litt bedre da jeg var mer bevisst på hva jeg skulle gjøre og at jeg ikke måtte presse bekkenet så hardt.gikk fortere over etter fødselen med sistemann.

Gutt juli 2013 & Jente mai 2010
 
Var ikke like. Første var jente og et veldig lett svangerskap. Spyde de første 3månedene, men det var greit. Svangerskap nr 2 vat en gutt og helt for jævlig. Spydde i 3 måneder, fikk bekkenløsning, prematurerier, høyt undertrykk osv. Kan ikke sammenlignes..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Siste kastet jeg opp i 20 uker, første kastet jeg aldri opp. Samme kjønn! Sleit med hodepine og bekkenvondt med begge to.


Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013
 
Var ikke like. Første var jente og et veldig lett svangerskap. Spyde de første 3månedene, men det var greit. Svangerskap nr 2 vat en gutt og helt for jævlig. Spydde i 3 måneder, fikk bekkenløsning, prematurerier, høyt undertrykk osv. Kan ikke sammenlignes..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Huff :( hørtes ikke godt ut.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Siste kastet jeg opp i 20 uker, første kastet jeg aldri opp. Samme kjønn! Sleit med hodepine og bekkenvondt med begge to.


Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013
Huff den kvalmen er fæl :/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Første svangerskap: Ingen plager, fikk jente.
Andre svangerskap: Ganske likt første, ingen plager, men jeg fikk en enorm mage, fikk gutt.
Tredje svangerskap: Konstant kvalm de første månedene, mer bekkenplager enn tidligere, fikk jente.
 
Alle mine tre har vært ganske like :) Men i første svangerskap (gutt) la jeg på meg over 30 kilo. La på meg 14(jente) og 18(gutt) de andre svangerskapene.
 
Mye likt egentlig. To jenter.

Første: Gikk opp 10 kg - litt kvalm - kramper i bena - ingen bekkenplager - urinveisinfeksjon
Andre: Gikk opp 7 kg - litt mer kvalm - kramper i bena - ingen/minimalt bekkenplager - lungebetennelse

Men, siden jeg var yngre med førstemann var jeg nok litt mer "nervøs" og bekymret denne gangen.
 
Takk for delte erfaringer:) syns første svangerskap var så og si perfekt, så må si jeg er litt nervøs for et evt neste:) tenker liksom at det kommer til å bli mye verre enn første:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Det er ikke sikkert at det blir verre.noen har bare de perfekte svangerskapene:) du får ta det som det kommer:) til tross for sterk kvalme,mye oppkast, kramper, høyt blodtrykk,konstant trøtt og sliten, intense fødseler og sv.diabetes, , bekkenløsning med gangvansker så sitter jeg og her og tenker at jeg har litt lyst på en til..så man klarer no seg igjennom det meste uansett.

Gutt juli 2013 & Jente mai 2010
 
Det er ikke sikkert at det blir verre.noen har bare de perfekte svangerskapene:) du får ta det som det kommer:) til tross for sterk kvalme,mye oppkast, kramper, høyt blodtrykk,konstant trøtt og sliten, intense fødseler og sv.diabetes, , bekkenløsning med gangvansker så sitter jeg og her og tenker at jeg har litt lyst på en til..så man klarer no seg igjennom det meste uansett.

Gutt juli 2013 & Jente mai 2010
Ja man overlever jo:) men det hadde vært deilig med ett perfekt svangerskap engang til:) spesielt siden jeg nå har en fra før og ta meg av ♡♥

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp