Dere som har flere barn...

Toneliza

Elsker forumet
Lurer litt på om det er så vanlig at fødslene går raskere for hver gang?
Selv hadde jeg en 10 timer lang fødsel med den første, en 20 timer med den andre og 5 timer med den tredje... 

Min forrige fødsel tok 1 time og 7 min fra vannavgang/første ri til gutten var ute..Så er det noe i det at det går fortere for hver gang, rekker jeg vel ikke sykehuset emoticon

Ha ha, det var rekordfart ja! 

mamma09og10 skrev:
Min forrige fødsel tok 1 time og 7 min fra vannavgang/første ri til gutten var ute..Så er det noe i det at det går fortere for hver gang, rekker jeg vel ikke sykehuset emoticon

Jeg håper alle skriver at fødsel nummer to var kortere, lettere, og med mindre intense smerter... 
Men vet ikke om jeg kan forvente det med smertene i hvertfall siden jeg ikke ønsker smertelindring i form av medikamenter, det gjorde jeg ikke sist heller... 

Rugekasse skrev:
Jeg håper alle skriver at fødsel nummer to var kortere, lettere, og med mindre intense smerter... 
Men vet ikke om jeg kan forvente det med smertene i hvertfall siden jeg ikke ønsker smertelindring i form av medikamenter, det gjorde jeg ikke sist heller... 

Håper jeg også!

fødsel 1 varte i 16 fra første rie fødsel 2 varte i 1,5 time fra første rie. vannet gikk først, men jeg fikk ikke rie før vi var inne på sykehuset og hadde blitt undersøkt. Andre gangen var 100 ganger mer intenst, men til gjengjeld gikk det jo veldig fort..

Min første fødsel tok noe lengere tid en andre

1. varte i 3 timer og 45 min
2. varte i 45 min
3. varte i 4 timer

Veldig variert :)

Første fødsel varte i ca 5 1/2 time.
Andre fødsel varte i 40 min, så håper VIRKELIG ikke det går raskere denne gangen, da blir jeg sikkert jordmor selv 

Back
Topp