Dere som har flere barn

lulu81

Glad i forumet
Vi venter nr 2 nå, det jeg lurer på er om dere gjorde mye annerledes med nr 2, 3. Jeg tenker vi har lært mye ifht ting vi har gjort"feil", dvs vi hadde lagt oss til en dårlig vane vedr legging. det har vi rettet opp nå, men tenkte at det skal vi gjøre rett fra starten av neste gang.....har dere mange slike erfaringer? ble det lettere å innarbeide rutiner med nr to?

Vi gjorde de samme "feilene" med nr to også.. [8D] Rett og slett for de "feilene" vi gjorde med nr én var og bære henne i søvn, la henne sove inntil meg osv.. Men de trengte det begge to, så da ble det sånn! [:)]

vi har lagt sistemann i egen seng tidlig på kvelden fra dag en. i starten lå han alt fra 10 min til 2 timer, men ville ikke at han skulle gråte der. da han var ca 2 mnd sovnet han igjen hver gang han hadde spist, og har siden da liggi der i ca 12 timer hver natt.

vi bruker senga kun om natta for å slippe forvirring.

tror det er lurt å introdusere senga tidlig, og gjøre det til et trygt og koselig sted. jeg sov selv på lammeskinnet hans innimellom, sånn at han hadde lukta fra meg.

han er nå 8 mnd, og det er bare å ta kveldsstell på han, legge han i senga med smokk og kosen sin så sovner han av seg selv uten en lyd[:)]

Snuppa trenger mye mer nærhet enn småen gjor, så vi sitter og stryker på ho til ho sovner[:-] Sikkert en feil for noen, men det plager ikke oss[:)]

Men det var mye mindre stress med nr2[;)] Med nr1 var det bleieskift akkurat på klokkeslettet, mat på klokkeslettet, bading hver kveld..
Nå tar vi det mer på feelingen[:D]

ORIGINAL: Skravlemor

vi har lagt sistemann i egen seng tidlig på kvelden fra dag en. i starten lå han alt fra 10 min til 2 timer, men ville ikke at han skulle gråte der. da han var ca 2 mnd sovnet han igjen hver gang han hadde spist, og har siden da liggi der i ca 12 timer hver natt.

vi bruker senga kun om natta for å slippe forvirring.

tror det er lurt å introdusere senga tidlig, og gjøre det til et trygt og koselig sted. jeg sov selv på lammeskinnet hans innimellom, sånn at han hadde lukta fra meg.

han er nå 8 mnd, og det er bare å ta kveldsstell på han, legge han i senga med smokk og kosen sin så sovner han av seg selv uten en lyd[:)]

Det har begge mine gjort fra de var 8 mnd gamle også, tiltross for at de ble bært i søvn, samsovet med osv.. [;)]

ORIGINAL: Gitte__

Snuppa trenger mye mer nærhet enn småen gjor, så vi sitter og stryker på ho til ho sovner[:-] Sikkert en feil for noen, men det plager ikke oss[:)]

Men det var mye mindre stress med nr2[;)] Med nr1 var det bleieskift akkurat på klokkeslettet, mat på klokkeslettet, bading hver kveld..
Nå tar vi det mer på feelingen[:D]

Signerer siste del av innlegget.

Back
Topp